Forvarsel?

2016mamma

Andre møte med forumet
Hei! Er førstegangsfødende (39+1), så jeg har vel egentlig ingen erfaring enda. Lurte derfor på om noen av dere husker om dere hadde noen tegn/forvarsel de siste dagene før den store dagen? Jeg har termin 01.02. Så jeg vet jo at det skjer senest innen de neste 3 ukene, men hadde vært så greit å vite om jeg skal kjenne etter noe spesielt. Har hatt en del kynnere den siste uken, men det er vel vanlig at man har de siste ukene?

Last edited:
Lårene var varselet mitt på at det hadde gått over fra kynnere til rier :-P Ellers er det vel ikke mye man kan si som "forvarsel", man nevner jo Slimpropp, løs avføring osv osv. Men dette kan jo også skje flere uker før :-)

Forvarselet mitt var en fostervanndam mellom soverommet og badet ved 37+1 :P Før det hadde jeg ikke noe tegn på at det skulle skje.
Nå er jeg 38+2 og lurer veldig på hvordan denne fødselen her kommer til å varsles.

Tror det er litt "farlig" å være på "utkikk" etter forvarsel :p fort gjort å forvente noe å bli skuffa... Sist hadde jeg drømmesvangerskap, ingen kynnere eller smerter før ca en uke før fødsel, da kom murringer, kynnere og løs mage over natta... Slim og blod kom 1 dag før fødsel... Denne gangen har jeg opplevd alt dette utenom blod siden uke 30/32 ca men ingen fødsel her ennå :(

Sist hadde jeg ingen forvarsel. Hadde hatt noen kynnere gjennom svangerskapet, men ingen ekstra vonde eller noe sånt. Denne gang har jeg mange modningstegn, men til gjengjeld har tegnene vart i mange uker så det blir jo ikke akkurat noe forvarsel da. Mensmurringer er modningstegn :)

Ingen forvarsel her heller, ikke en eneste liten kynner engang. Plutselig sa det "splæsj"! :P

Kan være ett forvarsel du har, alle er forskjellige... :)
Men her merket jeg ikke noe de forje gangene før vannet gikk:p

Forige gang var jeg totalt innstilt på at jeg sikkert kom til å gå over termin. Men dagen før termin fikk jeg bare en følelse av at idag burde jeg og sambo dra på butikken sammen. Husker jeg sa til han at dette blir nok siste turen bare oss. Og jeg hadde det typiske fødeansiktet. Bortsett fra dette hadde jeg ingen "forvarsel". 00.20 den natta startet riene og 14.40 på termin kom gutten vår <3
Det finnes nok ingen fasit, men en ting er sikkert at når tiden er inne så skjer det ;)

Hei! Er førstegangsfødende (39+1), så jeg har vel egentlig ingen erfaring enda. Lurte derfor på om noen av dere husker om dere hadde noen tegn/forvarsel de siste dagene før den store dagen? Jeg har termin 01.02. Så jeg vet jo at det skjer senest innen de neste 3 ukene, men hadde vært så greit å vite om jeg skal kjenne etter noe spesielt. Har hatt en del kynnere den siste uken, men det er vel vanlig at man har de siste ukene?
Dagen før vannet gikk, følte jeg magen sank veldig, og jeg følte meg litt sprengt! Sa det til noen og da...
Så var babyen ute halvannen dag etter det!

Første gang ingen forvarsler,andre gang maserier i tre dager

Jeg hadde nedpress, masrier og masse kynnere i flere uker før fødsel forrige gang. JM var helt sikker på at jeg kom til å føde før termin. Men jeg gikk 6 dager på overtid.. Trodde ikke at jeg var i fødsel selv etter aktiv fødsel var i gang. Var jo vant med disse smertene. Var helt sikker på at fødselen ville stoppe opp.. Vannet måtte de forresten ta ved full åpning..
Så det er alle mulige varianter av hele forløpet. Dette er vel en del av den spenningen som følger med nå på slutten..

Den siste uken før fødsel la jeg meg med milde rier, som skuffende nok var borte hver natt jeg våknet på natten for å gå på do. Så plutselig, 6 dager på overtid, da jeg skulle legge meg gikk vannet. Riene begynte med det samme og var superkraftige. Reiste til kvinneklinikken med det samme, og ca 4 timer etter at vannet gikk var gullet kommet ut!

Alle har det vel forskjellig, selv er jeg førstegangsfødende så vet ikke hva som skjer hos meg heller :-) men har 2 venninner som har våknet med kjempevonde smerter i ryggen - og fødte senere samme dag. Så kommer til å være litt obs på det jeg, spesielt siden jeg ikke har hatt mye plager med ryggen, mest foran.

Back
Topp