Forvirret

Bkno0184962

Andre møte med forumet
Jeg er først og fremst usikker på om jeg legger inn rett her nå, men har noen spørsmål jeg lurer sånn på! Jeg er gravid i uke 6, og her om dagen begynte jeg å blø. Det er veldig lite, ofte bare på papiret. Dette gjør meg supr bekymret. Det virker som om livmor/livmortappen er lukket. Det kommer ingen klumper og har bare litt murring i magen. Hva er dette?

Hei! Må først og fremst si gratulerer! :-D Er dette ditt første svangerskap? Det er ikke uvanlig å ha små blødninger tidlig i svangerskapet, på grunn av økt blod gjennomstrømninger i livmoren og skjøre slimhinner. Når jeg var gravid med datteren min hadde en kjempe blødning i uke 5-6, var sikker på at jeg hadde mistet. Til min overraskelse fikk jeg bekreftet på ultralyd at alt så normalt ut :D Mensmurringer er et tegn på graviditet, så det er ikke noe å bekymre seg over. Anbefaler deg å dra til legen uansett, for å forsikre deg om at alt er bra. Dette går bra! Håper dette beroliget deg litt :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gratulerer med graviditeten. :-) kam hende dette er feste blødninger, eller bare små blodkar som sprekker, kanskje etter sex?
Om du er bekymret så dra il legen din, han eller hun hemviser deg til hastetime hos gynekolog, og der får du innvendig ultralyd. Da får man hvartfall vite, og så slippe å evt bekymre seg. :-)

Gratulerer!
Som.de over sier er det helt normalt å blø i svangerskapet. Jeg har blødd i begge mine to, helt til uke 24 med siste.
Det er så skjøre slimhinner nedi der nå at et nys eller hoste kan få et blodkar til å sprekke.

Men.du, det er kjempeviktig at du ikke driver og fikler oppi livmortappen, er du riktig uheldig så kan du skape rifter eller gjøre ett eller annet som trigger til noe mer.
La.alt være i fred inni der ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Tusen takk for positive svar! Nå kan jeg senke skuldrene litt kjenner jeg! Legen sa at magen var myk og fin og at blodtrykk ol var bra! Første gang jeg er gravid, så er litt små hysterisk :)

Gratulere! Har selv hørt at det kan være vanlig å blø litt. Har hat et par SA selv, og da var det aldri tvil om hva det var pga kraftigheten og mengden. Så tror det går fint med deg ;)

Back
Topp