Forventer du å arve noe til babyen?

Vi har en vugge som ble laga litt etter min eldste bror var baby, så alle søsken og tantebarn har brukt Den, den er rosemalt og helt nydelig:Heartred så har jeg leita fram en bamse jeg hadde fra jeg var nyfødt. Har også 4 tantebarn og 2 veninner som får små i oktober/november, så regner med vi har nesten alt vi trenger etterhvert:laughing002
Kommer nok også til å kjøpe litt brukt også:)

Siden dette er min fjerde så arver den lille fra sine søsken :) men har en tradisjon at hver baby får noe eget [emoji7]så jeg kjøper noe klær. så eneste jeg trenger er ståbrett til vogna og egen tripp trapp stol :)

Jeg har arvet masse klær fra søsteren min, så vi bruke minimalt på klær til barna. Blir dette en jente derimot. Må jeg nok kjøpe brukte klær på nett [emoji4]

Dersom vi får gutt så kan jeg kjøpe masse klær av søsteren til en kompis billig. Hun har visstnok bare merkeklær! Noe jeg personlig selv ikke ville kjøpt. Men får jeg hyggelig pris av henne, så er det nok en del. Hun fikk i desember

En dåpskjole i mannens familie som ble brukt første gang i 20-årene Håper vi får bruke den dersom det blir dåp :Heartred

Dåpskjolen min som vi trodde var tapt i brann dukket plutselig opp i en eske da vi gikk gjennom boden i huset til pappa.
Mamma hadde pakket den om før hun døde, men ingen av oss visste det.
Min første fikk dessverre ikke brukt den, men vi fikk låne en som mamma hadde heklet for noen andre.
Ellers blir det arvet etter storebror eller niesen min, alt etter kjønnet.

Jeg har nå vært innom kjelleren til foreldrene mine og ransaket alt av babyklær. Barnet mitt vil da arve min fars babyklær som er 47 år gamle, skulle ønske vi også kunne arvet barnevognen som er blitt brukt siden 1970, men onkel fikk akkurat en sønn, så det blir nok ikke noe av det :/
Kanskje du kan få overta den når du har termin? Da har jo dem hatt den i over ett halvt år. Må jo kunne gå an å dele litt ;)

Har det meste etter storesøstrene:-) Om det blir gutt får vi arve fra søsteren min. Vi har saueskinnspose som jeg brukte når jeg var liten, og ei vugge mannen min brukte:-)

Den er nydelig, noe ALA lignende

Etter pappa som er den vel blitt brukt av alle barna som kom etter han som da vil si 6 stk, får dog hoppe over min generasjon :/

Men vuggen du skal få Arve skulle jeg gjerne ha sett, den er sikkert fin! Jeg elsker jo alt av klassiske og nostalgiske klær og interiør!

Nå fant jeg plutselig bilde av en krybbe som likner veldig på den vi skal arve. Fra 1951 :D
Gleder meg til å ha den hjemme ❤️

Vedlegg

• IMG_1776.jpg
    IMG_1776.jpg
    16,9 KB · Visninger: 42
Nå fant jeg plutselig bilde av en krybbe som likner veldig på den vi skal arve. Fra 1951 :D
Gleder meg til å ha den hjemme ❤️
Moro, en sånn kurv har foreldrene mine etter meg også, den brukte vi til eldste. Men når minste kom fortalte svigermor at hun hadde en vugge som hun selv lagde når mannen min ble født, så da brukte vi selvfølgelig den til henne❤️

Moro, en sånn kurv har foreldrene mine etter meg også, den brukte vi til eldste. Men når minste kom fortalte svigermor at hun hadde en vugge som hun selv lagde når mannen min ble født, så da brukte vi selvfølgelig den til henne❤️

Det er så koselig med gamle og hjemmelagde ting ❤️

Blir nok ikke noe særlig å arve her, men vi har alt og litt til fra eldstemann - så blir endel gjenbruk :-)

Gleder meg til å ha den hjemme [emoji173]️[emoji111]
Vi hadde en lignende selv på loftet i mange år. Den skulle jeg ha til babyen min (gikk enda i barnehagen)
Endelig blitt gravid herrens år etter, ser vi at det er kommet fukt skader osv. Så den ble kastet [emoji174]

Du er heldig som har sjansen til å bruke en [emoji173][emoji16]

Vi hadde en lignende selv på loftet i mange år. Den skulle jeg ha til babyen min (gikk enda i barnehagen)
Endelig blitt gravid herrens år etter, ser vi at det er kommet fukt skader osv. Så den ble kastet [emoji174]

Du er heldig som har sjansen til å bruke en [emoji173][emoji16]

Åh, det var leit da :(
Krybben vi skal ha står nå hos min fetter i Danmark, så håper den har vært lagret trygt siden han hadde sine barn i den!

Åh, det var leit da :(
Krybben vi skal ha står nå hos min fetter i Danmark, så håper den har vært lagret trygt siden han hadde sine barn i den!
Krysser fingrer og tær [emoji173]
det så mye historie i den i tillegg når det er arv [emoji4]

Back
Topp