Fortvila :(

JemimasBaby

Augustbaby 2013
Nå veit jeg snart ikke hva jeg skal gjøre.. Jenta mi er blid og fornøyd og virker som ho har det godt, men når det skal ammes er helvete løs! Vrir seg og spenner seg og gråter til ho knapt får puste. Jeg har prøvd alle stillinger jeg kan tenke meg, men ender som regel opp med den "vanlige", der ho sutter i kanskje 30 sekunder før ho ikke vil mer.. Var på helsestasjonen før jul for å sjekke vekta, og den var jo fin, men helsesøster bare gikk etterpå uten å gi meg noen tips eller råd. Jeg er så lei og sliten! Har nettopp brukt en time på å få i ho noen slurker! Og ikke tar ho flaska heller, den er for uvant.. Men på natta er det null problem.

Noen som kjenner seg igjen? Fins det en mirakelstilling? Er det et problem som går over? Skal jeg kutte ut amming, men pumpe og prøve gi flaske istedet til hun tar den?

Hmm, her er ikke babyen sint eller noe, men kaver noe med puppen.. Har ikke tatt tida, men spiser nok mer enn 30 sekund. Tror gjerne de spiser fortere/får mer i seg nå enn før, men hørtes veldig lite ut å bruke 30 sek. Naturligvis krever de gjerne mer mat òg nå. Gir du noe fast føde i tillegg? Ville prøvd med å prøve å pumpe, om du ikke gir grøt eller noe. Her serveres det litt grøt 1-2 ganger til dagen :)

Har dere sjekket for låsninger?

Fullammer enda ja. Planen var å kanskje begynne med litt smaksprøver etter nyttår. Er litt nervøs da jeg selv var mye plaget med mye allergi, så vi ville vente til julestria var over før vi begynte..

Sniker fra juli ;)
Du kan snakke med lege å få resept på nesespray med hormoner som skal hjelpe på utdrivkngsrefleksen. Du kan å prøve å handmelke litt først for å starte refleksen.
Tror ikke det finnes noe mirakelkur. Bare prøving å feiling. Håper det går seg til ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Nei der sier du noe.. Men ville vi ikke merket det f.eks når vi kler på ho også? Og om det evt er låsning, hvorfor vil hun da ikke amme i liggende stilling, det burde vel i såfall fungert?
Jeg kan ikke så mye om det, men minstemann her viste bare problemer ved amming, ikke ellers. Han hadde ikke låsninger da, men var veldig stiv og ble helt fin etter en behandling hos manuellterapeut.

Sniker fra juli ;)
Du kan snakke med lege å få resept på nesespray med hormoner som skal hjelpe på utdrivkngsrefleksen. Du kan å prøve å handmelke litt først for å starte refleksen.
Tror ikke det finnes noe mirakelkur. Bare prøving å feiling. Håper det går seg til ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
Refleksen kommer den, det er bare ho som ikke tar den.. :/

Prøvd å amme i senga på dagtid siden det går greit om natta?

Fikk et lite gjennombrudd her da jeg prøvde flaska! Ho fikk det ikke helt til, men ville veeeeldig gjerne ha og gapa høyt :) samtidig leita jeg fram puppen, for nå lå ho i en fin positur. Og pluttselig grein ho igjen!! Så jeg "lokka" ho nærmere med flaska, tok den vekk, og håndmelka litt rett i munnen. Og da ville ho ha! Neste gang jeg skulle amme funka det litt bedre, men ho slipper, gråter, jeg håndmelker inn i munnen, ho tar puppen litt, stopper igjen, og sånn fortsetter det.. Det tar sin tid, men ho får iallfall i seg litt :) Etter bading og ny bleie,var det bare en hærlig kosestund uten problemer, så tror nok vi kan utelukke låsing. Håper det nye trikset mitt fungerer i morgen også! ;)

Jeg hadde det slik helt til jeg økte produksjonen i ca 1 uke med amming og pumping hver 1-2 time og amme-te. Etter det går ammingen veldig bra pg melken spruter :-)

Refleksen kommer den, det er bare ho som ikke tar den.. :/

I kveld kava jenta mi å! :(
Var ute i går kvele å ammet ikke mellom 19 i går å 11 i dag. Trodde ikke det ville gå utover melka siden dette var et engangstilfelle. Men har slitt med ammingen i dag til tross for sprengte pupper i dag morgest. Nå har jeg pumpa to ganger i ettermiddag/kveld. 20ml første gang å 30ml nå. Må nok pompe for å øke produksjonen jeg vertfall ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*

Ser ut til at det er øking av melkeproduksjon som må til her også ja (enda jeg hadde en snakka om dette med helsesøster på 3månederskontroll, og ho sa at det ikke var nødvendig når barnet var over 3 mnd, for da skulle ho ha regulert "ferdig"!) Nå legger jeg ho til puppen med max halvannen times mellomrom, så spiser ho mens det er utdrivningsrefleks, men bråstopper når det er over. Men da går det framover!!! :)

Ikke alltid hs har rett :) håper det blir bedre når du får opp produksjonen :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*

satt deg i ett mørkt rom hvor det bare er dere to og ikke noe bråk ellern oe som kan forstyrre dere? var det som hjalp her. og nå er pupper populær igjen hos mini her. tolmodighet er å en faktor. :)

Ja det har blitt en vane her det nå, føler det går mye bedre. Spiser fortsatt kun mens utdrivningsrefleksen pågår, så kan vere litt vrang i starten, og må prøve å gi ganske ofte, men litt tyngre bleier vitner om at ho får i seg mer nå :) Takk for tips alle sammen!

Back
Topp