fosterbevegelse

Jeg er førstegangsgravid og rimelig sikker på at jeg har kjent liv siden uke 15. Nå er jeg i uke 18 og babyens bevegelser er blitt bittelitt sterkere. Det kan ligne litt på rumling i magen men er mer konkret, som et lite tapp inne i magen. Spesielt sikker er jeg når jeg ikke har luft i magen, med luft i magen er det litt vanskeligere å skille ut hva som er hva.

Jeg har forresten sluttet å si det til venninner, for det er så mange av dem som blir veldig påståelig med at det er altfor tidlig å kjenne noe og bruker masse krefter på å overbevise meg om at jeg tar feil. Jeg skjønner ikke helt vitsen med det da. Hvorfor er det så viktig at jeg ikke skal kjenne noe? Jeg synes jo det er veldig kjekt og betryggende.

jeg hadde oxo sånn påstålige venninner når jeg gikk gravid med førstemann,men jeg viste hva jeg hadde kjent,ikke noe og bry seg om,noen tror alltid de vet mere enn andre.

fortsett gjerne å stå på ditt du, jeg tror at du kjenner kroppen din bedre enn venninnene dine kjenner DIN kropp[;)]

Lykke til!

I første svangerskap kjente jeg faktisk ikke liv før rundt uke 24. Denne gangen kjente jeg liv første gang rundt uke 15. Nå i uke 24 kjenner jeg masse liv. Noen ganger tror jeg at han har fest der inne. Det værste er når han sparker nedover og bakover mot rumpa. Det er ubehagelig. Men ellers er det ganske kraftige spark i gutten min.

Klem

hei hei:)

Jeg er nå kommet i uke atten å har enda ikke kjent noen bevegelser,
men det kommer sikkert snart:) gleder meg så:)

Hei.

Begynte å kjenne liv rundt 13. uke denne gangen. Veldig svakt, men dog bevegelsene var der.

Jeg kjente svake antydninger til bevegelse i uke 15, og ble helt sikker i uke 19, da jeg var på ultralyd og så nurket sparke til samtidig som jeg kjente det. Da var det det samme som jeg hadde kjent i noen uker allerede, bare enda sterkere. Nå er det så mye liv og bevegelse at jeg til tider blir litt frustrert. (spesielt natterstid da jeg ikke får sove) Men det er en helt FANTASTISK opplevelse. NÅ ser vi det utenpå magen også, det buler og beveger seg masse. Bare gled dere til dere kjenner det første sparket.[:D]

heihei..
jeg har begynt og kjenne noen små bevegelser tror jeg , men jormoen fortalte meg at jeg har livmorkaken mot magen så derfor er det ikke sikkert jeg vil kjenne liv på enda ei god stund...

Back
Topp