Fortvilet hønemor !!!

Jeg er en meget fortvilet hønemor som ikke vet helt hva jeg skal gjøre!..
Jeg ble mamma for første gang I sept og hadde da gått spent og gledet meg i 9 mnd som alle gjør!
Jeg spiste ikke det som var "farlig" , og tok forhåndsreglene som måtte til for at alt skulle gå bra!
Under hele svangerskapet, så var jeg redd for at noe skulle gå galt , og tenkte ofte at "dette er for godt til å være sant"

Sønnen vår kom , frisk og alt vel!
Og jeg ble helt oppslukt og passet på hele tiden !
Og stressa litt når folk holdt han,og ikke virket til å ha helt kontroll!
Her må jeg og nevne at jeg var like kritisk til meg selv og var redd for at jeg skulle snuble med han I fanget osv.
Etterhvert så tenkte jeg at det vil gå over /bli bedre
MEN ,det blir ikke bedre
Jeg er kjempestressa når folk holder han, hopper til med en gang det er noe,og er redd for at noe skal skje.
Feks : at vedk som holde skal dunke borti hodet hans , ikke støtte han godt nok, ikke være forberedt på at han plutselig tar spenntak osv!

Jeg stoler på /vet at de som holder har kontroll og passer på, men jeg greier ikke å slappe av!
Jeg er fullstendig klar over dette selv , og skulle så gjerne ønske at jeg slappet av!
Vil ikkje virke kontrollerende eller overvåkende for noen!
Men greie ikke å slippe opp!

Hva skal jeg gjøre ?
Føler at jeg er helt ulik alle andre, og at jeg er hysterisk! Hadde ikke trodd at en kunne bli så redd for en person som det!

Tror en prat med lege eller helsesøster kan være greit. Høres ut som angst for å være ærlig.

Har tenkt tanken selv også !
Er så slitsomt å ha det slik!
Greit å passe på, men jeg slapper ikke av liksom...
Var hos psykolog etter mine ble født på grunn av lignende årsaker. Viktig at du tar det alvorlig. Skal være en fin tid, ikke en stressende tid :) så snakk med legen om hvilke alternativer du har :) viktig at du tar vare på deg selv ❤️

Var hos psykolog etter mine ble født på grunn av lignende årsaker. Viktig at du tar det alvorlig. Skal være en fin tid, ikke en stressende tid :) så snakk med legen om hvilke alternativer du har :) viktig at du tar vare på deg selv ❤️
Ja!
Føler liksom at detta burde avtatt, så bør vel gjøre det!
Er ikke kjekt for andre heller viss de føler at jeg stadig vekk passer på! Selv om jeg prøver å fokusere på andre ting når folk holder. ..

Enig, kan være lurt å få pratet med noen proffisjonelle om dette. Ikke bra å ha det sånn over lengre tid ihvertfall :(
Tror nok jeg bør gjøre noe med det!
For alle sin del!
Og tror det er lettere for folk å forstå meg også viss jeg kan forklare at jeg må til behandling pga dette! At det er slik jeg er...og at det ikke er dem som er problemet..

Ja!
Føler liksom at detta burde avtatt, så bør vel gjøre det!
Er ikke kjekt for andre heller viss de føler at jeg stadig vekk passer på! Selv om jeg prøver å fokusere på andre ting når folk holder. ..
Skjer mye med både kropp og psyke når man får barn :) så ikke tenk mindre om deg selv i allefall. Kjempe positivt at du selv ser at hjelp kan være bra :) da har du i grunn tatt største steget.
Ønsker deg uansett masse lykke til og håper på at du med hjelp kan ha det litt tryggere og bedre :) ❤️

Skjer mye med både kropp og psyke når man får barn :) så ikke tenk mindre om deg selv i allefall. Kjempe positivt at du selv ser at hjelp kan være bra :) da har du i grunn tatt største steget.
Ønsker deg uansett masse lykke til og håper på at du med hjelp kan ha det litt tryggere og bedre :) ❤️
Takk for det! Sipper allerede...skal ikke mye til gitt!:)

Ja, en prat med helsesøster eller lege er nok lurt! Selvfølgelig passer mammahjerte på, men for deres begges skyld er det nok lurt å lære seg å håndtere følelsene dine når andre og deg selv er med lille ☺️

Back
Topp