Forventet styrtfødsel :)

Maei

Forelsket i forumet
Jeg hadde strytfødsel sist gang og var veldig engstelig hvordan det skulle bli denne gangen. Satt en skrekk i meg fra forrige gang, da jeg hadde pressrier i bilen, og såvidt kom meg inn på sykehuset før han var ute.
Har vært på samtale med jordmor om dette et par ganger i løpet av svangerskapet....

SÅ da vannet mitt gikk 11.10 fredag 20.01.2012, fem dager før termin, nølte jeg ikke med å komme meg avgårde :)
Jeg ringte bare føden og sa at vi kom selv om riene ikke hadde startet. Vi kjørte avgårde og parkerte på sykehuset kl 11.30.
Kom inn på undersøkelsesrommet kl 11.40 - DA kom første rie. Jordmoren sjekket meg og lyttet på magen. 4 cm åpning.
Trengte ikke ligge med ctg, ble bare tatt med rett inn på Fødestuen. Klarte ikke legge meg ned, så gikk frem og tilbake, rundt og rundt i rommet. Ble plutselig veldig kvalm og kjente jeg måtte spy.
Stod å hang over vasken og sydde og spydde, riene var nå uten pause og veldig intense.
Plutselig fikk jeg pressetrang, og på 3 press var jenta vår ute, kl 12.00 :)
Stod bare der midt på gulvet og holdt meg i vasken og fødte henne!

Ble strytfødsel denne gangen også - men en helt fantastisk opplevelse, følte at jeg hadde full kontroll siden jeg kom meg inn på sykehuset i "god" tid :)

Hun var 3270 gr og 49 cm og har fått navnet LIVE emoticon

Gratulerer så masse! Jeg hadde også mye mer kontroll over situasjonen denne gangen. Var hele en time og tjue minutter på sykehuset denne gangen, i motsetning til et kvarter sist... Deilig! Kos deg med jenta di<3

Hørtes ut som en flott fødsel. Gratulerer så masse med Live :-) Nydelig navn. 

Heftig!! Min 3-timers fødsel ble jo skikkelig treeeeeg i forhold!! Hohoho;) Men så herlig å høre at du hadde kontroll og en fin opplevelse av fødselen da - er så godt når man har det;)) Gratulerer!!!

Gratulerer med jenta og godt du kom deg til sykehuset.

Så flott, det har nok mye å si at du var godt forberedt på det denne gangen. Jeg hadde selv en slik opplevelse denne gangen med veldig rask fødsel og tenker mye på det i forhold til enda en fødsel, men jeg vil tro at om jeg forbereder meg på det så kommer det kanskje til å gå greit likevel

Miriamsmams skrev:
Så flott, det har nok mye å si at du var godt forberedt på det denne gangen. Jeg hadde selv en slik opplevelse denne gangen med veldig rask fødsel og tenker mye på det i forhold til enda en fødsel, men jeg vil tro at om jeg forbereder meg på det så kommer det kanskje til å gå greit likevel

Ja, jeg hadde jo sett for meg all mulig "skrekk"episoder, der jeg fødte hjemme - i bilen - i ambulanse...
Men det hjalp å være forberedt tror jeg - kom oss inn på sykehuset og det var det viktigste for meg :)

gutt2012 skrev:
Gratulerer så mye!! Noen er bare laget til å føde barn! Du er heldig!??

Fødemaskin kalte hun jordmoren meg :)
Jeg har vært heldig med alle 3 fødslene mine - men NÅ er det nok ;)

Gratulerer:-)

Back
Topp