fortvila...

pregnant bitch

Andre møte med forumet
er gravid, snart 12 uker på vei.. jeg og typen har hatt d strålende, alt var planlagt! vi skulle gifte oss innen et år og han var supergla for at han skulle bli pappa...
alt har bare vært supert... til i dag.. han fortalte til ekskona i går at vi skal ha baby... og i dag sier han at han ikke vil mer[:(] at han ikke vet hva han føler lenger og at d beste for alle er at jeg tar abort.. har et barn fra før så vet ikke om jeg klarer dette alene.. samtidig, hvordan skal jeg klare å ta abort? drepe lille babyen vår[:(] og jeg forstår ikke at d går an å snu så fort?? i går var han superhappy og i dag er han helt motsatt.. føler at ekskona har noe med dette å gjøre.. for jeg vet at han virkelig ville ha denne babyen, og jeg vet han er veldig gla i meg!
er så fortvila nå og i totalt sjokk [:(] vet ikke hva jeg skal gjøre[:(]

Huff, så utrolig vondt [&o]
Jeg vil bare gi deg en stor klem! Og håpe at ting kan ordne seg igjen.

Kontakt Amatea de gir deg hjelp og støtte helt uten at det koster noe.
http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003
[:)]

Kanskje sette deg ned og snakke med han og høre hvorfor han plutselig har endra seg?? Han bør jo ha en rimelig bra god grunn spørr du meg.. Siden han endrer mening så fort på kun 24 timer...

Kjempe vondt for deg dette må være[&o]

Det kunne jo høres sånn ut ja,men er ikke bare,bare å få abort når du er over 12 uker.må i allfall være en god grunn.

du skal iallefall ikke høre på han! dette barnet ville du ha sant?  netopp! da er det det som er viktigst, hva han sier skal du bare stenge ute. ALT ordner seg:)  jeg var i samme situasjon. pm meg om du vil. det er din kropp,ditt barn,dine følelser, og du..? men come and go.... tar du bort barnet ditt,får du det aldri tilbake. og man angrer aldri på de barna man får.men derimot dem man mistet. god klem.

men du, det nicket ditt gir så negative assinasjoner [;)] [8D]

ORIGINAL: Tryll

du skal iallefall ikke høre på han! dette barnet ville du ha sant?  netopp! da er det det som er viktigst, hva han sier skal du bare stenge ute. ALT ordner seg:)  jeg var i samme situasjon. pm meg om du vil. det er din kropp,ditt barn,dine følelser, og du..? men come and go.... tar du bort barnet ditt,får du det aldri tilbake. og man angrer aldri på de barna man får.men derimot dem man mistet. god klem.

men du, det nicket ditt gir så negative assinasjoner [;)] [8D]

vet du har helt rett, alt føles bare så utrolig vanskelig akkurat nå [:(] og ja vi ville begge ha dette barnet..

ja jeg vet[8D] men d er sånn jeg føler d akkurat nå[8D] skifter d etterhvert tenker jeg[;)]

Nei, det går ikke an å plutselig ville ta abort når man er 12 uker på vei!!! Da er det liksom litt for seint å angre. Når han har visst om graviditeten hele tida og har uttrykt at han gledet seg er ikke den helomvendinga akseptabel!

Du må sette deg ned og prate rolig med ham. Spørre ham om hvorfor denne plutselige helomvendinga kom idag. En god teknikk er å hele tida begynne setningene med "Jeg føler....", "Jeg tenker....", "Jeg tror........" . Da føler han seg ikke angrepet på noen måte.
Vær dønn ærlig og fortell han hvordan du føler deg akkurat nå.

Huff[&o][&o] klemme på deg...

Mulig han bare har litt nerver.
Min ville eg sku ta abort med en gang vi fikk vite det.
Men da han fikk se det bankende hjertet i uke 7 så snudde han fort.
Nå er vi verdens lykkeligste. Men har vært en del krangling.

Hvis du ville ha barnet før han ombestemte seg, og det var planlagt, ser jeg liten grunn til hvorfor hans forandrede planer skal påvirke dine hva angår barnet. Hvis planen var så fintfølende at den ville gått i knas hvis en av dere backet ut slik du indikerer nå, så var det kanskje ikke så godt planlagt allikevel til å begynne med?

Jeg ville ringt ekskona hvis jeg var deg, og spurt henne om hun har sagt noe ang. graviditeten din / om hun har påvirket kjæresten din i noen retning, og hvis hun har påvirket han: Spør henne hvordan du skal ta abort nå som det er gått over 12-ukers grensen i Norge for abort, om hun har noe lurt svar på det.

ORIGINAL: Mamman til Luan

Nei, det går ikke an å plutselig ville ta abort når man er 12 uker på vei!!! Da er det liksom litt for seint å angre. Når han har visst om graviditeten hele tida og har uttrykt at han gledet seg er ikke den helomvendinga akseptabel!

Du må sette deg ned og prate rolig med ham. Spørre ham om hvorfor denne plutselige helomvendinga kom idag. En god teknikk er å hele tida begynne setningene med "Jeg føler....", "Jeg tenker....", "Jeg tror........" . Da føler han seg ikke angrepet på noen måte.
Vær dønn ærlig og fortell han hvordan du føler deg akkurat nå.

nei jeg synes ikke han bare kan snu nå... d var tilogm han som foreslo at vi skulle begynne å prøve!

prøver så godt jeg kan å få snakka m han.. men virker ikke som han vil snakke egentlig, annet enn såvidt på mld.. men jeg er dønn ærlig og han vet veldig godt hvordan jeg føler d..
prøver å spør hvorfor han plutselig har snudd totalt, men får ikke noe fornuftig svar...[:(]

kakemonsteret: ekskona er skrudd ja.. men virker hvertfall som han har hørt på henne... aner ikke hva hun kan ha sagt for å få han til å snu så totalt[:(]

FY FAEN for ett mannfolk!! Og ikke minst X-damå visst hun har vert med å påvirket den drastiske beslutningen hans!! Hadde jeg vert i din situasjon så hadde jeg ALDRI tatt abort, er aaalt for seint, ungen er ferdig utviklet, er bare størrelsen som teller nå, nei vett du hva! Kan tenke meg at du ikke er i noe god situasjon men husk, det ordner seg alltid til slutt uannsett hvilken vei det måtte gå mellom du og typen! *klemmer på*

GO klem til deg!!! Føler med deg. Jeg og min mann planla unge sammen, og etterhvert begynte han å snakke om endrede følelser, han var deprimert, og han ville ikke være med på fødselen og sånn....eg blei heilt knust, men eg ordnet med at en venninne skulle bli med meg på fødselen...hun og eg såg på jordmødrene sammen (et program som ligger på NRK nett-tv). Begynte igjen å glede meg til ungen.. Men jammen endra mannen seg, så han va me på fødselen!! Og er stolt pappa. Og nå er jeg lykkelig gravid med nummer to...og samme mann:-) Såååå ting kan endre seg....LYKKE TIL!! håper solen skinner til deg igjen..

Hadde hvertfall ikke tatt abort uten å være 100% sikker på at det var det jeg ville/og ville takle.

Dårlig av pappan å plutselig forandre seg slik, men kan hende det er nerver eller noe... hadde prøvd å snakke skikkelig med ham om hva som fikk han til å forandre mening +++

Lykke til (og blir du alene så klarer du det også)

ORIGINAL: Kal-El

Hvis du ville ha barnet før han ombestemte seg, og det var planlagt, ser jeg liten grunn til hvorfor hans forandrede planer skal påvirke dine hva angår barnet. Hvis planen var så fintfølende at den ville gått i knas hvis en av dere backet ut slik du indikerer nå, så var det kanskje ikke så godt planlagt allikevel til å begynne med?

Jeg ville ringt ekskona hvis jeg var deg, og spurt henne om hun har sagt noe ang. graviditeten din / om hun har påvirket kjæresten din i noen retning, og hvis hun har påvirket han: Spør henne hvordan du skal ta abort nå som det er gått over 12-ukers grensen i Norge for abort, om hun har noe lurt svar på det.

jeg hadde på ingen måte tenkt over engang at noe sånt kunne skje.. så at jeg skulle bli alene med to barn er ikke noe jeg har vurdert... d var godt planlagt.. jeg aner ikke hva som har skjedd nå.. men jeg gir meg ikke enda.. og jeg kommer nok ikke til å ta abort.. selv om jeg akkurat nå ser veldig mørkt på alt..

ekskona hater meg.. så å få noe fornuftig utav henne vet jeg ikke er mulig.. og han vil ikke si noe særlig om d.. kun at hun hadde sagt at hun mente jeg skulle ta abort..

takk til alle for gode ord[:)] de hjelper virkelig på altså..
og jeg vil virkelig ha denne babyen.. prøver å snakke med han men akkurat nå svarer han meg ikke engang.. [:(] men akkurat nå ser d hvertfall uaktuelt ut med abort.. jeg er rett under grensa så må bestemme meg fort.. men blir nok å beholde..

ORIGINAL: pregnant bitch

jeg hadde på ingen måte tenkt over engang at noe sånt kunne skje.. så at jeg skulle bli alene med to barn er ikke noe jeg har vurdert... d var godt planlagt.. jeg aner ikke hva som har skjedd nå.. men jeg gir meg ikke enda.. og jeg kommer nok ikke til å ta abort.. selv om jeg akkurat nå ser veldig mørkt på alt..

ekskona hater meg.. så å få noe fornuftig utav henne vet jeg ikke er mulig.. og han vil ikke si noe særlig om d.. kun at hun hadde sagt at hun mente jeg skulle ta abort..

Nå skal jeg spekulere litt her: Kan årsaken til at hun hater deg være fordi du/kjæresten din hadde et forhold før hun ble "ekskone"? Hvis ikke, er det noen andre årsaker til at hun bærer nag til deg, i så fall - er det god nok grunn til å få en mann til å si til sin nåværende kjæreste at hun skal ta abort? Hvor skal grensen gå ved hevngjerrighet?

ORIGINAL: pregnant bitch

Nå skal jeg spekulere litt her: Kan årsaken til at hun hater deg være fordi du/kjæresten din hadde et forhold før hun ble "ekskone"? Hvis ikke, er det noen andre årsaker til at hun bærer nag til deg, i så fall - er det god nok grunn til å få en mann til å si til sin nåværende kjæreste at hun skal ta abort? Hvor skal grensen gå ved hevngjerrighet?

vi hadde ikke et forhold før hun ble ekskone nei[;)] men hun har i ettertid ombestemt seg og vil ha han tilbake.. han har hele tiden sagt at d er uaktuelt.. jeg regner med hun bærer nag til meg fordi han valgte å fortsette med meg og ikke gå tilbake til henne.. men dette kan jeg bare spekulere i jeg også..
men er bare greit med andre synspunkter på dette og, var jo derfor jeg posta d her [:)]

Lov meg og tenk nøye over om du skal avbryte svangerskapet. Når jeg var gravid nå sist var det mye fra og tilbake og mye rare fæle tanker som kom. Jeg fant ut at det rette måtte være og ta abort etter som ting ikke lå til rette for et barn til. Men til slutt bestemte jeg meg for at vi skulle ønske dette barnet velkommen. Det endte desverre ikke godt. Jeg mistet og den sorgen jeg har bært på er ikke noe lett.

Det er DITT liv og DIN kropp. Ikke la noen fortelle seg hva du skal gjøre. Jeg unner ingen og gå rundt og angre på det barnet som kunne vært der. Da er det forsent. Alt ser nok sikkert litt mørkt ut nå men jeg skal love deg at når du får se barnet og hjertet slår så er alt glemt. Det og få barn er det fineste som finnes, og det er heller ingen selvfølge og få barn men et privilgerium.

Back
Topp