Fosterlyd!!!

-Helene-

Forelsket i forumet
Jeg var hos legen i går og fikk høre fosterlyd for andre gang, men den var ganske rask og da blir jg veldig bekymra:(
Pulsen til fosteret var 169 slag pr minutt, men har lest at normalt er mellom 130-140... Da blir jg litt redd!!!!

Noen andre som har erfaring fra de fikk høre fosterlyd? va er d "vanlig" at den ligger på? skjønner jo at d er veldig individuelt, men d er vel ikke farlig at den er så rask eller???

Bekymret april-mamma..
 
Jeg har hørt at fosterlyden varierer mye. Hvis ikke legen sa det var noe å bekymre seg over er sikkert alt bra. Fosterlyden til min gutt ligger på 140...
Det sies at fra 140 og oppover er jente og motsatt gutt..
Kanskje du venter en jente...?
 
husker j ikke helt feil så sa legen til meg at normalt var på mellom 130 og 160. så du trenger nok ikke være bek. så lenge ikke legen sa noe så... men da blir det nok jente på deg=)
 
Det der var ikke høyt i det hele tatt! Pulsen til babyen varier hele tiden.. Jeg tok sånn greie på sykehuse for å høre på hjertelyden i 20 minutt (husker ikke hva det het) Pulsen varierte fra 122 til 177 og jordmor sa at alt var like normalt.. Ingenting å bekymre seg over, tenk heller på at du har fått høre verdens vakreste lyd[:)]
 
Alt fra 120-170 slag i minuttet er normalt. Dessuten ligger de ofte litt høyere tidlig i svangerskapet. Ikke bekymre deg!
 
Hun inni magen min ligger på 160 og er normal.
Gutten vår hadde godt over 200 når han låg i kuvøsen og da peip det etter 180 over det var ikke bra. Men om det er likt ute og inne i magen det vet jeg ikke [&:]
 
Back
Topp