foster eller baby

mallu

Betatt av forumet
heia!! [:)]
æ må innrømme at d når æ går til jordmor eller lege får å høre kordan d går m FOSTER, føler æ mæ litt rar. syns at ordet foster, virker så upersonlig og ikke noe varmt.snakker ho jormora mitt barn eller?? æ har jo hele tiden tenkt, kordan min baby har d, altså mitt barn.
ka syns dokker??? hvis man skal kalle d foster så hva tid kan du bynne å kalle d baby/barn??

hei hei...
man begynner som regel ikke å kalle det en baby føre det er såpass svært at hvis det blir fortidlig født så har det veldig gode sjansjer for å overleve..det er iallefall det jeg har hørt..men uansett..det er jo en baby!!

Jeg velger også å si baby...
Men blir nok slik med de helsepersonell menneskene at de bruker det som er "faktisk riktig".
For det er jo slik at mens baby'n er i mors liv,så er de et foster!
Mens de først sånn sett er en baby,når de er kommer ut av mors liv...
Men syns en skal kalle knøttene sine akkurat det en vil!!![;)]

enig med deg der,høres litt sånn kaldt ut med foster.men det er jo et foster i di 3 først mnd (tror jeg)så da kan du jo kalle det noe annet fram til da...så blir jo babyen et naturlig ord å si videre i svangerskapet.når han el hun har fått alle fingrer å tær som en liten baby.[:D]

Foster til 3 måneder er passert, etter det er det helt klart en liten baby! Det mener hvertfall jeg[:)]

Jeg sier: Lille jenta jeg da

Vi vet jo ikke om det er jente eller gutt, og jeg synes det var veldig rart å tenke på at det var en liten baby i begynnelsen, så da kalla jeg småen for "Lille Pling".. nå er det mange rare "navn" ute og går, men babyen blir mye brukt, da [;)]

Embryo blir nok uansett feil for de aller fleste uansett!!!
Jeg er ingen fagperson,men ganske sikker på at vi lærte på skolen at det kun er et embryo frem til alt er utviklet- ca 8 uker...

Leste på en beskrivelse av uke 10 at nå er embryoet så godt utviklet at det nå kalles for foster, og at fosterstadiet varer helt frem til fødsel.

Var egentlig veldig fornøyd med at embryoet mitt endelig hadde blitt et foster[:)]
Men er enig i at det blir litt upersonlig. Vi kaller det jo bare klumpen eller knøttet eller noe, men fagfolk må selvfølgelig bruke de rette termene.

enig med deg der foster er et hardt ord på det. er jo baby fra dag en,det jeg kommer til å si når det er min tur ihvertfall.
er min baby ikke et foster!!! hehe
kos deg med BABYEN din[:D]
klemmer fra stine

Vi har hele tiden sagt babyen! Nå som vi vet at vi får en jente bruker vi jenta vår, eller navnet hun skal ha.

Back
Topp