fortvilet (veldig lang)

leiseg

Andre møte med forumet
Vet ikke hvor skal skal begynne engang jeg... alt er bare svart for meg nå...:(

begynne fra begynnelsen da...

vært gift nå i syv år snart og det har vel egentlig vært mye tull fram og tilbake med oss men har hele tiden hatt håpet da...(dum som jeg har vært) kjøpt oss hus sammen og skulle bli en fin familie for 3 år siden... alt gikk bra og vi hadde d kjempe fint sammen pusset opp huset og bestemte oss for at et barn hadde vært perfekt nå... ble da gravid på 1 forsøk og lykken var komplett....

Helt til jeg da var 6 mnd på vei med lille gutt, da gjorde brått bf det slutt sa bare jeg vil ikke mer..... d var d han sa og fikk ikke noe mer ut av han... han som aldri har vært et by menneske begynte brått å fly på byn og være masse ute osv... tåpelig men d hadde jo ikke jeg noen ting med.... vi fortsatte å bo sammen dels fordi jeg håpet vel at ting skulle ordne seg når gutten ble født og at vi skulle få et fint liv da.... noe som ikke skjedde.....

Verdens nydeligste gutt ble født og jeg kunne ikke vært lykkeligere for at han kom til meg...

ingenting forandret seg med bf men han var med på fødsel og var kjempe stolt av sønnen sin hverdagen kom og gikk og jeg var forsatt alene.. var mye trist og lei å gråt mye... men fikk etterhvert nok av tullet til bf og levde da mitt eget liv.. orka ikke sitte her og være skuffet over at han ikke var her osv....

vi bor fortsatt i samme hus noe som er helt sinnsykt egentlig men sånn har det blitt men har egentlig klart å være venner men nå i helgen toppet d seg hele opp.... kranglet masse om masse tull egentlig enden på visa var da at han sto over meg i soffan og slo å slo meg..truet med å drepe meg og ta fra meg guttungen og stikke av sånn at jeg aldri fikk se han noe mer....:((

tragiskt og jeg kan ikke fortsett å bo her lenger såpass skjønner jeg også men hvordan komme meg vekk??? jeg sitter å ser på alt jeg har og når skillsmisse papirer å alt er levert så må vi jo på megling ikke sant... eneste jeg er redd for er at han må ha guttungen.... er 100% sikker på at hvis han får ha han alene så stikker han av med han... må da også si d at bf ikke er norsk derfor tror jeg han stikker av med han til hjemlandet sitt og jeg får aldri se gutten min igjen....

og da lurer jeg på? kan jeg nekte å la barne far ha guttungen alene ??? på grunn av dette og på grunn av han truet meg faktisk på livet???

uff langt og komplisert dette men d er jo bare en brøk del...:(((((( er sååå lei og vil ikke ha det sånn verken for meg eller guttungen.....
jeg tørr ikke anmelde han for da tror jeg bare alt blir værre:((((

tusen takk for at dere orket å lese og blir kjempe glad for svar eller råd hvis dere har noe....

Anbefaler deg egentlig og ringe ditt lokale familiværn kontot og spørre litt.
Ellers så er det beste for deg i fremtiden at du legger inn en anmeldelse på han, da har du trusselen på papiret.
Om han slo deg, fikk du da blåmerker sår evnt som du har bilde av??

tror menn generelt truer, uten altid og legge så mye i det. De er små gutter som bare må "skrike og tøffe" seg litt.

Ønsker deg det det beste videre, og sender deg en klem

Ring familievernkontoret først.
Jeg TROR også, uten at jeg kan love det, at du kan RAPPORTERE hendelsen til politiet uten å anmelde den, slik at de har det i papirene sine om det skjer noe mer i fremtiden - f.eks. at han forsøker å holde tilbake gutten eller liknende.

Ellers må du
- skaffe deg et sted å bo ØYEBLIKKELIG. Er det en mulighet å flytte hjem til familien for hjelp og støtte? Ellers bare skaffer du deg en grei leilighet så lenge.
- skift adresse hos folkeregisteret. BF må egentlig signere første melding når du flytter med barnet, men om far nekter holder det visst med to vitner på at du ikke bor sammen med ham lenger.
- bestill megling hos familievernkontoret - dette er skritt 1 på vei til stønader, ikke siste skrittet.
- så snart du har meglingspapirene, send inn søknad om separasjon - du må ha meglingsattest først.
- søk om stønad fra sosialen i påvente av OS m.m. fra NAV. Du har ikke krav på OS og andre stønader før måneden etter at separasjonsbevillingen er utstedt, og det kan ta noen måneder siden du må ha andre papirer først.
- ikke send barnet på samvær med far før dere har en skriftlig samværsavtale inngått på familievernkontoret. Gjør det klart at BF har truet med å kidnappe barnet. Om du snakker med familievernkontoret på forhånd er det mulig de ber deg kontakte barnevernet - så vidt jeg vet er det bare barnevernet som kan godkjenne at du nekter BF samvær eller krever at han skal ha samvær kun med tilsyn.
- ta vare på alle trusler han evt. kommer med på sms, mail, telefonsvarer etc.
- om han truer med advokat, kontakt en selv - om du har lav inntekt har du sannsynligvis krav på fri rettshjelp.

Og sist, men ikke minst - LYKKE TIL! Dette klarer du! [:)]

Tuse tusen tusen takk for fine råd og gode tips jenter.... er bare såå lei meg og går bare rundt her å surrer nå...:((

har et stk venstre side i ansikte som er ganske så blått i dag kan du si så bilder er tatt for å si d sånn....

mamma og de har ikke plass til oss nå det er meg guttungen og hunden lissom... hunden kan jeg klare å plasere bort for en liten stund d går bra og jeg har vel noen jeg kan dra til... jeg vet iallfall at jeg ikke kan være her når han får papirer å sånn for da går d galt....

jeg vil helst ikke se han noe mer i d hele tatt..... og frekke faen klarte å spørre meg om jeg hadde 100 kr før han dro på morningen her... fy faen spyyyyy på han....æsj......

d som også er d at hvis jeg lever skillsmisse papier så får ikke han være i norge mer han.... så håper til gud at han blir sendt ut fort som faen egentlig.....

jeg har vanlig lønn nå i permisjons tiden min... vet ikke om jeg får os da jeg men tror vel egentlig ikke d..??!??

ufff skjønner ikke hvordan livet mitt kunne bli sånn her....:(((((

men igjen tusen takk for gode råd og klemmer:)

Kom deg til politiet fort mens du enda har merkene etter slagene.
Politiet er helt sikkert behjelpelig.

ORIGINAL: leiseg

Tuse tusen tusen takk for fine råd og gode tips jenter.... er bare såå lei meg og går bare rundt her å surrer nå...:((

har et stk venstre side i ansikte som er ganske så blått i dag kan du si så bilder er tatt for å si d sånn....

mamma og de har ikke plass til oss nå det er meg guttungen og hunden lissom... hunden kan jeg klare å plasere bort for en liten stund d går bra og jeg har vel noen jeg kan dra til... jeg vet iallfall at jeg ikke kan være her når han får papirer å sånn for da går d galt....

jeg vil helst ikke se han noe mer i d hele tatt..... og frekke faen klarte å spørre meg om jeg hadde 100 kr før han dro på morningen her... fy faen spyyyyy på han....æsj......

d som også er d at hvis jeg lever skillsmisse papier så får ikke han være i norge mer han.... så håper til gud at han blir sendt ut fort som faen egentlig.....

jeg har vanlig lønn nå i permisjons tiden min... vet ikke om jeg får os da jeg men tror vel egentlig ikke d..??!??

ufff skjønner ikke hvordan livet mitt kunne bli sånn her....:(((((

men igjen tusen takk for gode råd og klemmer:)

Blir han sendt ut selvom dere har vært gift i så mange år??

Vet du, det er derfor vi har krisesenter i Norge. Plasser hunden hos kjente og ring krisehjelpen. Du kan flytte ganske umiddelbart[:)]
Der kan du også få hjelp og veiledning i forhold til om han skal ha barnet alene[:)]

Lykke til

nå har jeg snakket med familie vern kontoret og de sa d at jeg bare kunne ta med meg sønnen min og dra... barn skulle å måtte være med mor!!!! da har jeg iallfall d på d rene....

ja han blir sendt ut fordi d har vært mange år uten gjyldig tilatelse da.. altså midlertidig tillatelse på grunn av klager osv osv da.... men han kan jo sikkert søke tilatelse på grunn av sønnen vår da men da får han prøve den veien......jeg gidder iallefall ikke hjelpe han mer.... det er helt sikkert....... han er syk i hodet sitt......

men da er d bare å pakke tinga våres og dra.....

Såpass.. Men nå som du har snakket med familievernkontoret,vet du hva du har å gjøre.. Pakke og komme deg vekk fra tullingen..
Ingen fortjener en voldelig sambo/mann og ingen unger fortener en voldelig pappa.

ja nei d er sant d.... ingen fortjener d....:(

så her er d bare å pakke... ..

Ønsker deg masse lykke til og håper du kommer deg avgårde fortfort [:)]

tusen takk for det.... holder på å pakke nå.....

og tusen takk igjen til alle sammen;)))

ORIGINAL: leiseg

tusen takk for det.... holder på å pakke nå.....

og tusen takk igjen til alle sammen;)))

Ja kom deg ut fortest mulig. Ditte e ikkje nokke å leve atme!!!!

Håper du kommer deg vekk og får den hjelpen du trenger!! Gode råd over her!![:)]

Masse lykke til!!![:)][:)]

Herligfred, ja kom deg vekk ifra han fyren der! Ække liv laga!!

Du kan kreve at han leverer inn reisedokumentene sine(pass og sånn) mens han har ungen deres.Det fikk iallefall en veninne av meg til når hun skilte seg fra bf......han kunne få det tilbake når han skulle reise selv,men så lenge han oppholdt seg i Norge og skulle ha barnet,måtte alle papirer man trenger for å reise ut av landet være innlevert hos hennes advokat....

Lykke til!

..kom på en ting ; så lenge faren ikke har passet til gutten får han jo ikke med seg han ut av landet...eller????

huff, han mindte meg litt om min eksmann....skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet innlegget....bortsett fra noen små justeringer!

han mannen din synes å ha det fryktelig vanskelig...og du fortjener ikke å ha det vanskelig lenger fordi han ikke er lykkelig!

vær glad for at du er kommet hit !!!! og veien framover vil sikkert være tøff ei stund, men så vil alt bli så mye roligere og bedre! jeg håper for deres skyld at han forsvinner ut av livet deres dersom han ikke har evnen til å forandre seg....

klem

Få politiet til å varsle alle flyplasser/passkontroller så får han ikke reist med han.Og gjem passet hans om han har noe.

Ta evt inn på et krise senter om du må!

Back
Topp