Fortvilet...

Hilde86

Flørter med forumet
Huff fortvilet ja!! Vi kjøpte oss et hus i juni, det er fra 1945. Trudde jeg skulle trives der, men det gjør jeg virkelig ikke. Det går ikke ann å drikke vannet i huset, det er faktisk giftig.. (fikk svar på vannprøve denne uka) Må ut med over 60 000 for å få bra vann der, jeg klarer ikke en gang å dusje eller vaske meg der, så jeg reiser til nærmeste familie og gjør detta hver dag jeg.. er såå ekkelt hus, blir kvalm av det! Bare je går inn på det ekle bade spyr jeg, hjelper ikke på at det lukter kloakk og råtne egg av vannet når jeg allered er kvalm pga trillingsvangerskapet...

Samboeren min ser virkelig at jeg ikke trives der, og jeg er sur sikkert omtrent støtt pga detta. Så vi skal prøve å heve kjøpet, (noe som tydligvis er vanskelig), men burde være god grunn til å heve kjøpet når de jaug oss rett opp i trynet og sa at vannet i huset var nyydelig.. I tillegg er det stokkmaur i huset for ....!! huff:( Også er det bare to soverom i tillegg til våres da, så blir jo ikke plass når trillingene vokser opp å trenger mer rom..

Så har fått enn gratis kjempe fin tomt av pappa på hans eiendom som er kjeeempe stor, da er det vel bedre å bygge?? Blir det såå dyrt som alle skal ha det til?? Fortvilet kommende trillingmor.. :( Var godt å få ut litt av dette her:D

Bli kvitt huset og bygg nytt, det kommer du til å trives SÅ mye bedre med enn det huset dere har tror jeg.
Evnt kan dere bygge på det huset dere har, etter at vannet er ordnet og alt det andre er ok.

Uansett, lykke til, håper det ordner seg! [:)]

alt som ikke har stått i salgsrapporten skal dekkes av eierskifteforsiktring... Æsj det er så synd at det skal være sånn, slitsomt for deg å måtte gå til andre for å vaske deg ol.. Og tyngre vil det bli.. Håper alt ordner seng... Sender en stor klem

Trilling mor du! Du å du så spennande!![:D] Da vart vell du overraska??

Ja til spm ditt.. ja det er bare å prøve seg med å heve kjøpet... Vi var i samme knipa sjøl. Hadde blitt lurt at vi hadde 3 soverom (vi målte opp det minste etter ein good stund etter vi hadde kjøpt, viste seg de ikkje var godkjent soverom), Det var så lytt at naboen hørte ALT vi dreiv med og ho var ikkje redd for å seie det, Vi fekk vite at vi hadde uteplass og den viste seg å ikkje vere vår, vi hadde problemer med besøk av noen som bare gjekk RETT inn om eg sto i dusjen etc. (Budde i eit leilighetsbygg), badet vart bygd uten membran og det lak ned til leiligheten under...
Osv osv. Vi fekk ikkje heva kjøpe! Sjøl om vi har all rett på vår side! Ikkje faen! Vi har vert i snakk med advokater i over 2 år no og ingenting har skjedd!! Vi sitter nå med ei gjeld på 300 tusen kr pga det! Vi fekk tilbud om 25 tusen kr som trøst men takka nei! Vi vil ha meir! Så bare ikkje gje opp!!

Vi får ikkje kjøpt noe hus omtrent pga den teite rest gjelda.

Prøv å gjer alt dere kan og ikkje gje dere!

Det sto ingenting om noenting med det vannet i taksten, og hu sa til oss at det var kjempe bra, hu jaug oss rett opp i trynet. Jeg har sendt brev til selgeren og fått med mange lover der det står at det er ansvaret hennes å betale detta osv. Også skrev vi at hvis hu ikke betaler så hever vi kjøpet, så hvis hu betaler da får vi vannet fikset så selger vi huset.. :) Betaler hu ikke prøver vi å heve, men høres ut som det er utroolig vanskelig å heve. Men høres ut som dere også hadde god grunn til å få hevd så syns det er så rart.. Men hvis vi får ordnet alt detta kommer vi til å bygge, hjelper jo virkelig på med gratis tomt da:D Trives jo ikke i det hele tatt i det huset vi har kjøpt, er helt forferdelig:( Også sku vi ha fått ordnet det meste før ungene kom :)

Ja jeg ble skikkelig overrasket når jeg fikk vite at jeg hadde tre nydelige i magen:P Har begynt å skjønne det nå da, men forstår det nok ikke ordentlig før jeg får alle sammen hos meg når de er født:):)

vist du absolutt ikke trives der å ikke ser løysninger på problemene der,ville jeg ha flyttet igjen ja.dumt du merket dette etterpå,men man skal jo trives i sitt eget hjem[;)]

så fantastisk at du skal ha trillinger.lykke til videre[:)]

ORIGINAL: *Baby Peach*

Håper dere finner ut av det. Men 60 000 er ikke så ille da, alle opplever å må pusse opp litt og sånt.
Moren min fikk det på samme måte med vannet. Men det ordnet seg[:)]

hvor har du funnet det flotte bilde i signaturen din?er det billed tapet?[:D]

...

Ja man skal trives der man bor, og det trur je ikke at je kommer til å gjøre i det ekle huset. Er nok mest pga vannet at jeg ikke liker meg, men har liksom funnet ut at jeg vil noe annet.. Så samboeren min er heldigvis enig for å få meg i bedre humør igjen :D hehe, er ikke fordi jeg er gravid jeg er så sur, (sikkert noen ekstra hormoner som hjelper på men) men er mest fordi vi har et hus som vi føler vi har blitt lurt, det er så kjedelig.. haff, men men.. Håper det ordner seg før trillingene kommer:)

Prøver å legge til riktig lilypie dato på svangerskapet:)

:):)

Skjønner at det er kjedelig angående vannet, men om det er så mye annet du er så misfornøyd med så syntes jeg at du burde ha sett dette når dere var der på visning. Det er for så vidt ditt ansvar å sjekke vannet også(skru på krana og evnt. lukte når du er på visning). Jeg skjønner jo at du ikke trives, men det er jo ikke selgerens sitt problem eller ansvar. Boligmarkedet hadde jo vært på trynet om alle skulle få lov til å heve kjøpet fordi de angrer... Du må enten bare selge huset med tap til noen som vil ha det til tross for vannproblemet og opplyse de om at de må fikse det, fikse vannet og så selge, eller bare begynne å endre holdning så kanskje du ser de positive sidene ved huset(om det er noen så klart).

Synes dere bør komme dere ut derfra..Spes nå som du bærer flere...Er et risko for deg...Bare stå på krava dine...

Gratulerer med trillinger i magen...[:)]

Når det kommer til lilypie, må du trykke på den kode knappen der det står bbcode html...

Første gangen vi har kjøpt oss hus, så tenkte ikke engang på å sjekke vannet. Det har jeg alltid tenkt på som en selvfølge at det er godt. Men det er det altså ikke. Huset er også for lite når vi venter trillinger, så vi får se hva vi gjør. Enten prøver vi å heve eller så selger vi det:)
Skal heller bygge eget vi når vi har fått gratis tomt :)

ORIGINAL: Hilde86

Første gangen vi har kjøpt oss hus, så tenkte ikke engang på å sjekke vannet. Det har jeg alltid tenkt på som en selvfølge at det er godt. Men det er det altså ikke. Huset er også for lite når vi venter trillinger, så vi får se hva vi gjør. Enten prøver vi å heve eller så selger vi det:)
Skal heller bygge eget vi når vi har fått gratis tomt :)

Du kan jo ikke heve kjøpet fordi det er for lite...

Jeg tror at du er så gira å å bygge siden dere har fått den tomta at du likevel ALDRI kommer til å bli fornøyd med huset.

så kjedelig, håper dere får ordnet det på den ene eller andre måten ganske fort da!

det er ikke dyrt å bygge hus hvis man sammenligner med å handle brukt. koster som regel mindre, men man kan fort bli lurt av første prisen man ser, for den er gjerne ganske lav. noen tar da litt av på tilvalg, og da blir det veeeldig dyrt.

og med gratis tomt kommer dere godt ut av det[:)]

så bygg i vei, få det stort nok så slipper dere å tenke på oppussing og sånt med 3 søte små i hus[:D] lykke til[:D]

Nei vi hever kjøpet pga en vesentlig stor feil som vi ikke fikk informasjon om som hadde hatt innvirkning på huskjøpet......   Advokaten var helt enig..

Ja best å få det stort nok med en gang:) Greit å bli fornøyd også med der man skal bo:)

tviler på at dere får heve kjøpet for noe som ikke koster mer enn 60000,-. Da tror jeg heller dere må gå for at forrige eier må betale det.

Det er sikkert lurt for dere å bygge, uansett, for dere kommer jo til å trenge en del soverom fremover[:D]

Når det kommer til priser på å bygge ville jeg sjekket opp grundig og ikke tatt den første åprisen du hører for god fisk, ikke vær redd for å prute og sammen ligne priser! Vi har bygd hus nå og vi har spart veldig mye på å sjekke opp og kreve bedre priser rundt om[;)] Veit ikke hvor mye dere kunne tenkt dere å gjøre selv (eller fa kjentfolk til å gjøre for en billig penge) men det kan lønne seg å regne på alle summene for å se hva som kan lønne seg og ikke.
Bare å spørre om du lurer på noe!
Vi har bygd oss hus med 5 soverom, 2 bad pluss en do, vaskerom, loftstue, stue og kjøkken til under 2 mill, så trenger ikke bli skummelt dyrt! Å siden tomta deres allerede er "betalt" er det ikke så vanskelig å få lån i banken heller[:)]

Ja får sjekke litt rundt, er nok lurt det. Sparer sikkert mye penger på det:):) Så bra, spør hvis jeg lurer på noe:D

Back
Topp