Forvirret

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Var på ultralyd på onsdag, og fikk termindato 23 juni. (fra 24. , gyn hadde glemt å regne med skuddårsdag)
Ifølge han var jeg da 25+4, og altså 26+0 i dag, men ifølge appen er jeg 25+3 i dag.
Noen som forstår noe av dette??

ImageUploadedByBV Forum1457741035.374932.jpg
Fikk dette på bv sin kalkulator. Tror denne bruker 40+3 som svangerskapslengde. Får det ikke til å rime. Kanskje gynen din bruker 40+1? Hih. Aner ikke.

Evt så tilsvarte størrelsen 25+4, men han kan ikke justere termin så sent? Betyr i så fall bare at ho er litt over snitt i størrelse.

Null snøring, fryktelig forvirra! Får det ikke til å stemme uansett hvordan jeg vrir på det...

Hun er 5% under snittet i størrelse sa han..
Da er neppe det forklaringen. Da tror jeg kanskje han bare regna feil på gestasjonsalderen? Evt tenkte at februar i år fikk enda flere ekstradager :p 31-dagersfebruar.

Da er neppe det forklaringen. Da tror jeg kanskje han bare regna feil på gestasjonsalderen? Evt tenkte at februar i år fikk enda flere ekstradager :p 31-dagersfebruar.

Ikke godt å si. Får se hva han sier neste gang. Får holde meg til appen foreløpig :p

App'er regner ikke nødvendigvis med samme antall dager i svangerskapet. De tre jeg har bruker 282, 283 og 280 dager. Lagt inn samme termin i alle. De viser alle like lenge igjen, men ulikt hvor langt på vei jeg er.

Jeg har termin 27 juni.
Bruker en eller annen gravid app som sier jeg er 25 uker i dag og dte er helt i tråd med det legen min alltid får på det hjulet sitt..

På en app er jeg 25+3 en annen er jeg 25+4.. Men sykehuset har fått beskjed om termin 24.06 (som må byttes til 23.06) så det er vel det viktigste..

Back
Topp