Fosteraktiviteten

Miripiri

Flørter med forumet
Hei!

Er bare nysgjerrig på hvor mye fosteraktivetet som er vanlig, og hvordan deres babyer gir beskjed om sin tilværelse :) Er førstegangs og har ikke så mye å sammenligne med. Er 25 uker i dag.

Min gutt oppfatter jeg som ganske aktiv, kjenner han omtrent en gang eller to i timen, utenom noen strekk der han kanskje sover mer, og utenom natta. (Hvis jeg da ikke ligger våken en stund, noe jeg ofte gjør nå som jeg sover dårligere.) Han sparker så jeg kjenner det godt, det synes godt utenpå magen, og hånda spretter når han sparker. Det sparkes omtrent over hele magen til forskjellige tider. Foruten spark, kjenner jeg også litt romling og roligere aktivitet. Han snur seg vel eller bare stryker bein eller armer mot buken så vi kan kjenne han.

Synes det er veldig gøy foreløpig :) <3 Men gruer meg til han begynner å bli mye sterkere, er forberedt på juling. ;)

Hei!

Er bare nysgjerrig på hvor mye fosteraktivetet som er vanlig, og hvordan deres babyer gir beskjed om sin tilværelse :) Er førstegangs og har ikke så mye å sammenligne med. Er 25 uker i dag.

Min gutt oppfatter jeg som ganske aktiv, kjenner han omtrent en gang eller to i timen, utenom noen strekk der han kanskje sover mer, og utenom natta. (Hvis jeg da ikke ligger våken en stund, noe jeg ofte gjør nå som jeg sover dårligere.) Han sparker så jeg kjenner det godt, det synes godt utenpå magen, og hånda spretter når han sparker. Det sparkes omtrent over hele magen til forskjellige tider. Foruten spark, kjenner jeg også litt romling og roligere aktivitet. Han snur seg vel eller bare stryker bein eller armer mot buken så vi kan kjenne han.

Synes det er veldig gøy foreløpig :) <3 Men gruer meg til han begynner å bli mye sterkere, er forberedt på juling. ;)

Her er morkaka forann, og sparkene er slik at vi kjenner de men ikke ser de.. kjenner han som oftest hver gang jeg setter meg ned eller er i ro, ellers lite.. kanskje pga at becegelsene ikke er så tydelige, så jeg merker de ikke når jeg er i aktivitet.. kjenner ofte mer på kvelden enn på dagtid, og det varierer på plass.. når han først begynner, holder han på en stund som regel.. men kjenner han mange ganger om dagen :-)

Høres omtrent ut som min. :) Sekvensene varer gjerne alt fra to-tre minutter til opptil en halvtime, litt spredt. Kjenner det også best når jeg er i ro, og særlig en del aktivitet etter at jeg har spist.

Min våkner om kvelden. Og er da meget aktiv en times tid.

Det at du ikke har noe å sammenligne med er egentlig ikke negativt i så måte, for svangerskap kan være så forskjellig!

1,5-åringen her i hus var roligere enn denne, tror jeg.

Din høres ut som min. :)

Her er det mer stille enn med førstemann, men så lenge en kjenner bevegelser hver dag bør man ikke engste seg.

Din høres ut som min. :)

Her er det mer stille enn med førstemann, men så lenge en kjenner bevegelser hver dag bør man ikke engste seg.
Samma her, har tenkt på det og vært litt bekymra for det- men kjenner henne hver dag så da gidder jeg ikke bekymre meg for det! :)

Jeg kjenner svært lite aktivitet i løpet av dagen. Stort sett litt på morgningen og litt om kvelden! Er 24+1, merker jeg blir litt bekymret..? Er førstegangs, så vet lite i forhold til hva som er normalt! Er jo ulikt fra person til person, så krysser fingrene for at det straks blir mer og mer :)

Jeg kjenner ikke så veldig ofte enda. Jeg kjenner det godt på kvelden når jeg skal legge meg, men ellers lite. Er kraftige spark jeg kjenner så er ikke bekymret :)
Jeg tenker slik at det er nok lettere å legge merke til sparkene når jeg legger meg og konsentrer meg, enn når jeg er i aktivitet :)

Kjenner henne ofte litt om morgenen, og da spesielt hvis jeg legger meg på magen i senga. Da sparker hun vilt inne der, så er litt redd hun skal føle seg klemt. At det er derfor hun sparker. Men sent på kvelden / natta merker jeg mest. Da sparker hun skikkelig fra seg, men det har bare vært nå siste uka. Er i dag 24+ 2. Men et spørsmål til dere: Sparker babyen nedover? Føler nesten hver som om hun sparker mot noe der nede.

Ja, noen ganger sparker han nedover her, og det syns jeg er litt ubehagelig. Litt "dump" følelse langt nedi magen på innvollene liksom. Merker det på blæra noen ganger og, ikke digg.

Her er det ekstremt lite spark og bevegelse.. nesten sånn at jeg blir litt bekymret.. i uke 22 kjente jeg spark hver dag, ikke mye, men ett par spark om dagen og noen når jeg hadde lagt meg. Nå er jeg 24+4 og kjenner det så lite, og det jeg kjenner tror jeg av og til bare er luftbobler og kjennes ikke ut som spark egentlig selvom det kanskje er det.. det skal sies at jeg har morkaken forran og kan være derfor jeg kjenner det så lite og svakt.. Håper jeg kjenner sparkene oftere og at de blir sterkere snart sånn at jeg slipper å bli usikker på om det faktisk er spark jeg kjenner :-)

Her er det ekstremt lite spark og bevegelse.. nesten sånn at jeg blir litt bekymret.. i uke 22 kjente jeg spark hver dag, ikke mye, men ett par spark om dagen og noen når jeg hadde lagt meg. Nå er jeg 24+4 og kjenner det så lite, og det jeg kjenner tror jeg av og til bare er luftbobler og kjennes ikke ut som spark egentlig selvom det kanskje er det.. det skal sies at jeg har morkaken forran og kan være derfor jeg kjenner det så lite og svakt.. Håper jeg kjenner sparkene oftere og at de blir sterkere snart sånn at jeg slipper å bli usikker på om det faktisk er spark jeg kjenner :-)
Hvis du er bekymret ville jeg snakket med JM om det og kanskje fått en ekstra sjekk på sykehuset med et sånt apparat som måler aktivitetsnivået... Man skal ikke trenge å gå rundt å være bekymret hele tiden, det er ikke noe godt for mor eller barn. Tenker også at siden du har morkaka foran så er det jo en grunn til at du kjenner lite spark!

Har også hatt det litt sånn. Hadde 3-4 dager nå i rundt julaften at jeg kjente lite. Var bitte bitte litt pr dag, men så svakt sånn jeg nesten var usikker på om det i hele tatt var babyen. Nå har det blitt mye mer igjen, både i styrke og mange ganger til dagen. Og min morkake er bak. Tenker småen vel hadde seg noen dager med sparking inn mot ryggen eller noe. Var på nippet til å ta kontakt med jm/lege/føden flere ganger, men siden jeg kjente litt så lot jeg vær. Men var veldig i tvil der i noen dager.

Har også hatt det litt sånn. Hadde 3-4 dager nå i rundt julaften at jeg kjente lite. Var bitte bitte litt pr dag, men så svakt sånn jeg nesten var usikker på om det i hele tatt var babyen. Nå har det blitt mye mer igjen, både i styrke og mange ganger til dagen. Og min morkake er bak. Tenker småen vel hadde seg noen dager med sparking inn mot ryggen eller noe. Var på nippet til å ta kontakt med jm/lege/føden flere ganger, men siden jeg kjente litt så lot jeg vær. Men var veldig i tvil der i noen dager.
Huff, ikke gøy når vi kjenner så lite.. Blir også usikker om det er Lille jeg kjenner eller om det bare er luftbobler, men samtidig så kjennes de litt mer ut som veldig svake spark da. Har også tenkt at hun mest sannsynlig ligger å sparker mot ryggen min, og at det er derfor at har vært så sjeldent med bevegelser og spark i det siste. :-) Etter at jeg postet innlegget så kjente jeg faktisk litt mer svake spark og små bevegelser så da kan jeg ihvertfall senke skuldrene :-)

Back
Topp