Fosterdiagnostikk

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Er det noen her som har dette pga alder eller andre ting? Jeg spurte legen min men han mente sykehuset bestemte det når de fikk søknaden om ordinær ul. Jeg spurte sykehuset og de sier det er legen som må henvise til Haukeland. Tar det opp med legen men han har aldri hørt om det så sier han det er ingenting i veien for å ta det privat. Jeg har ingen problem med det, spesielt siden han ikke er så lysten på merarbeid. Ringer til privat og de mener jeg har rett på det pga alder ved fødselsåret som er 38 og at legen må ordne det. Så da ringer jeg til legen igjen og forteller sekretæren at de på privat ul mente jeg hadde krav på det så vi får se hva jeg får. Noen andre som har opplevd dette?

Jeg har hatt fosterdiagnostikk i form av DUO-test på Haukeland.

Det høres ut for meg som du har en utrolig lite opplyst lege.
Alle som er 38 skal automatisk få dette tilbudet. Jeg spurte legen om en henvisning til tross for at jeg "bare" er 35, og de tok meg inn.
Skal man ha DUO-test så må man født ta en blodprøve mellom uke 8 og 11. Deretter UL rundt uke 12.
Private klinikker utfører ikke forsterdiagnostikk på den måten, det har de ikke lov til. Så at legen deg ba deg om å dra privat synes jeg er rart... Er ikke noe merarbeid for han annet en å sende en henvisning.
Håper du får ordnet det og at du ikke er for sent ute :)

Back
Topp