Fortykket nakkefold

Frkd

Glad i forumet
Sommerfuglene
❤Januarlykke 2022❤
Vi var på tidlig ultralyd idag, og fikk påvist litt fortykket nakkefold.
Gynekologen sa det sjelden var noe galt, men sendte henvisning til universitetssykehuset for en "second opinion".
Ellers så alt bra ut.
Fosteret ble målt til 12+2 idag.
Noen flere som tidligere har fått påvist fortykket nakkefold?

har ikke fått den beskjeden.men spent på min duo test neste mandag

Hva betyr det? Og er det noe alle skal undersøkes for? Gratulerer med 12 uker:)

jeg har fått tilbud om duo test pga jeg fyller 38 før termin.blodprøve og ul for å se på sjansene for trisomi og downs

det er nok ikke farlig. men kjempe bra de sender deg videre for å være sikker. det er nettopp det samme jeg å får beskjed o, på min ul torsdag men håper ikke det. jeg har nemlig blitt gravid selv om jeg var på p sprøyte. men krysser fingre for oss begge to ::D:p:)

Hva betyr det? Og er det noe alle skal undersøkes for? Gratulerer med 12 uker:)
Jeg har hatt tidlig ultralyd pga tidligere MA/SA. Mellom uke 11-13 kan man se nakkefolden. Er den fortykket kan det indikere kromosonfeil hos fosteret.
Så dette er ikke noe alle får.
Mange velger likevel ultralyd mellom uke 11-13 nettopp for å sjekke bl.a nakkefolden.

På nr to her så de ingen nakkefold men ble født med det og er funksjonshemmed i dag.. Jeg skal på på ul i uke 12 så spent denne gangen

På nr to her så de ingen nakkefold men ble født med det og er funksjonshemmed i dag.. Jeg skal på på ul i uke 12 så spent denne gangen
Var du på tidlig ultralyd med nr 2 også?

Du må ha lykke til på ultralyd denne gangen! Når skal du? :)

Jeg har diabetes så var på ul jevnlig fra uke 8 med de to første og blir tett fulgt opp nå også..:)

Back
Topp