Fosterdiagnostikk

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Er det flere her som er over 35 år og kan få fosterdiagnostikk? Kommer dere til å ta i mot tilbudet?
Jeg er 39, og skal definitivt ta i mot tilbudet. Da må jeg vel også bestille meg legetime snart.. Og DET føles jo altfor tidlig ut!
 
Er over 35, men tilbudet er vel ikke helt igang enda for oss under 38 så tror ikke jeg får det dekket. Vi kommer riktig nok til å ta privat NIPT om vi ikke får offentlig.
 
Jeg er 38 og har i tillegg en sønn med et sjeldent syndrom så får pga det også. Har legetime på mandag så får snakket litt med legen da :happy:
 
Jeg vil også gjerne ta en slik test! Er 37, så veldig på grensa da ser jeg. Men skal prøve å få legen min til å ordne likevel. Håper jeg. :)
 
Er over 35, men tilbudet er vel ikke helt igang enda for oss under 38 så tror ikke jeg får det dekket. Vi kommer riktig nok til å ta privat NIPT om vi ikke får offentlig.
Vet du hvor mye en slik privat test koster?
 
Takk for linken! Håper legen min fikser gratis. Er jobikke såååå lenge til jeg er 38 :wacky:

Ja, får håpe det. Mener jeg leste et sted at det skulle starte opp for de over 35 i høst, så kan jo hende man har flaks. Tenkt å høre jeg også selv om jeg «bare» er 35 ;)
 
Ja, får håpe det. Mener jeg leste et sted at det skulle starte opp for de over 35 i høst, så kan jo hende man har flaks. Tenkt å høre jeg også selv om jeg «bare» er 35 ;)
Sier du det, ja?! Da håper jeg det er gode sjanser! :D Men jeg skal vente med å ringe lege til neste uke. Dette må lande litt :smiley-ashamed004:smiley-bounce012
 
Takk for linken! Håper legen min fikser gratis. Er jobikke såååå lenge til jeg er 38 :wacky:

Men er ikke fosterdiagnostikk et tilbus om du blir 38 før fødsel, etter de gamle reglene...? Så da vil du kanskje få det likevel?
 
Ja, det hadde vært supert! Jeg blir 38 i januar, så da er jeg bare 3mnd på vei :happy:
Sniker fra april;) Jeg er 37 og blir 38 en mnd før termin så jeg fikk gratis fosterdiagnostikk og nipt. Tilbudet er gratis for alle som er 38 ved fødsel, så du har krav på det:D
 
Sniker fra april;) Jeg er 37 og blir 38 en mnd før termin så jeg fikk gratis fosterdiagnostikk og nipt. Tilbudet er gratis for alle som er 38 ved fødsel, så du har krav på det:D
Tusen takk for at du snek deg inn hit og delte :woot: nå ble jeg mye tryggere. Hvilken uke tok du testen i?
 
Sniker fra januar. Jeg er 38 når barnet blir født og har valgt å ikke gjennomføre fosterdiagnostikk. Litt fordi jeg er redd for svaret og litt fordi det er større sjans for et friskt barn enn et sykt. Mannen min ville at vi skulle gjøre det, men jeg ville ikke. Da ble det sånn.
 
Er det flere her som er over 35 år og kan få fosterdiagnostikk? Kommer dere til å ta i mot tilbudet?
Jeg er 39, og skal definitivt ta i mot tilbudet. Da må jeg vel også bestille meg legetime snart.. Og DET føles jo altfor tidlig ut!
Jeg kommer til å ta i mot, hvis jeg kommer så langt. Hvor tidlig må man være ute egentlig? Er bare 5+1.
 
Back
Topp