forvirra

Petite moi

Første møte med forumet
hei, jeg er en jente på 17 år og venter mitt barn i mai.
Jeg trodde kjæresten min ville ha ungen like mye som meg, men det viser seg at han vil at jeg skal ta abort.
Jeg vil gjerne ha denne babyen, men nå har typen min bedt om en pause og vi krangler hele tiden. Dette sliter på meg, og jeg gråter mye pga dette.[:(]
Han flyttet ut idag fordi han sier han trenger *space*
jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, derfor skriver jeg dette i håp om å få noen råd.
Hilsen forvirret mor.

Fryktelig kjedelig når det blir sånn... Syns veldig synd på deg...
Du burde uansett gjøre hva du føler er mest riktig/best for deg... Ikke la deg presse til noe annet!
Kan være han bare er redd for forandringene dette innebærer? Er han eldre enn deg/like gammel?
Håper ihvertfall at det går bra til slutt!

Heisann du!!

Først å fremst...kjempe så trist å lese om situasjonen din. Er kjæresten din like ung som deg? Kansje det rett å slett ble for mye for han, det er et stort ansvar å få et barn. Det er mye mulig at panikken rett å slett tok han. Han har jo ikke gjort det slutt, men bare en pause som du selv skriver. Det kan hende det er furnuftig av han at dere tar dere en liten stund fra hverandre for å tenke gjennom ting.

Men om du virkelig vil ha barnet så skal du gjennomføre det, du KAN få problemer etterpå dersom du tar abort bare pga hannes ønske. Det er ikke sikkert han kommer tilbake uansett, men for sin egen del hør på hjertet ditt. Ikke la valget ditt bli styrt av andre.

Har du støtte fra familien din, eller venner. Eller kansje du ikke har fortalt det enda?

Uansett, kjempe fint at du kom hit til oss. Vi kan kansje støtte, trøste & hjelpe deg litt [:D]

Klem fra Kathrine

Hei hei[:)]
Vet hvilken situajon du er i nå. Har vert i den selv..Og det er ikke enkelt nei..
Husk nå at det er du som bestemmer om du vil beholde barnet eller ikke. Han kan ikke bestemme det.
Kan hende han bare fikk litt sjokk nå og trenger og tenke litt..?
Håper du får støtte fra venner og familie og at det ordner seg for deg.
Lykke til[:)]

hei hei. har selv hvert i samme situasjon med og plutselig sitte igjen alene...
er nok som anni87 sier, han trenger nok tid til og tenke litt, etter min erfaring trenger dissa mannfolka det til tider!

tror nok han ser litt lysere på ting bare han får tekt seg godt om...
men gjør som du vil, og kun du!

ikke ta abort kun for at evt han vil....eller for at han skal bli hos deg, for det kan du angre bittert på senere.

bruk tiden godt på og tenk på deg selv og nurket ditt, ikke på alle andre og hva de sier.
dette klarer du utmerket godt, med eller uten hans hjelp!

selv om ting virker heeeeelt for j### og vannskelig akurat nå, så husk med tid og stunder at nå får ting kun gått en veg, og det er oppover igjen[;)]

lykke til.....

det er din kropp, så det er du som bestemmer til syvende og sist. lykke til med avgjørelsen.

Back
Topp