Fortvila

Renate_23

Forelsket i forumet
Hei

Jeg har en familie som maser på meg og min kjære heletiden om når kommer barn nr 2. vi har igrunn slått oss til ro med det att vi vill bare ha ett barn.
 Vi prøver og forklare dem att vi ikke vill ha flere barn. men det ble ikke godt mottatt...
dem skjønner ikke hvordan vi kan la vårt barn vokse opp som enebarn, er det så Forferdelig og vokse opp som enebarn???

er en smule fortvila, orker ikke og besøke dem er bare mas og stress hele greia....

Men herregud da, ungen er jo bare 1,5 år! Hvorfor maser de allerede??? De får da virkelig la dere bestemme hvor mange barn dere vil ha!

Ååå, jeg blir både lei meg og skrekkelig skikkelig provosert av å høre dette!!! Vet du hva, dette har de virkelig ingenting med. Og for en uting å gi dere dårlig samvittighet med å flagge med at det er gruuusomt å være enebarn! HJELP, jeg blir så hissig her jeg sitter! Jeg hadde sagt fra skikkelig en gang,- si dere kommer tilbake dit på besøk når de har sluttet å mase om det og at dette er faktisk deres liv og din kropp!

Tror jeg hadde endt opp med å si at jeg steril, bare for å slippe gnålet. Det er helt latterlig at noen tror de har noe å si angående deres familieplanlegging! 

syns det var litt tidlig å mase, og uansett så skjønner jeg at dere syns det holder med en nå.. .. det kan godt hende det forandrer seg, bare gi det litt tid. MEN de har ingen rett til å mase på dere. Det er uansett deres valg og bare tull at det er så fælt å være enebarn. :)

Da sier du høyt og tydelig: jeg har ikke tenkt å diskutere dette med dere. Dette finner vi ut av selv. Det er herved et ikke-tema!

Ooog så gjentar du det hver gang noen tar det opp. Det der går ikke ann altså.

Erica, se en gang til på tickeren ;)

kan forsåvidt legge til at sånn var det her også 1 år etter at første var født, og med henne hadde vi 6 mnd med kraftig kolikk, kraftig reflux og pustestansanfall, mange grusomme episoder med obstipasjon/forstoppelse og heftig astmaanfall. Så vi bodde på sykehuset, føltes det som. Alt gikk i tillegg skeis med amming og søvn på styr, det er den enda. Så da de begynte å mase om nr 2 allerede da, så gav jeg streng beskjed om at dette var VÅRT valg. Ble ikke noe mer mas etter det gitt!:)

Skjønner ikke jeg heller hvorfor dem maser slik nå.. har no ei flott prinsesse som vi skal kose oss med <3  kan godt hende vi ombestemmer oss om noen år hvem vet, men nå har vi ikke lyst på.. men alt det mase og gnåle rundt er bare stress... kommer ikke til og få oss en til bare pga familien vill att vi skal HA en til..
tusen takk for svar... :)
letta litt på den dårligesamvittigheten min over familien som jeg EGENTLIG ikke burde ha.

<3

nei, for all del! er da virkelig ikke DU som skal ha dårlig samvittighet her, her er det svigerfamilien som burde gå i dvale til de har tøyla tungene sine:)

jenta vår hadde kolikk i 3 månder... bare det er Helt forferdelig. Dere hadde en tøff start, tenker ikke på flere unger i den situasjonen akkurat.
Nei jeg får si klart i fra :) har prøvd før, dem må ha det inn med teskje....

LilleLavendel skrev:
Ååå, jeg blir både lei meg og skrekkelig skikkelig provosert av å høre dette!!! Vet du hva, dette har de virkelig ingenting med. Og for en uting å gi dere dårlig samvittighet med å flagge med at det er gruuusomt å være enebarn! HJELP, jeg blir så hissig her jeg sitter! Jeg hadde sagt fra skikkelig en gang,- si dere kommer tilbake dit på besøk når de har sluttet å mase om det og at dette er faktisk deres liv og din kropp!

Heeeeeelt enig

Jeg hadde rett og slett vært så "fæl" at neste gang de spør hadde jeg svart noe sånn som at det skjedde komplikasjoner under sist fødsel som gjør at det er ikke sikkert man kan få flere barn.

herregud noen folk vet bare ikke når de burde holde kjeft.
jeg får høre det omvendte hele tiden:du har vel slutta med produkksjonen nå vel? du ha ringen planer om å befolke verden helt alene vel?

jada det skal sies at jeg har fire unger,MEN ingen har vel noe med om je gøsnker flere eller ikke???? blir helt overgitt

Back
Topp