Fosterhjemstjenesten!

x1x*Peach*

Glad i forumet
I dag ringte de fra fosterhjemstjenesten og ville avtale ett hjemmebesøk. Og de kommer allerede i neste uke[:)]
Jeg er så spent på om vi blir godkjente som fosterforeldre/beredskapshjem[:)]

Noen med erfaring?

ååå! det har jeg alltid hatt lyst til! men er vel ikke så mange som vil ha en alenemamma på 26 som bor på 85kvm som fostermor[8|] 

ORIGINAL: mammen til daniel

ååå! det har jeg alltid hatt lyst til! men er vel ikke så mange som vil ha en alenemamma på 26 som bor på 85kvm som fostermor[8|] 

Hjerterom gir husrom[:)]

joda, men antar de stiller en del krav og... har sagt fra jeg var liten st det har jeg lyst til, det er jo virkeligå gjøre noe som hjelper!
synes dere er kjempeflinke som gjør det jeg, er mangel på slike

ORIGINAL: mammen til daniel

joda, men antar de stiller en del krav og... har sagt fra jeg var liten st det har jeg lyst til, det er jo virkeligå gjøre noe som hjelper!
synes dere er kjempeflinke som gjør det jeg, er mangel på slike

Joda, det er vel som du sier. Men det er jo aldri for sent[:)] Kanskje du får sjangsen senere en gang[;)]

Da jeg var i tenårene jobbet mamma i barnvernet, så vi hadde beredskapshjem hjemme i 3-4 år. Jeg syns det var et mareritt. Vi hadde bare barn mellom 0-2 år. Mange ganger var disse barne så vannskjøtta da de kom til oss at dere vil ikke tro det. Når man tok av dem bleiene var det infiserte sår som jeg hverken før eller siden har sett. Mange var også livredde fysisk kontakt og vræla når vi skulle løfte dem opp. KOse kunne dem ikke. Når vi omsider hadde fått dem litt trygge til oss og invistert masse tid og krefter skulle de reise videre. Det var grusomt. Det værste var egentlig når foreldrene deres kom på besøk. Tenk å skulle være hyggelig med slike voksne som er så slemme med barna sine.

Nå skal det sies at min mor egentlig var annsatt på en barneværnsinstuttisjon for barn fra 0-18 år, men at hun fikk muligheten til å jobbe hjemme med disse barna for å skjerme dem fra krakilske større barn. Så hun jobbet ikke med noen annet, og det kom folk hjem til oss fra Instuttisjonen innimellom for å avlaster oss. Dette var på midten av 80-tallet, så jeg aner ikke hvordan det fungerer nå.

Mamma har 2 fosterbarn, å det var ikke alltid bare bare når jeg bodde hjemme, men men..
Eneste jeg har å si er at alle barn har forskjellig "bagasje" med seg!!!

Uff, hørtes ikke noe særlig ut[:(]

Det kan slå alle veier, og jeg vet jo ikke hvordan jeg vil reagere før jeg er i den sistuasjonen. Vi prøver så godt vi kan, og går det ikke så går det ikke. Vil jo gjerne hjelpe om jeg kan!

så bra at dere i allefall vil stille opp som fosterhjem [:)] slike folk skulle det vært flere av! trengs over hele landet [:)]

Back
Topp