Forvirra!! Hjelp?

Labbetussen683

Blir kjent med forumet
heisann, jeg lurer på om noen kan forklare meg dette, eller som har opplevd å bli s0 forvirret selv .. ? Jeg var på ultralyd idag og fikk beskjed at jeg va 8 uker på vei. Dette begrunnet hun med målene hun fant på fosteret. Jeg spurte da om det var 15mai eller 27mai som passer best mtp befruktning(det er Di to dagene det va samleie den måneden) hun svarte da 27mai. 'Uten tvil' sa hun. Ok tenker jeg og kommer meg hjem. Så kikker jeg på kalenderen bare for å se.. ja dere vet åssen d er .. så stemmer jo ikke det i det heletatt ! D er jo ikke 8 uker siden 27.mai hvordan har dette seg da da? Noen som skjønner hennes beregning her?
 
Er du 8 uker på vei blir første dag i siste mens i starten på mai, og befruktning ca 14 dager etter dette. Alt etter syklusen din og eggløsning.

Jeg er feks 8uker i morgen og eggløsning/befruktelsen skjedde da 18.mai.

Gratulerer så mye :happy:
 
heisann, jeg lurer på om noen kan forklare meg dette, eller som har opplevd å bli s0 forvirret selv .. ? Jeg var på ultralyd idag og fikk beskjed at jeg va 8 uker på vei. Dette begrunnet hun med målene hun fant på fosteret. Jeg spurte da om det var 15mai eller 27mai som passer best mtp befruktning(det er Di to dagene det va samleie den måneden) hun svarte da 27mai. 'Uten tvil' sa hun. Ok tenker jeg og kommer meg hjem. Så kikker jeg på kalenderen bare for å se.. ja dere vet åssen d er .. så stemmer jo ikke det i det heletatt ! D er jo ikke 8 uker siden 27.mai hvordan har dette seg da da? Noen som skjønner hennes beregning her?
Første svangerskapsuke starter den dagen menstruasjonen startet. Det betyr ikke at fosteret er 1 uke gammelt når du slutter å blø - det er bare sånn det regnes ut ☺️

Hvis du er 8 uker på vei nå, da startet siste mens ca 3 mai.
Termin 10 februar 2023 ;)
 
heisann, jeg lurer på om noen kan forklare meg dette, eller som har opplevd å bli s0 forvirret selv .. ? Jeg var på ultralyd idag og fikk beskjed at jeg va 8 uker på vei. Dette begrunnet hun med målene hun fant på fosteret. Jeg spurte da om det var 15mai eller 27mai som passer best mtp befruktning(det er Di to dagene det va samleie den måneden) hun svarte da 27mai. 'Uten tvil' sa hun. Ok tenker jeg og kommer meg hjem. Så kikker jeg på kalenderen bare for å se.. ja dere vet åssen d er .. så stemmer jo ikke det i det heletatt ! D er jo ikke 8 uker siden 27.mai hvordan har dette seg da da? Noen som skjønner hennes beregning her?
Tenker umiddelbart at er du 8 uker på vei er det mest sannsynlig at samleie 15.05 har ført til befruktningen. 8 uker = 2uker fra mens (rundt 03.05) til eggløsning (rundt 17.05) + 6 uker fra befruktning til nå.
 
Takk for svar ♡ men hvorfor sier gynekologen da at 27 mai passer best ? Og når hun tar mål på ul og diet "ja da er det 8 uker akkurat idag" , mener hun da meg eller fosteret? Er jeg åtte uker ,eller er jeg da 10.. den va 1,98cm ctr
 
Er du 8 uker på vei blir første dag i siste mens i starten på mai, og befruktning ca 14 dager etter dette. Alt etter syklusen din og eggløsning.

Jeg er feks 8uker i morgen og eggløsning/befruktelsen skjedde da 18.mai.

Gratulerer så mye :happy:
Takk ,og gratulerer selv ♡
 
Takk for svar ♡ men hvorfor sier gynekologen da at 27 mai passer best ? Og når hun tar mål på ul og diet "ja da er det 8 uker akkurat idag" , mener hun da meg eller fosteret? Er jeg åtte uker ,eller er jeg da 10.. den va 1,98cm ctr
Vet du når du sist hadde mens? Er du 8 uker i dag er det ca 8 uker siden første dag i siste mens. Eggeløsningen kommer gjennomsnittlig 14 dager etter mens startet, men hos noen tidligere og andre senere. Hvis 27.05 skulle passe best har du hatt mens ca 13.05, men da har du kun vært 6 1/2 uker gravid. Så får ikke infoen fra henne til å stemme.
 
Hm vil tro 15 mai passer best? Jeg er 7+6 og hadde sammleie 18 og 19. fikk første svake positiv test 27 mai
 
Som de over sier, hvis du hadde første dag i siste mens ca. den 03.mai så stemmer det at du er åtte uker på vei. Da tenker jeg også at befruktningen må ha skjedd mellom den 15. og den 27. så da kan ikke samleie den 27. ha gitt lykkeskuddet...
 
Ok. ja jeg fikk ikke det til å stemme jeg heller. Takk for svar alle sammen ♡♡
 
Back
Topp