Fosterhjem

Gollemor

Forumet er livet
VIP
I Trondheim hadde de (Bufetat) en kampanje ute i byen i dag, så jeg gikk på hjemmesiden for å se litt på det.
(www.fosterhjem.no)

Vi har ikke plass nå, men gud som jeg håper vi får muligheten til å være fosterhjem en gang.

Jeg begynte å gråte når jeg leste om barna.
Det stod så detaljert.

Stakkars familier som ikke kan være sammen[:(]

Noen erfaringer? Hva kreves av fosterforeldre?

Står ikkje alt om ka så kreves innpå fosterhjem.no[8|]

Du må ta ett pride-kurs. Pluss at de foretar noen hjemmebesøk hos deg (her vil de vite din livshistorie, om din økonomi+++). Til slutt får du tilbakemelding på om du/dere er godkjent.

Hadde tanker om å være fosterforeldre, men kunne desverre ikke tenke meg det etter å se hvordan det virkelig er... Min bror og konen er fosterforeldre.
Det er møter med barnevern, og gudene vite hvor mange etater ofte og aldri på samme dag.
Så er der foreldrene som skal ha sine møter med barna. De skjønner sef ikke at barna ikke får være hos dem og setter barna opp mot fosterfoeldrene.
Synes systemet er laget for foreldrene ikke barna. De får ikke slått rot i sitt nye hjem.

Foreldrene mine var fosterforeldre for "søstra" mi i 15år.hun er sterkt rammet av CP. Er utrolig stolt av foreldrene mine som har gitt så mye. Vet ikke helt å som kreves nå. Men i den tida var det ett stabilt hjem,stødig økonomi..

har ingen personlige erfaringer, men tanten og onkelen til samboeren har tatt til seg en gutt, først av og til i begynnelsen, og no
bor han der og besøker foreldrene av og til. det funker veldig greit, alle i familein ser på han som familie,

ORIGINAL: ***COLA***

Står ikkje alt om ka så kreves innpå fosterhjem.no[8|]

Jo, men jeg ville ha personlige erfaringer, og de som har vært fosterhjem vet litt mer hva som kreves utover det som står der.

ORIGINAL: Eirin_3
Hadde tanker om å være fosterforeldre, men kunne desverre ikke tenke meg det etter å se hvordan det virkelig er... Min bror og konen er fosterforeldre.
Det er møter med barnevern, og gudene vite hvor mange etater ofte og aldri på samme dag.
Så er der foreldrene som skal ha sine møter med barna. De skjønner sef ikke at barna ikke får være hos dem og setter barna opp mot fosterfoeldrene.
Synes systemet er laget for foreldrene ikke barna. De får ikke slått rot i sitt nye hjem.

Akuratt det har jeg hørt og fra flere.

ORIGINAL: TonjeJenta

Men noen må jo gjøre det!
Kan ikke vente på at systemet skal bli bedre. Det er i alle fall ikke til barnas beste!

ORIGINAL: 1pluss1?

super holdning av deg Goolle! Liker*

Tusen takk..
Skal i alle fall høre om det er noe vi kan bidra med. Vi har ikke plass der vi bor nå til å være fosterhjem, men kanskje de kan ha bruk for oss på noe annet vis. Så kommer vi inn i systemet, og veien blir kortere når vi endelig har større bolig/kapasitet :)

Her er det jo selvsagt forskjell på situasjonene. Noen barn ser aldri foreldrene, noen to ganger i året, andre ganske ofte. Om man ser at barnet lider pga for mye samvær med foreldrene, kan det søkes om færre samvær.

ORIGINAL: Gollemor

ORIGINAL: TonjeJenta

Men noen må jo gjøre det!
Kan ikke vente på at systemet skal bli bedre. Det er i alle fall ikke til barnas beste!

Er enig med deg der, så absolutt men klarer ikke tanken på å gå gjennom alt de krever desverre. Trist at systemet gjør det så tungt for barna

Back
Topp