Forventning

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Hei, når man har en baby som kun sovner på pupp inne og har gjort det siden fødsel. Når kan man realistisk forvente at de sovner selv i sin seng på dagtid å natt?

Han er snart 6 måneder, å har prøvt litt I det siste å legge han uten meg, på dagtid, som en start. Dette har han tatt forferdelig tungt, nok til at jeg tolker det som han ikke er klar...

Er det bedre å vente litt til han er rundt 7-8 måneder? At han kanskje fårstår litt mer når jeg prater til han?

Han sover fint ellers Mtp vogn å bil. Dette plager meg ikke å måtte liggeamme å slik, men vil jo ikke ha det i evig tid? Det plager ikke, MEN jeg vet at denne skillingen er noe jeg må gjennomføre før eller siden.
 
Har ingen særlig gode råd og jobber med det selv. Men noen ganger funker det å gi grøt og pumpet melk på flaske/mme. Da kan jeg ofte bare gi smokk og holde en hånd på henne litt/ligge litt inntil til hun blir døsig og sovner selv. På dagtid funker det å amme først og lure ned en liten tår med pumpet melk i vogna etc. Det fungerer kjempefint for pappaen og bestemor også. Noen dager er det kun mamsen og pupp som gjelder ig da gjør vi bare det, hun er straks 6mnd.
 
Jeg føler alt sånt går bedre når noen andre enn meg gjør det :p meg = pupp...

Men vi sliter mer med søvnen etter ho bikka 5 mnd... Håper det kommer seg igjen snart :)
 
Det er en fin artikkel på dette på lillemini appen. For å utdype litt mer, noe de kaller mild sugeslutt. Det går ut på at du skal amme barnet som vanlig, når du merker at barnet ikke lengre suger for å spise men kosesuger og nærmer seg soving - da skal du forsiktig løsne taket fra brystet og dra det unna. Dette må gjerne gjentas maaange ganger, og noen kvelder funker det og andre ikke. Det finnes både artikkel og video på appen, der de forklarer litt bedre enn meg, haha.

Begynte med denne metoden selv for et par dager siden, pjokken er rett over 6 mnd og i går kveld slapp han brystet og sovnet selv! Det funker foreløpig ikke på dagtid da, uansett hvor mye vi prøver. Samsovet og ammet i søvn helt siden start.
 
Hei, når man har en baby som kun sovner på pupp inne og har gjort det siden fødsel. Når kan man realistisk forvente at de sovner selv i sin seng på dagtid å natt?

Han er snart 6 måneder, å har prøvt litt I det siste å legge han uten meg, på dagtid, som en start. Dette har han tatt forferdelig tungt, nok til at jeg tolker det som han ikke er klar...

Er det bedre å vente litt til han er rundt 7-8 måneder? At han kanskje fårstår litt mer når jeg prater til han?

Han sover fint ellers Mtp vogn å bil. Dette plager meg ikke å måtte liggeamme å slik, men vil jo ikke ha det i evig tid? Det plager ikke, MEN jeg vet at denne skillingen er noe jeg må gjennomføre før eller siden.
Vi fikk beskjed på hs og øve på dette fra 3-6 mnd, for etter 6 mnd så ville det bli hakket vanskeligere å avvenne.. greit å ha i bakhode, siden det er der dere er nå ;)
 
Fikk ikke førstemann til å sovne i egen seng før han var 2-3 år :wacky: Det bare gikk ikke, ble så mye gråt at det ikke var verdt det :oops:
 
Back
Topp