Forvirret førstegangs mamma [emoji27]

Ønskespiren <3

Andre møte med forumet
Hei! Jeg venter mitt første barn 23 juni, og har en del spørsmål [emoji1]
- kan man ha spontanabort uten å blø? Er veldig redd for å ha spontanabort. Er i uke 7 nå!
- er det vanlig med mye utflod?
- hva slags matvarer burde jeg holde meg unna?

Takk for alle svar [emoji173]️

Spontanabort er vel når man blør og ma er når man ikke blør og det ikke blir oppdaget med det første. Hvorfor er du redd for det? Noen spesiell grunn?

Spontanabort er vel når man blør og ma er når man ikke blør og det ikke blir oppdaget med det første. Hvorfor er du redd for det? Noen spesiell grunn?

Takk!
Jeg er vel egentlig bare redd. Vil gjerne at ting skal gå veien, har ikke noe tegn på dette enda. Dette er første barn, og det er veldig ønsket. Derfor er jeg redd for at noe skal skje :/

- kan man ha spontanabort uten å blø? Er veldig redd for å ha spontanabort. Er i uke 7 nå!

Ja økt utflod i svangerskapet er veldig vanlig så lenge den ikke lukter fælt så er det ikke noe å bry seg med. Den kan være flytende blank, eller litt tykkere melkehvit f eks.

Matvarer som er bra for deg, og som du bør styre unna kan du lese om her

Ikke bekymre deg[emoji173]️ utflod er normalt.
Matvarer som spekemat bør du ikke spise, å sushi ville ikke jeg spist siden det er rått[emoji85]

<3 Det går nok bra :)

Jeg hadde faktisk flere små blødninger i mitt første svangerskap(!!) og var dritredd, og alt gikk helt fint.

Om du googler risiko per uke ser du at ved 7 uke er risikoen for spontanabort kjempeliten.

Jeg brukte store deler av graviditeten min sist på å være redd for spontanabort eller at noe skulle være galt (pga blødningene) og i ettertid skulle jeg ønske jeg hadde slappa litt mer av. Men det er lett å være etterpåklok.

Aller mest sannsynlig går alt helt fint med graviditeten din og med den lille. De fleste bekymringer er forgjeves :)

Klem

Utflod er normalt under et svangerskap, jeg måtte bytte truse flere ganger hvær dag..
Fy fy mat er:
Speke mat
Røkt mat
Alt av rå mat
(Maten skal være godt stekt)
Noe fisk er fyfy å noe er ok, annbefaler deg å google for d går på vekta på fisken.

Jordbær er heller ikke annbefalt når en går gravid.

Du finner masse på google ang fyfy mat, dette var det jeg kom på i farta :)

Utflod er normalt under et svangerskap, jeg måtte bytte truse flere ganger hvær dag..
Fy fy mat er:
Speke mat
Røkt mat
Alt av rå mat
(Maten skal være godt stekt)
Noe fisk er fyfy å noe er ok, annbefaler deg å google for d går på vekta på fisken.

Jordbær er heller ikke annbefalt når en går gravid.

Du finner masse på google ang fyfy mat, dette var det jeg kom på i farta :)

Hvorfor er ikke jordbær anbefalt når man er gravid? [emoji15]

Hvorfor er ikke jordbær anbefalt når man er gravid? [emoji15]
Jeg aner faktisk talt ikke, da jeg gikk gravid leste jeg i flere artikler på nett at jordbær var fyfy...
Men så er det jo sånn at mer å mer mat blir fyfy mat hvert år. For 20 år sia var det inga problem å spise reker når en er gravid. Nå er det også fyfy mat.

Jeg aner faktisk talt ikke, da jeg gikk gravid leste jeg i flere artikler på nett at jordbær var fyfy...
Men så er det jo sånn at mer å mer mat blir fyfy mat hvert år. For 20 år sia var det inga problem å spise reker når en er gravid. Nå er det også fyfy mat.

Hmmmm.. også jeg som har spist masse jordbær allerede [emoji15]

Heihei! Sjangsen for sa er ganske liten når du er kommer til uke 7, så best å prøve å slappe av og eventuelt ta en ultralyd om du ikke klarer å slappe av :)

Veldig vanlig med mye utflod, pga alle hormonene :)

Spekemat og upasteuriserte oster som ikke er varmebehandlet, også skal alt kjøtt være godt gjennomstekt :) Ellers har googlet god oversikt ;p

Både reker og jordbær er helt trygt å spise! Finnes ingen offisielle råd om å unngå dette!

Heihei! Sjangsen for sa er ganske liten når du er kommer til uke 7, så best å prøve å slappe av og eventuelt ta en ultralyd om du ikke klarer å slappe av :)

Veldig vanlig med mye utflod, pga alle hormonene :)

Spekemat og upasteuriserte oster som ikke er varmebehandlet, også skal alt kjøtt være godt gjennomstekt :) Ellers har googlet god oversikt ;p

Tusen takk for svar [emoji16][emoji173]️

Back
Topp