Fortvilet

Fløttershy

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
:(:(:(Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen av dere har det likens og kan komme med råd..
Jeg har så fryktelig vondt i venstre ribbein! Det har vært vondt i flere uker, og jeg klarer verken å sove på den siden eller lene meg den veien når jeg sitter. Vondten kom før lille begynte å sparke mot ribbeina, så det er nok ikke bristet. I tillegg har jeg fått så vanvittig vondt i huden øverst på magen, og da også rundt det vonde ribbeinet!:( Det kjennes ut som et stort brannsår, eller masse nålestikk/kutt i huden. Jeg har forstått det slik at det er underhuden som strekkes. Jeg er så sliten, for jeg våkner hver gang jeg må snu meg på natta, og hvis jeg har lagt på venstre side begynner jeg nesten å grine når jeg beveger på meg. Inatt måtte jeg klemme ei pute inntil magen også snu meg sakte for at ikke huden skulle røre på seg..
Har noen av dere samme plagen, og eventuelt kan komme med råd for å lindre smerten? Paracet hjelper ingenting, så det har jeg gitt opp..

Uff høres virkelig ikke godt ut!

Har du hørt med jordmor eller legen din om råd?

Uff, høres kjipt ut. Jeg ville hørt med fastlegen.

Jeg har dessverre ingen råd men det høres forferdelig ut! Jeg ville sjekket opp med lege snarest mulig.

Høres vondt ut [emoji17] Har ingen tips annet enn å prøve å finne ut hva det er. Da ville jeg hørt med fastlegen.

Ja, det er kjempevondt..!;/ Jeg er så drit lei av legekontoret mitt, for jeg har hatt 4 forskjellige vikarleger siden mars.. men jeg tenker å dra innom helsestasjonen, og høre om de har noen råd der. Takk for svar, jenter<3

Håper legen kan hjelpe deg, hørtes ikke godt ut. :(

Ja, det er kjempevondt..!;/ Jeg er så drit lei av legekontoret mitt, for jeg har hatt 4 forskjellige vikarleger siden mars.. men jeg tenker å dra innom helsestasjonen, og høre om de har noen råd der. Takk for svar, jenter<3
Bytt lege?

Har vurdert det, men det er meningen at vi skal flytte snart så jeg venter til da.
Skjønner det.
Blir det akutt vondt så kan du jo dra på legevakta også...

Skjønner det.
Blir det akutt vondt så kan du jo dra på legevakta også...
Ja, eller så kan det jo hende at jeg plutselig er heldig og får en flink vikar :hilarious: Håpløse greier asså.. Jeg valgte kvinnelig lege da jeg flyttet hit, og alle vikarene har vært unge, norske - eller eldre utenlandske menn.. blir liksom ikke helt det samme :/

Tenker at hvis det er for vondt er det mulig å ta en sjekk på legevakten hvis du har problemer med legen din. Kan være greit å sjekke.

Men av erfaring så kan jeg informere om at i mitt forrige svangerskap så hadde jeg samme problemet ang ribbenet. Jeg var på sjekk og fikk beskjed om at det ikke alltid nødvendigvis trenger å være babyen som kan sparke de til smerte, men også det at magen vokser og presser på organer, trykk og andre årsaker ved vekst som kan gjøre at man blir øm og får vondt i ribbeina.

Håper du finner ut av det :)

Høres ikke noe særlig:(
Kan du ikke kontakte jm, kanskje hun kan gi deg noen svar?
Jeg sendte melding til jm og forklarte situasjonen og for å spørre om hun hadde noen gode råd. Hun rådet meg å ta kontakt med fastlegen for en vurdering, og evt måle blodtrykk. Så nå har jeg bestilt time til legen, også får jeg bare se hva han/hun sier. Hvis jeg får samme legen som sist (vikar), så kommer jeg bare til å be om en annen lege.. for han hørte ikke på meg :/

Jeg sendte melding til jm og forklarte situasjonen og for å spørre om hun hadde noen gode råd. Hun rådet meg å ta kontakt med fastlegen for en vurdering, og evt måle blodtrykk. Så nå har jeg bestilt time til legen, også får jeg bare se hva han/hun sier. Hvis jeg får samme legen som sist (vikar), så kommer jeg bare til å be om en annen lege.. for han hørte ikke på meg :/

Så bra at du tok kontakt og krysser fingrene for at du får hjelp denne gangen.
Lykke til:Heartred

Når fikk du time ?

Jeg hadde fryktelige smerter i ribb-beinsområdet en stund, sånne skjærende smertehugg. Det høres jo annerledes enn det du har, da det for min del nok var at ting innvendig ble presset sammen, mens det for deg er mer hud-smerte. Fysioterapeuten min ga meg noen gode strekk-øvelser hvor jeg ligger på motsatt side og strekker armen oppover og fremover, og beinet og hoften på samme side skyves nedover og bakover. Det hjalp godt. Men som sagt, ikke sikkert det hjelper deg hvis det faktisk er huden som lider av strekk.

Jeg hadde fryktelige smerter i ribb-beinsområdet en stund, sånne skjærende smertehugg. Det høres jo annerledes enn det du har, da det for min del nok var at ting innvendig ble presset sammen, mens det for deg er mer hud-smerte. Fysioterapeuten min ga meg noen gode strekk-øvelser hvor jeg ligger på motsatt side og strekker armen oppover og fremover, og beinet og hoften på samme side skyves nedover og bakover. Det hjalp godt. Men som sagt, ikke sikkert det hjelper deg hvis det faktisk er huden som lider av strekk.
Har muskelsmerter i ribbeinet i tillegg til smertene i huden, så har prøvd diverse tøyeøvelser. Blant annet den du nevner, men magen er litt i veien:hilarious: Men jeg finner liksom ikke helt ut hvor disse muskelknutene sitter (kjennes veldig ut som knuter i hvertfall) :/ Var hos en vikar for noen uker siden og ba om henvisning til fysio, men han "skjønte ikke hvordan en fysioterapeut kunne hjelpe meg":mad: Så da fikk jeg henvisning til en klinikk hvor de har èn fysioterapeut som har ett års permisjon.. "Men de har mange kiropraktorer". Fjompelege.. så det er han jeg IKKE vil til i morgen.

Har muskelsmerter i ribbeinet i tillegg til smertene i huden, så har prøvd diverse tøyeøvelser. Blant annet den du nevner, men magen er litt i veien:hilarious: Men jeg finner liksom ikke helt ut hvor disse muskelknutene sitter (kjennes veldig ut som knuter i hvertfall) :/ Var hos en vikar for noen uker siden og ba om henvisning til fysio, men han "skjønte ikke hvordan en fysioterapeut kunne hjelpe meg":mad: Så da fikk jeg henvisning til en klinikk hvor de har èn fysioterapeut som har ett års permisjon.. "Men de har mange kiropraktorer". Fjompelege.. så det er han jeg IKKE vil til i morgen.

Herregud så toskete svar, ja. Hvor bor du? Om du kan dra til Oslo kan jeg anbefale min fysioterapeut som hjalp meg.

Back
Topp