Fortvila

MammaKiwi

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Ah! Hva skal jeg gjøre ?
Har siden mandag slitt men sterke vonde kynnere. Tredje barnet. i andre svangerskap hadde jeg mye kynnere men de roet seg når aktivitetsnivået roet seg. Har hatt en del kynnere jevnlig nå også. Siden uke 17. Men har holdt dem i «sjakk». Men nå er dei så vond at eg verken får sove, slappet av eller noe føles det som.
I dag har jeg kaldsvette, kjent meg svimmel
og to ganger flakket synet mitt. Kan være ren utmattelse. Men kjenner en indre uro bygger seg opp. Prøvde kontakte jordmor på helsestasjon i dag, men kom ikke igjennom. Vurdere prøve fastlegen i morgen.
Tok meg en Paracet i håp om at det hjelper litt. Dumt sikkert men verd et forsøk? Andre tips? Smålig desperat og bekymra. PS har ferie så ikke SM akkurat nå. Samboer har hatt barna med seg på aktiviteter så jeg får hvile. Slt er tilrettelagt egentlig. Men gir seg ei
 
Enig med de to over, hvordan går det? ❤️
 
Enig med de to over, hvordan går det? ❤️

ganske mye det samme, klarer ikke ete opp middagen fordi kynnerne ble så vonde, ringte føden nå i sted. da jeg ikke kom igjennom på helsestasjonen i dag heller. Så fått noen «oppgaver» de neste to timer. Registrere hvor mye bevegelse. Når kynnerne kommer. Drikke mye vann. Slappe helt av. Så ringe igjen. Så skal de vurderes om eg skal inn senere i kveld for en sjekk eller om det kan vente til fastlege i morgen tidlig. Må få sjekket blodtrykket og urin. Føler meg helt utslitt.
 
ganske mye det samme, klarer ikke ete opp middagen fordi kynnerne ble så vonde, ringte føden nå i sted. da jeg ikke kom igjennom på helsestasjonen i dag heller. Så fått noen «oppgaver» de neste to timer. Registrere hvor mye bevegelse. Når kynnerne kommer. Drikke mye vann. Slappe helt av. Så ringe igjen. Så skal de vurderes om eg skal inn senere i kveld for en sjekk eller om det kan vente til fastlege i morgen tidlig. Må få sjekket blodtrykket og urin. Føler meg helt utslitt.
Hvordan går det nå?
 
Hvordan går det nå?


Nettopp kommet hjem fra kontroll på føden. Ble veldig godt behandlet og føler meg tatt på alvor. Hjemme gjorde som jordmoren sa, slappet av og registrerte. Kynnere var ca 1 minutt lange. Hver mellom 5-9 min mellom. Hadde 10 ene timen, 11 andre timen.
Når vi snakket igjen to timer senere så ville hun ha meg inn på observasjon. Fikk innvendig og utvendig UL. De sjekka blodtrykk, urin, feber osv. Testa for fostervann lekkasje. Og målt livmorhalsen. Den er lukket og normal lengde. Ingen tegn til lekkasje.
Så kynnere ikke har påvirket livmorhalsen så er dei ikke gått over til premature rier enda, og det er bra! Men det betydde ikke at dei ikke ville det om dette ikke gir seg. Så må bare prøve slappe av. Ingenting annet å gjøre. Å håpe det roer seg. Om ikke må jeg inn igjen om det øker på, hyppigere eller kraftigere. Lillebror har det fint. Litt stor 1202 g.. skal være mellom 900-1000 i uke 26. Greit med vann, hjertelyden og alt sånt.
takk som spør :Heartred
 
Back
Topp