Fortsatt svake tester

rosedama

Gift med forumet
Bynne å få en dårlig magefølelse.
Har masse symptoma men testene(strips) blir ikke sterkere
Å cb sin m ukes indikator kjæm opp som 1-2 i dag å. Samme som sist søndag :(

Hadde positiv el test 1.1. Så ska vær 5+0 i dag.
 
Last edited:
Bestille legetime? Tenker det vil være greit å vite sikkert.
 
Positivt med symptomer! :) Jeg tipper alt er fint, men skjønner bekymringen. Ta det opp hos legen, og få målt hcg :)
 
Ikke så oppløftende lesning. Alle fikk 2-3 el 3+ før uke 5 virke det som.

Det var jo ikke så mange som var med i det tallmaterialet, så det er jo ikke helt representativt. Det er jo veldig individuelt hvor fort hcg stiger. Cb krever 200 ug/ml for å slå ut på 2-3 uker. Fant denne tabellen i en annen tråd her på bv. Den som hadde lavest hcg passerte ikke 200ug/ml før 27 dpo, altså en gang i uke 5, nesten uke 6, og ville følgelig også fått 1-2 uker på cb 5+0. Så ikke fortvil enda, mange har normale og vellykede svangerskap selv om hcg ikke stiger så fort:)
 

Vedlegg

  • IMG_2926.PNG
    IMG_2926.PNG
    87,6 KB · Visninger: 36
Hvordan hCG stiger vil jeg tro er individuelt som med alt annet. De der ukeindikator-testene har jeg inntrykk av at lager mer uro enn noe annet. Forrige termingruppen min var det flere som på død og liv måtte teste for å se at de kom på 3+, de av dem som ikke fikk 3+ når de forventet det ble såklart bekymret-akkurat slik som du opplever dette nå, men jeg er 99% sikker på at alle hadde normale svangerskap og fikk sine skjønne barn <3
Så lenge man har fått en pos. test så er man gravid inntil det motsatte er bevist tenker jeg, og så lar man det være opp til kyndig helsepersonell om man burde teste stigning i hCG ut i fra om man har symptomer som tilsier det, ikke pga en overpriset CB ukeindikatortest som ikke tar høyde for individuelle forskjeller :)
 
Hvordan hCG stiger vil jeg tro er individuelt som med alt annet. De der ukeindikator-testene har jeg inntrykk av at lager mer uro enn noe annet. Forrige termingruppen min var det flere som på død og liv måtte teste for å se at de kom på 3+, de av dem som ikke fikk 3+ når de forventet det ble såklart bekymret-akkurat slik som du opplever dette nå, men jeg er 99% sikker på at alle hadde normale svangerskap og fikk sine skjønne barn <3
Så lenge man har fått en pos. test så er man gravid inntil det motsatte er bevist tenker jeg, og så lar man det være opp til kyndig helsepersonell om man burde teste stigning i hCG ut i fra om man har symptomer som tilsier det, ikke pga en overpriset CB ukeindikatortest som ikke tar høyde for individuelle forskjeller :)

Tusen takk for svar. E enormt lite utslag på strips å. Men må bare smør mæ me tolmodighet te legetimen.
 
Det var jo ikke så mange som var med i det tallmaterialet, så det er jo ikke helt representativt. Det er jo veldig individuelt hvor fort hcg stigerkrysse . Cb krever 200 ug/ml for å slå ut på 2-3 uker. Fant denne tabellen i en annen tråd her på bv. Den som hadde lavest hcg passerte ikke 200ug/ml før 27 dpo, altså en gang i uke 5, nesten uke 6, og ville følgelig også fått 1-2 uker på cb 5+0. Så ikke fortvil enda, mange har normale og vellykede svangerskap selv om hcg ikke stiger så fort:)

Krysse fingrer å tær for st det bare e træg stigning.
Tusen takk <3
 
Tusen takk for svar. E enormt lite utslag på strips å. Men må bare smør mæ me tolmodighet te legetimen.

G-tester tåler forresten bare en viss verdi av hCG. Overstiges denne verdien fremstår testene som svake :) pust ut, ikke stress! Det er ikke bra for verken deg eller den lille <3
 
G-tester tåler forresten bare en viss verdi av hCG. Overstiges denne verdien fremstår testene som svake :) pust ut, ikke stress! Det er ikke bra for verken deg eller den lille <3

Har hadd veldig lite utslag på strips ei uke å æ veit nok te at det kan bety at nå e galt. Så må bare "hold on" te onsdagen når æ har legetime.
 
Håper det ordner seg <3
Skjønner godt at du er redd, men det trenger jo ikke være noe galt? Kan du ikke ringe legen og spørre om å få komme før for å gå sånn helt til onsdag er jo umenneskelig! Eller bestille deg en tul??
 
Håper det ordner seg <3
Skjønner godt at du er redd, men det trenger jo ikke være noe galt? Kan du ikke ringe legen og spørre om å få komme før for å gå sånn helt til onsdag er jo umenneskelig! Eller bestille deg en tul??

Æ ska ring i morra å hør om æ får ta en hcg prøve. E ikke så my annet å gjør. Å de tar ikke inn på akutt time for sånt.
Men tusen takk for gode ord <3
 
Æ ska ring i morra å hør om æ får ta en hcg prøve. E ikke så my annet å gjør. Å de tar ikke inn på akutt time for sånt.
Men tusen takk for gode ord <3
Ville jeg ha gjort også.
Jeg stakk bare innom legekontoret og tok blodprøver uten å være innom legen. Hadde bare snakket med helsesekretærene der før jeg kom [emoji4]

Lykke til [emoji173][emoji8]
 
Back
Topp