Fosterhjem.. Baby?

Navaje

Forelsket i forumet
Er det noen som er fosterhjem her?
Vi har begynt å tenke på å bli fosterhjem, og ønsket er baby/små barn da vi er forholdsvis unge enda. Er det noen som har erfaring eller vet litt om prosessen?

Er det noen som er fosterhjem her?
Vi har begynt å tenke på å bli fosterhjem, og ønsket er baby/små barn da vi er forholdsvis unge enda. Er det noen som har erfaring eller vet litt om prosessen?

Vi er fosterhjem. Ble godkjent etter PRIDE kurs i 2015/16. Da var vi 23-24 år. Har hatt en plassering siden vi ble godkjent og det aktuelle barnet bor hos oss enda.

Har venner som er fosterhjem. De fikk baby. Det kan være komplekse årsaker når en baby blir omplassert. Livet kan bli helt snudd på hodet, og man kan måtte slutte å jobbe i mange år.

Jeg er vokst opp i fosterhjem. Så jeg støtter alle som vil det, men husk at det kan være du må gi fra deg barnet etterhvert. Det er så mange grunner til at barn blir plassert i fosterhjem og for min del så var det at mamma har en dødelig sykdom som hun i dag lever godt med uten symptomer. Så jeg flytttet hjem til min mor når jeg var ferdig med barneskolen, da hun var "frisk" .
Så husk på at fosterhjem for baby vil ikke tilsi det samme som adopsjon.

Vi er fosterhjem. Ble godkjent etter PRIDE kurs i 2015/16. Da var vi 23-24 år. Har hatt en plassering siden vi ble godkjent og det aktuelle barnet bor hos oss enda.
Måtte dere eie hus for å bli fosterforeldre, og fikk dere velge om dere tok i mot små barn eller ungdommer?

Jeg er vokst opp i fosterhjem. Så jeg støtter alle som vil det, men husk at det kan være du må gi fra deg barnet etterhvert. Det er så mange grunner til at barn blir plassert i fosterhjem og for min del så var det at mamma har en dødelig sykdom som hun i dag lever godt med uten symptomer. Så jeg flytttet hjem til min mor når jeg var ferdig med barneskolen, da hun var "frisk" .
Så husk på at fosterhjem for baby vil ikke tilsi det samme som adopsjon.
Stor klem til deg ♥️
Vet det. Har hatt en fosterbror i maaange år :) lurte bare på prossessen i alt.

Måtte dere eie hus for å bli fosterforeldre, og fikk dere velge om dere tok i mot små barn eller ungdommer?

Da vi først tok kontakt var de særs lite interessert i oss, pga vår unge alder.
Men vi ble bedt om å skrive en kort mail om oss selv, og vi ble plutselig høyst aktuell når vi kunne skrive at vi hadde bygget oss nytt hus i etablert boligfelt, var gift og hadde høyskoleutdannelse og faste gode jobber.

Så litt vanskelig å svare på, men mener de sa at det var viktig at man var etablerte og hadde trygge og stabile boforhold. Altså at man ikke kan risikere å måtte flytte på grunn av f eks oppsigelse av leieforhold osv.
Man måtte også ha vært i sammen i en del år og vise til stabilt samboerskap/ekteskap.

For oss var det unaturlig å skulle ta i mot en evt ungdom pga vår alder. Det var de også tydelige på. Tok i mot ett barn under 2 år.

Vet absolutt ingenting om fosterhjem men støtter det absolutt. Kunne tenkt meg å være fosterhjem selv. Ternker bare på hvor mange barn som av en eller annen grunn ikke kan bo hjemme.
Vokste selv opp i litt kaotisk hjem og reiste til avlastningsfamilie hver 3. helg. Ser enda på dem som min 2. familie. Ikke nødvendigvis sammenlignbart meeen .

Back
Topp