Forvirret *permisjon*

Vilnus

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
Jeg har søkt om permisjon fra jobben i eget skjema, men er totalt forvirra da de har endret på endel datoer og jeg skjønner ikke dette her. Noen flinke damer her som skjønner det bedre enn meg hvordan de har kommet frem til dette?

Mødrekvote f.o.m 26.5.15 (termin) t.o.m 3.8.15
Ferie (4 uker + 1 dag) f.o.m 5.8.15 t.o.m. 1.9.15.
Fellesperiode (26 uker) f.o.m. 2.9.15 t.o.m 1.3.16
Ferie (rest 4 dager) 2.3.16 t.o.m. 7.3.16.

(Edit) For å tydeliggjøre endringene:

Mine beregninger:

Mødrekvote til 4.8.15.
Ferie fra 5.8 til 2.9
Felles fra 3.9 til 3.3.16
Ferie fra 4.3 til 8.3

Last edited:
Vet ikke helt hvor de har endret, men skal ikke permisjonen din starte 3 uker før? Den inngår vel i mødrekvoten? Det er kanskje der de har endret?

Vet ikke helt hvor de har endret, men skal ikke permisjonen din starte 3 uker før? Den inngår vel i mødrekvoten? Det er kanskje der de har endret?

De tre ukene er ok og ikke endret. Det de har gjort er å flytte en dag kortere flere steder blant annet har jeg regnet:

Mødrekvote til 4.8.15.
Ferie fra 5.8 til 2.9
Ferie fra 4.3 til 8.3

Mødrekvoten ska være ihvertfall fra 3 uker før termin til 6 uker etter.. så hvis du har termin 26.5. Så ska permisjon starte 5.5. Og vare til 7.7. + den siste uke fra de 10 ukene så frem til 14.7. D ser ut til at dem mener du ska jobbe helt frem til termin.. :) Og så ta 10 uker permisjon..

De tre ukene er ok og ikke endret. Det de har gjort er å flytte en dag kortere flere steder blant annet har jeg regnet:

Mødrekvote til 4.8.15.
Ferie fra 5.8 til 2.9
Ferie fra 4.3 til 8.3
Dem regner en uke fra tirsdag til mandag.. For du kan ikke få fri på en uke 2 tirsdager, da blir d jo 8 dager men fra tirsdag til mandag blir d 7 dager..

Dem regner en uke fra tirsdag til mandag.. For du kan ikke få fri på en uke 2 tirsdager, da blir d jo 8 dager men fra tirsdag til mandag blir d 7 dager..

Takk for svar! Får skylde på sjefen som bare telte nedover. Men de ser ut til å ha hoppet over å skrive 4. august i skjemaet men den er vel med allikevel?

Takk for svar! Får skylde på sjefen som bare telte nedover. Men de ser ut til å ha hoppet over å skrive 4. august i skjemaet men den er vel med allikevel?
Ja fra 4.aug blir d 4+1.. Men får du ekstra uker siden dem ikke har regna fra 3 uker før termin? Eller ska du jobbe til termin? Nav sine regla e at mor ska ha mødrekvote fra 3 uker før termin...

Ja fra 4.aug blir d 4+1.. Men får du ekstra uker siden dem ikke har regna fra 3 uker før termin? Eller ska du jobbe til termin? Nav sine regla e at mor ska ha mødrekvote fra 3 uker før termin...

Neida jeg er bare lat og gadd ikke skrive dem opp siden de ikke var endret og mobilen tuller så fælt for tiden. Skal i perm fra 5.5. De tre ukene før er ikke en del av mødrekvoten men fellesperioden. Det er 39 tilsammen (3 + 10 + 26 til meg) også tar jeg i tillegg 25 dager ferie og resten ulønnet så jeg får perm til 11. april, men det andre var ikke blant det uklare.

Neida jeg er bare lat og gadd ikke skrive dem opp siden de ikke var endret og mobilen tuller så fælt for tiden. Skal i perm fra 5.5. De tre ukene før er ikke en del av mødrekvoten men fellesperioden. Det er 39 tilsammen (3 + 10 + 26 til meg) også tar jeg i tillegg 25 dager ferie og resten ulønnet så jeg får perm til 11. april, men det andre var ikke blant det uklare.
Da henger æ med :) Æ kommer like etter dæ for har termin 30.

Godt du fikk svar. Jeg var litt treig :)

Back
Topp