Nja, jeg tro egentlig ikke det, men vet jo ikke sikkert. Lege og jm kunne ikke si noe om det. Jeg begynte å spotte brunt da jeg var 9 uker på vei, og var hos legen dagen etter, samme dag som vi skulle dra på ferie. Ingen smerter, og veldig lite, så leverte bare urinprøve og skulle vente å se. Fortsatte å spotte på ferie, og sjette dagen mista jeg. Var på UL samme dag og utviklinga hadde stoppa opp i uke 7, så det hadde bare tatt litt tid før kroppen skjønte det. Da jeg kom hjem lå det brev fra legen om at det var kraftig oppblomstring av GBS i urinen. Men det er i grunn veldig vanlig med hjerte- eller genfeil når embryoet stopper i utvikling i uke 6-7, så det er størst sannsynlighet for at det var det. Det er så liten sjangse for komplikasjoner ved GBS (særlig når de følger det opp med dyrkning av urin og AB under fødsel) at jeg føler meg ganske rolig på det denne gangen - men merker jo jeg tenker mer på det nå når fødsel nærmer seg.
Masse lykke til med det nært forestående for deg![]()
Nei, da var det jo ganske tidlig SA. Det jeg leste fra USA var mer sen SA etter uke 18
Jeg tenker mer på GBS nå enn tidligere. Redd for å lekke vann, men det vil nok helst gå bra. Gleder meg til vi får etterlengtede lille i armene