Forvirra

FirstTime

Elsker forumet
Har laget meg ett skjema for skrive opp ammetider, lange sovetider, duppetider og slikt. Rart..flere som har det sånn; Juliana ammer korte (fem ti minutters) runder, så slipper hun puppen og sovner, så tar jeg henne opp gulper hun, så dupper hun pittpitt og våkner vil ha mer, sånn holder hun på tre, noen ganger fire runder, og innemellom dette blir det jo litt våketid med kosing. Ett eksempel nå: Hun våknet tre, etter stell fikk hun pupp kvart over tre...først nå er hun mett, klokka fem!!. La henne rett i senga uten gulp, håper hun sovner nå.

Når dere sier dere amma da og da gjeld mitt eksempel som en ammerunde?? ellers må jeg jo si att bebis ammer hvert kvarter osv... Ellers skal jeg si att hun ammet klokken kvart over tre (blir jo misvisende når hun ammet helt frem til fem...)


Hører andre ammer i halvtime så er de ferdige?

Er vi helt på vidda her??

Skal på helsekontroll i morgen får høre der...om jeg gjør noe feil...

Nei nå våkner hun ijgen....amme....

Klem med hodevondt
 
Her ammer jeg hver 2.-3. time. Da spiser hun kanskje i 10-15 min, og jeg har fått beskjed om at det holder nå som hun er så liten. Hun legger på seg bra hvertfall. Om natta vil hun gjerne ha litt mer mat enn på dagen.
 
ringte ullevåll igjen jeg nå..jordmoren..hun lo litt da jeg sa hun var på runde sju siden klokken kvart over tre.....var vist noooen barn som var sånn..puh....ble anbefalt ikke skriv ned alle tider..blir bare smårar av det.....

Nå har jeg lagt henne igjen..kanskje hun sover litt nå........

Knaker i ho det her ..sliten ja..

Hjelper jo ikke med bekkenproblemer heller og løfte så mye...
bra jeg skal ti lfisio onsdag

Klems

Prøve lage noe mat her..fort fort
 
heisann [:D]

Det høres ut som her innimellom [:)]  Enkelte ganger kan han være av og på, av og på puppen i to- tre timer..Og det som regel på kvelden..
fikk høre på hs at man har mindre melk om kvelden, og at de da krever mat oftere enn på dagen..
Dette er noe vi har merket veldig..-for på dagen sover han ganske mye, men når kvelden kommer, så kan han være våken i mange timer...
Men, han sover heldigvis vedig godt om natta..-er oppe med han en - to ganger om natten, og det skal jeg ikke klage på [:D]
 
hmm..mindre melk om kvelden..trokke det er tilfellet her..renner i strie strømmre. pumpa tre dl på fem minutter i sta [8|] går unna

hun sovnet gudsjellov i sta..sovet i tre timer snart så snart våkner melkeguri opp..blir vel ikke soving før tre tiden i natt tenker jeg....gjesp..jau jau...deilig med barn uansett..hih

Nå er det grandis på menye...

Klems
 
Her er det også store forskjeller i amme-periodene [:D]
Noen ganger er hun ferdig på 15-20 minutter, men om ettermiddagen/kvelden så kan hun holde på i opptil 3 timer. Vi ble anbefalt å prøve en flaske med Nan vi, for å se om hun ble mett da. For da kunne det hende jeg ikke fyltes opp nok i puppene sent på dagen. Det hjalp noe.
 
Ellers må jeg bare si det er stor stas å endelig ha den lille frøkna i armene mine [:D] hun er så fin, og jeg gleder meg til å få lagt ut et bilde av henne her.
 
Min snuttegutt er også sånn[;)]. Spiser litt så pause en liten stund før på`n igjen. Et par ganger. Så kan han sove 2-3 timer spise litt, 20 min pause så spise igjen så sove igjen. Har iallefall vært sånn til nå... 
 
Magnus bruker gjerne 30-40 min på en ammerunde. Men grunnen er at han liker så godt å kosesuge. Han ligger med puppen i munnen og koser, bare, men hvis jeg prøver å ta ham bort, ja DA skal han plutselig ha mer, ja! [:D] Han får hver 2-3 time om dagen, og hver 3. time om natta. Sånn cirka. Men noen ganger kan han sovne som en stein og sove 4 timer.
 
Vi har kommet inn i en fin nattrytme med legging ca ved midnatt, amming klokka tre og igjen klokka halv sju, og så steinsover han til ca ti - halv elleve. Men enkelte netter glemmer han denne rytmen - sånn som i natt, da drev han hele tida og våkna opp og sutra og sovna igjen og våkna igjen i ett kjør mellom tre og halv åtte ... sukk ... lille vennen.
 
 
 
Det er ikke mindre mengde med melk på natten, bare mindre næring i melka. Mer tørstedempende og den feite melka er på dagtid. Derfor lønner det seg og pumpe ut litt på dagen så gi det på kvelden.
 
Back
Topp