Fosterdiagnostikk

Mye vil ha mer...

Betatt av forumet
I dag var vi på tidlig ultralyd også ett lite bankende hjerte inni ei reke på ca 18 mm :joyful:Siden jeg er fyllt 38 år har jeg tilbud om fosterdiagnostikk, men jeg må reise langt for å gjennomføre det og er usikker. Er det andre her inne som også har tilbudet? Skal dere gjøre det isåfall?

I dag var vi på tidlig ultralyd også ett lite bankende hjerte inni ei reke på ca 18 mm :joyful:Siden jeg er fyllt 38 år har jeg tilbud om fosterdiagnostikk, men jeg må reise langt for å gjennomføre det og er usikker. Er det andre her inne som også har tilbudet? Skal dere gjøre det isåfall?
Vi skal. Gjorde det sist også, då vart eg 38 før termin. No er eg 40. Må også langt - rett over 6 timer kvar vei, evt fly. Synest det er betryggende å ta det, sparer meg for bekymringer.

Sniker, da jeg selv er 38 år. Vi betalte flere tusen for test i Danmark. For meg var det vært hver krone, da vi nå vet at ungen er frisk. Kjenner at jeg alltid har noe å bekymre meg for, men nå er jeg hvertfall sikker på at det ikke er trisomi eller andre "feil" :)
Så personlig ville jeg reist for test, selv om det er litt langt.

Er de jordmor som ordne med sånt? Time og henvisning? Blir først 38, måneden etter jeg fått babyen her.

Er de jordmor som ordne med sånt? Time og henvisning? Blir først 38, måneden etter jeg fått babyen her.

Da kvalifiserer du dessverre ikke for å få fosterdiagnostikk i Norge, ikke pga alder i alle fall. Grensa går ved 38 ved termin.

Jeg var på St. Olavs i går og hadde duo-test. Laaang reisevei, men syns det riktig valg for oss. Fikk svar med veldig liten sannsynlighet for kromosomavvik, og det er betryggende, selv om det ikke er noe garanti da selvsagt. Men så stas å få se den lille turneren der inne ❤️❤️

Jeg er etter egen beregning 38 dagen før termin.Må jeg vente med fosterdiagnostikkhenvisning til termin er fastsatt etter OUL ?Skjønner ikke helt?

Jeg er etter egen beregning 38 dagen før termin.Må jeg vente med fosterdiagnostikkhenvisning til termin er fastsatt etter OUL ?Skjønner ikke helt?

Sniker
Tilbudet om fosterdiagnostikk er gjerne noe en får med blodprøve i uke 9 og ul mellom uke 12-14. Du er jo virkelig akkurat på grensa, så jeg ville ha snakket med fastlegen og hørt om du kan henvises likevel :)

Sniker
Tilbudet om fosterdiagnostikk er gjerne noe en får med blodprøve i uke 9 og ul mellom uke 12-14. Du er jo virkelig akkurat på grensa, så jeg ville ha snakket med fastlegen og hørt om du kan henvises likevel :)
Tusen takk for innspill

Back
Topp