Kommer sikkert veldig an på sykehuset ja. Jeg fødte på Haukeland i mai 2021. To timer etter fødsel ble jeg trilla inn på barsel og far måtte reise hjem. Husker jeg lå der i senga med baby i trillesaken ved siden av, og jeg lurte på om det var meningen jeg skulle løfte henne opp eller vente på nærmere beskjed

Følte meg til tider litt overlatt til meg selv, men hadde det helt greit der. Fikk liksom ikke noe praktisk info som om hvor bind og bleier lå, men delte rom med ei som nevnte det da. Hun var forresten veldig mye på telefon med slekt som ble litt slitsomt, men utenom det gikk det fint med fellesrom med gardin mellom.
Men selv om jeg følte meg litt overlatt til meg selv på en del områder var det jo ofte personale innom for å sjekke ting, hjelpe til med amming etc. Ringte på de noen ganger når jeg hadde helt konkrete spørsmål (babyen sitt gulp er misfarget, åja fostervann som er vanlig, bra). Første måltidene hentet de mat til meg. Alle var veldig hyggelige og selv om de var effektive følte jeg at de fleste så meg og våre behov. Om natten kom de inn og sjekket om baby lå trygt der vi sov sammen.
Trodde jeg ville ønske å være der lenge, men etter to dager var jeg veldig klar for å komme meg hjem. Da hadde jeg endelig klart å tisse på egen hånd (alt man skal slite med) og følte meg trygg sammen med baby. Angrer bare på at jeg ikke følte meg tryggere på amming før vi reise, men samtidig fikk jeg oppfølging av "jordmor hjem" på det.