Fosterbarn/foreldre?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Biologiske foreldre har rett på å prøve sin sak for å få tilbake sine barn fra fosterforeldre hvert år. Hvis de får igjennom dette - er det noen som vet hvordan dette i praksis gjennomføres? Man kan vel ikke ta babyer og barn fra fosterforeldre som de kjenner som sine egne foreldre og nærmeste gjennom flere måneder eller år og bare plassere de vekk hos fremmede biologiske foreldre?

De tilfellene jeg har vært borti har jevnlig samvær med sine biologiske foreldre, så helt ukjente er de som regel ikke.

Har ikke vært borti noen som har flyttet tilbake til de biologiske foreldrene da, så vet ikke hvordan det fungerer, men vil tro de blir litt vurdert utifra samværet og?

De blir ofte flyttet rett tilbake, men da har stort sett foreldrene hatt jevnlig samvær over tid :)

I de tilfeller jeg har vært borti har dette kunn skjedd hvis de biologiske foreldrene har hatt jevnli samvær...

Min mann bodde i fosterhjem som liten og flyttet tilbake til foreldre når han var rundt tre år. de hadde jo jevlige samvær med foreldrene sine og de var ikke ukjente for de. han var jo baby når han ble flyttet dertil... 8 mnd eller noe tror jeg... han bodde der sammen med søstra si som var rundt 2år og rundt 5-6år når de flytta hjem ca tror jeg når de flytta hjem.. da begynte de med overnattinger et par ganger før de en gang ble værendre hjemme hos sine foreldre.. han reagerte jo litt med å grine og ville til fosterfamilien og spurte etter de i begynnelsen men søstra var glad for å være hjemme igjen.. så komemr vell kanskje an på alder, hvor lenge de har bodd der, hvor gamle de var når di flytta , kommer hjem igjen ?? =) også reagerer jo alle barn forskjellig....

I vår slekt hadde vi et fosterbarn som ble gitt tilbake til far etter noen år... Ingen overgang, bare tvert tilbake til han...

Back
Topp