Fortvilt...

Supernaturalgirl

Forelsket i forumet
Eg går på skule heiltid og klarer rett og slett ikkje pumpe nok til at sambuaren kun kan gi mm... Eg får dårleg samvittigheit for at eg ikkje klarer og pumpe nok til ho..og at eg heller burde prioritert og ikkje gått på skule og heller vore heima med ho... eg burde kanskje ikkje tenka sånn men eg gjer det allikavel... [:(] Eg får alltid høyre frå mor mi og andre at eg burde prøva og pumpa mm og kun gjera det... blir heilt stressa på tanken om at jenta mi ikkje skal få nok og ha det godt... eg har ikkje nokon andre og snakka med det om og håpte kanskje eg kunne få noken gode råd her...unnskyld dersom eg stiller dumme spm...Håpar på svar..

Det er da ikke noe som er dumt å spørre om. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du studerer. Du kan vel kjøpe en pakke MME og heller bruke tida til å kose m den lille. Er utrolig viktig at du ikke har pumpinga som et stresdmoment, for det kan nok minke melka. Du er flink som pumper og synes du skal gjøre det så mye du orker. Men ikke stress med det

ORIGINAL: bettand

Det er da ikke noe som er dumt å spørre om. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du studerer. Du kan vel kjøpe en pakke MME og heller bruke tida til å kose m den lille. Er utrolig viktig at du ikke har pumpinga som et stresdmoment, for det kan nok minke melka. Du er flink som pumper og synes du skal gjøre det så mye du orker. Men ikke stress med det

Det har på ein måte blitt eit stressmoment... ser at det minkar i frysen..:( og eg merka det har gått utover melka... eg blir så stressa av å tenke på at eg skal fullføre skulen og i tillegg vera sikker på at ho har nok mjelk gjennom dagen.. klarer ikkje konsentrera meg på skulen.. og når alle maser på meg om at eg må pumpe meg konstant.. føle meg som ei kyr[8D] i mamma sine auge er det eit nederlag og ta i bruk mme.. kva kan ho forventa av meg då? eg har født, skreve bacheloroppgåve og gått på skule på heiltid.. det er begrensa kva eg kan klara eg og:(:(

Du skal kun tenke på hva som er best for deg og den lille. Jeg ville sagt drit nå i hva mor di synes. Du er en god mor uansett. Kan være greit m erstatning i bakhånd. så du kan slappe mere av. Da kommer gjerne melka lettere også[:D]

signerar denne! Heilt einig!
ei venninne av meg mista melka heilt plutselig når ho gjekk på skule.. vart for mykje stress med eksamen og å vere nybakt mor!

synes det er utrulgi tøft at du i det heiletatt orker å studere, eg!! Kjempefint!

Sålenge barnet ditt for mat, så er det ikkje såf arlig om det får litt mme i tillegg;D

Det er da ingenting i veien for å gi henne litt mme? :) De har det jo like bra de, som de som får kun mm.
Noen har masse melk, andre har for lite, sånn er det bare! :) Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for noe slikt. Og, om du stresser kan det sette ned melkeproduksjonen din enda mer.
Jeg har stressa mye et par dager nå, og her merker jeg endring allerde. [:(]

Kos deg med babyen din, og bruk energien du har på det. Pump det du får til, og gi henne et par måltider med mme, det gjør jo ingen verdens ting!
At du klarer å ta en utdannelse som nybakt mamma er jo helt fantastisk! [:D] Vær stolt av deg selv på så mange måter du, for det fortjener du!![:D][:D]

Drit i hva alle andre sier og tenk på deg selv..! Ikke stress.. det finnes jaggu så bra MME'er nå for tiden at det er ingenting å si på om du må spe på med mme... BLir flotte barn av MME også skal eg si deg! [;)][:)]
Men, du kan ikke ha jenta di med på skolen da? Om hun er rolig jente skulle da ikke det være noe i veien for det?

ORIGINAL: Eldorado

Kos deg med babyen din, og bruk energien du har på det. Pump det du får til, og gi henne et par måltider med mme, det gjør jo ingen verdens ting!
At du klarer å ta en utdannelse som nybakt mamma er jo helt fantastisk! [:D] Vær stolt av deg selv på så mange måter du, for det fortjener du!![:D][:D]

[;)]

Så flink du er som tar utdanning når du er nybakt mamma! Du skal  være stolt av deg selv som både klarer det OG pumping. Gode råd fra de andre her, senk skuldrene, pump når du kan og spe på med MME, og kos masse med snuppa di. Disse verdifulle antistoffene konsentreres nemlig i den morsmelka du faktisk får ut. Så et par flasker med morsmelk om dagen er kjempefint for barnet ditt!
Snart er semesteret slutt også, og du kan bruke tida til å være mamma. Dersom det er kjempeviktig for deg å fullamme henne, går det fint an å øke produksjonen igjen når du har bedre tid.

Hilsen ei som også har pumpet mye

signerer di over her.. gu så flink du er som tar utdanning! er så mange som setter alt slik på hold når di får onge...å det er jo på en måte til det beste for ongen din at du har en go utdannelse å følgende en go jobb..
jeg pumpet meg for fullt en stund men nå henger jeg ikke helt med i svingene når han krever mer å mer melk..å helsesøstra mi sa til meg at om jeg klarer å pompe litt morsmelk å gi resten i mme så får di alt di trenger! blir som en liten antistoff å vitamininnsprøytning for dag sa hun ;)

Signerer de andre her. Er imponert over at du har stå-på-vilje og pågangsmot nok til å fullføre studiene, all respekt for deg der! Det er det ikke mange som klarer [:)]
Med førstemannen min gav jeg kun MM, så da jeg ikke hadde nok MM denne gangen var det et skikkelig nederlag i starten å ta i bruk MME. Jeg følte meg som en dårlig mamma, men det er jo fordi alle andre har en mening om det og man er redd for å bli uglesett.
DET VIKTIGSTE ER AT BABYEN ER METT. Det har jeg omsider fått prentet godt fast i hodet mitt [:D] Nå er jo du i en annen situasjon enn meg, så om noen burde ha dårlig samvittighet for å ikke ha nok melk, så er det MEG. Jeg har selv erfart at stress ikke gjør ting bedre.
Mitt råd er at du senker skuldrene, sper på med MME og pumper det du orker, men ikke la det gå utover kosetiden din med jenta di. Så lenge hun er mett og fornøyd, så er det det viktigste.

Du skal kun tenke på hva som er best for deg og den lille. Jeg ville sagt drit nå i hva mor di synes. Du er en god mor uansett. Kan være greit m erstatning i bakhånd. så du kan slappe mere av. Da kommer gjerne melka lettere også[:D]

helt enig! Ikke bryr det om det hva andre si, og det er ingen nederlag å gi litt mme iblant. Prøv å slappe litt av, kos deg med gullet og ikke ha dårlig samvittighet

JAAAA!!! For all del, ikke stress!!! Men når på døgnet pumper du? Og hvor mange måltide får mini om natta? Det er jo slik at du produserer mest melk om natta...i de periodene jeg har lite melk til mini og han maser og er grinete om dagen/kvelden for at han får for lite, så står jeg opp en gang ekstra på natta og pumper et måltid til han...dette har også hjulpet på melkemengden her i gården!! Har harr for lite i en periode.....

Og for all del....IKKE HØR PÅ MORRA DI....eller andre som har ørten velmenende råd!!!! Det viktigste er å passe på deg selv og den lille vettu!!

LYKKE TIL!!!

KLemmer[:)]

Å stresse er noe av det værste du kan gjøre. Eg foreslår du pumper det du får til og ammer når du er hjemme med barnet ditt, da holder du melka lenger en om det bare blir stress pumping. Eg har alltid hatt MYE melk, men aldri klart å pumpe ut noe særlig så eg synes du er flink som klarer dette. Barnet ditt får både din melk om mme og eg er sikker på at barnet ditt har det heilt supert!

Tuuusen takk for alle svar!! sette utruleg stor pris på det!!
Eg har no vore og kjøpt mme og skal prøva det i kveld.. i morgon ska svigermor vera med vetla og då blir det mme.. guud kå letta eg blir med tanken på at ho ha iallefall nok mat då!!
Eg har kun skule igjen til 18 juni så eg SKA klara og fullføra!!! Tenk at etter det er eg ferdig utdanna sosionom!!!:):) Gleda meg til og kosa i lag me jenta mi!!
Eg set igjen utrule stor pris på svara eg har fått..det har hjulpe masse på samvittigheita og kjenne at eg kan snakka med nokon om det!

ORIGINAL: soffy81

JAAAA!!! For all del, ikke stress!!! Men når på døgnet pumper du? Og hvor mange måltide får mini om natta? Det er jo slik at du produserer mest melk om natta...i de periodene jeg har lite melk til mini og han maser og er grinete om dagen/kvelden for at han får for lite, så står jeg opp en gang ekstra på natta og pumper et måltid til han...dette har også hjulpet på melkemengden her i gården!! Har harr for lite i en periode.....

Og for all del....IKKE HØR PÅ MORRA DI....eller andre som har ørten velmenende råd!!!! Det viktigste er å passe på deg selv og den lille vettu!!

LYKKE TIL!!!

KLemmer[:)]

Eg pumpar helst på morgonen før eg reiser på skulen men eg har liksom ingenting igjen nesten... vetla får eit måltid om natti så ho får nok om kvelden... men eg trur eg ha stressa alt for mykje og rett og slett mista litt mjelk... men no skal eg senka skuldrane og pumpa når eg føler for det med tanke på at eg har mme tilgjengeleg...:) Eg kan prøva som du seier og stå opp om natta... det var ingen dum ide[:D]
Mor mi får sei kva ho vil.. ho veit ingenting om at eg har handla mme enda.. lurer på kva slags vise ord som kjem då[:'(]

ORIGINAL: Escuro

Signerer de andre her. Er imponert over at du har stå-på-vilje og pågangsmot nok til å fullføre studiene, all respekt for deg der! Det er det ikke mange som klarer [:)]
Med førstemannen min gav jeg kun MM, så da jeg ikke hadde nok MM denne gangen var det et skikkelig nederlag i starten å ta i bruk MME. Jeg følte meg som en dårlig mamma, men det er jo fordi alle andre har en mening om det og man er redd for å bli uglesett.
DET VIKTIGSTE ER AT BABYEN ER METT. Det har jeg omsider fått prentet godt fast i hodet mitt [:D] Nå er jo du i en annen situasjon enn meg, så om noen burde ha dårlig samvittighet for å ikke ha nok melk, så er det MEG. Jeg har selv erfart at stress ikke gjør ting bedre.
Mitt råd er at du senker skuldrene, sper på med MME og pumper det du orker, men ikke la det gå utover kosetiden din med jenta di. Så lenge hun er mett og fornøyd, så er det det viktigste.

Tusen takk for fine ord[:)] Det har ikkje vore ein lett prosess, men heldigvis snart ferdig!!:):)
Ja eg skjønner deg så godt... føler som eit lite nederlag her og men eg trur eg rett og slett berre må gjera det.. for min eigen del og hennas!!

Back
Topp