Forventninger...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
"Alle" sier at 'nå kommer gutten' fordi dette svangerskapet er så ulikt det forrige da vi fikk jente. Det er så mange jenter i begge familier, spesielt i min, så jeg føler det at folk skaper forventninger til at det blir gutt og derfor blir skuffet om det blir jente... Det er jo ingen garanti selv om graviditetene er så forskjellige.

Blæ... Bare noe som plager meg litt. De blir jo selvfølgelig glade i barnet uansett kjønn, men jeg liker ikke tanken på at ti mennesker kommer til å sitte med en følelse av skuffelse når de får beskjeden om at den lille er kommet til verden.

Noen andre som kjenner på det samme?

"Alle" sier at 'nå kommer gutten' fordi dette svangerskapet er så ulikt det forrige da vi fikk jente. Det er så mange jenter i begge familier, spesielt i min, så jeg føler det at folk skaper forventninger til at det blir gutt og derfor blir skuffet om det blir jente... Det er jo ingen garanti selv om graviditetene er så forskjellige.

Blæ... Bare noe som plager meg litt. De blir jo selvfølgelig glade i barnet uansett kjønn, men jeg liker ikke tanken på at ti mennesker kommer til å sitte med en følelse av skuffelse når de får beskjeden om at den lille er kommet til verden.

Noen andre som kjenner på det samme?
Her var kjønn uvesentlig. For alle.
Noen tenkte vel at det etter to jenter burde komme en gutt, men de fleste forstod også at sjansen for samme kjønn øker for hver gang man får det samme.
Her håpet storesøster og far på jente nummer tre, men jeg hadde magefølelse for gutt.
Tenk så spennende å få oppleve å få en av hver, selv om det også blir rart etter alle år med jenter. :-)
For de som bryr seg i familien vår, er det viktigste at babyen er frisk. Men de syntes jo det var gøy (tror jeg) at det nå kommer en lillebror! :-)

Men vet du at det blir jente, siden du tror at mange blir skuffet ved fødsel?
Har du mange jenter fra før?

Jeg tror nok at ingen blir skuffet uansett kjønn, og husk at hvert barn er forskjellig! Selv om det kommer en jente, kan det jo bli en "gutte-jente" som ikke leker med dukker overhodet! :-)
Prøv å ikke bekymre deg for det. Og det er jo ditt barn, skapt av deg, og man blir da ikke skuffet over de barna man får! :-)
Er noen skuffet over de jentene som allerede er i familien? Ville de ha byttet de inn mot en gutt? ... :-)

Ps: mine svangerskap har vært helt like, uten særlige plager og symptomer, bare noen kviser og leggkramper på slutten. Og jeg kunne ikke vite at det ble gutt denne gangen, utifra det. Da skulle det blitt jente til.

Men magefølelsen stemte da. :-)

Jeg tenker at folk synes bare det er morsomt å gjette kjønn:)
Har aldri tenkt tanken på at de blir skuffet, jeg har hørt mye at nå kommer jenta, det er vi sikre på osv.
Jeg synes bare det er gøy for jeg spekulerer jo selv på hva det er.
Hva det blir får vi bare vente med å se og jeg vet at uansett kjønn så er babyen elsket og velkommen :)

Vi har tvillinggutter fra før og jeg tror omtrent alle forventet en jente denne gangen. Og nå måtte vi endelig få jenta vår, men er nok gutt denne gangen også. Og det har jo ingen verdens ting å si for oss. Interessen for svangerskapet dalte hos enkelte etter vi fikk vite kjønn. Veldig skuffende reaksjon.

Fikk det vi også, at nå kommer gutten ;) men ul viser nok ei jente :) og jeg er sikker på at familien ikke bryr seg sånn egentlig om det er jente eller gutt :)

Back
Topp