Fosterdiagnostikk imorgen.

Marielle

Flørter med forumet
Imorgen er det første del av fosterdiagnostikken. UL og blodprøver.
Så UL, svar på blodprøver og samtale med lege i uke 12. Og fostervannsprøve/morkakeprøve i uke 15 (jeg skal takke nei til det om alt ser greit ut på UL).

Spennende blir det, selvom jeg tror alt står bra til!! Skal også få vite dato for igangsetting/keisersnitt!

Oj det var ikke lite du skal gjennom... håper alt ser bra ut på ul så slipper du alt de andre prøvene.Lykketil. 
Om jeg kan spørre hva er grunnen til disse planlagte prøvene og dato for igangsetting/keisersnitt?

Så det blir keisersnitt på deg denne gangen da?
Skjønner det med tanke på den fødselen du hadde sist gang.

Alt står sikkert bare helt fint til skal du se :D

chiquitita skrev:
Oj det var ikke lite du skal gjennom... håper alt ser bra ut på ul så slipper du alt de andre prøvene.Lykketil. 
Om jeg kan spørre hva er grunnen til disse planlagte prøvene og dato for igangsetting/keisersnitt?

Tror nok alt er bra. Men gikk på noen medisiner jeg ikke bør ta når jeg ble gravid, men gjorde det med storebror også. Og er liiiten sjangse for at det er en misdannelse, men greit å få skjekket.

Mtp keisersnitt/igangsetting er det fordi jeg hadde en lang og dramatisk fødselsopplevelse sist. Kan si så meget som at jeg gikk i 3 uker med sv.forgiftning, ble igangsatt 1 uke over termin, ungen sto fast (han var hele 4,5 kg. Alt for stor for mitt bekken). Også hadde jeg 10 cm åpning og pressrier i hele 10 timer, før de forløste han med tang mens jeg var halvveis bevisstløs. Fikk alt mulig av smertestillende man kan tenke seg (epidural, spinal, lokalbedøvelse, og 50% narkose som de kalte det.) men ingenting virket. Fiikk ikke se ungen min på over 7 timer etter fødselen..

Skal på vekstestimering, og om det viser seg at neste unge blir like stor, eller større så blir det KS/igangsetting før termin, men om det viser seg at denne lille er under 4,1 kg, så blir det nok naturlig. Er ikke sikker på alt enda. Men ganske redd jeg får en likens opplevelse denne gangen.

Masse lykke til imorgen, håper alt er bra med den lille!

Hørtes ut som du hadde en heftig fødsel sist!!! Håper du får en bedre opplevelse denne gangen :)

Lykke til i morgen! Hørtes heftig ut ja. Hadde det ille jeg og, men det var i flere mnd etter fødselen pga skade i underlivet som ikke grodde før etter 6 mnd.... Håper alt går mye bedre denne gangen! :)

Klatremus Lillemann skrev:
Lykke til i morgen! Hørtes heftig ut ja. Hadde det ille jeg og, men det var i flere mnd etter fødselen pga skade i underlivet som ikke grodde før etter 6 mnd.... Håper alt går mye bedre denne gangen! :)

Uff.Går det bra nå da?

Ja, det er jo en annen ting. Fikk en av de verste gradene rift + klipp, både innvendig og utvendig og bakover. Og selv om det snart er 16 mnd siden fødsel revner jeg stadig opp i klippet. Skal til gyn. i desember for å se om jeg i det hele tatt kan føde naturlig, eller om det vil revne opp for mye. :/

Først... den fødselen hørtes bare helt jævelig ut for å være mild.. får helt grøssninger når jeg leser det.. huff... får virkelig håpe du slipper noe slikt igjen!
Så... Lykke til emoticon

spirenr2 skrev:

chiquitita skrev:

Tror nok alt er bra. Men gikk på noen medisiner jeg ikke bør ta når jeg ble gravid, men gjorde det med storebror også. Og er liiiten sjangse for at det er en misdannelse, men greit å få skjekket.

Mtp keisersnitt/igangsetting er det fordi jeg hadde en lang og dramatisk fødselsopplevelse sist. Kan si så meget som at jeg gikk i 3 uker med sv.forgiftning, ble igangsatt 1 uke over termin, ungen sto fast (han var hele 4,5 kg. Alt for stor for mitt bekken). Også hadde jeg 10 cm åpning og pressrier i hele 10 timer, før de forløste han med tang mens jeg var halvveis bevisstløs. Fikk alt mulig av smertestillende man kan tenke seg (epidural, spinal, lokalbedøvelse, og 50% narkose som de kalte det.) men ingenting virket. Fiikk ikke se ungen min på over 7 timer etter fødselen..

Skal på vekstestimering, og om det viser seg at neste unge blir like stor, eller større så blir det KS/igangsetting før termin, men om det viser seg at denne lille er under 4,1 kg, så blir det nok naturlig. Er ikke sikker på alt enda. Men ganske redd jeg får en likens opplevelse denne gangen.

Å kjære deg da litt av fødsel opplevelse det har vært på deg. Skjønner godt at dere vil ha alt klart før den tid. Lykketil på ul:-)

Masssssse lykke til! Jeg skal gjennom dette på torsdag! Vi får krysse fingrene for hverandre:)

Lykke til i dag da

Den fødselen din hørtes ikke bra ut altså, men super bra du får mye oppfølging nå da

Oppdater oss da

klem

Back
Topp