Fortsatt redd for å miste

Huff og få vite der så sent må være grusomt, tar de prøve før oul nå da? Krysser fingrene for deg denne gang frøkenpåøy, ser du holder til i Bergen du også :) når er termin? Jeg også hører til på kk :) er det første?
Ja, jeg var på kk forrige uke og tok blodprøver, og så er det ul om en uke igjen. Så føler oppfølgingen er bra. Jeg har foreløpig termin 10.11. :) Det er første ja, utenom hun vi mistet.

Er livredd for å miste. Dette er mitt første svangerskap og er nå 11+4. Vet ikke om det er noe liv der inne og tør heller ikke tro det helt før jeg har vært på kontroll om seks dager. Disse 12 ukene har vært helt uutholdelige :arghh:
Tror nesten jeg aldri kommer til å slå meg til ro :p Hvis vi er så heldige å ende opp med et frisk barn i november, er det krybbedød som vil stå for bekymringene. Deretter blir det skummelt å la barnet gå alene til skolen. Så blir det skummelt at barnet skal få seg førerkortet. Uff, blir nok aldri ferdig med disse bekymringene :p

Er livredd for å miste. Dette er mitt første svangerskap og er nå 11+4. Vet ikke om det er noe liv der inne og tør heller ikke tro det helt før jeg har vært på kontroll om seks dager. Disse 12 ukene har vært helt uutholdelige :arghh:
Tror nesten jeg aldri kommer til å slå meg til ro :p Hvis vi er så heldige å ende opp med et frisk barn i november, er det krybbedød som vil stå for bekymringene. Deretter blir det skummelt å la barnet gå alene til skolen. Så blir det skummelt at barnet skal få seg førerkortet. Uff, blir nok aldri ferdig med disse bekymringene :p
Velkommen til mammalivet<3

Kondolerer ❤️ Kanskje vi er på kk samtidig da :) hadde termin med nr 3 15 mai men ble tatt vannet på 6 mai, har termin 15 nov nå tror jeg men de kommer nok til og gjøre det samme denne gang så begynnelsen av november :)
Ja, jeg var på kk forrige uke og tok blodprøver, og så er det ul om en uke igjen. Så føler oppfølgingen er bra. Jeg har foreløpig termin 10.11. :) Det er første ja, utenom hun vi mistet.

Jeg er iiiiikke trygg,. Tør ikke slippe helt opp. Har mista sent to ganger før(11+5 og 9+2), å husker jo så altfor godt hvor ille det var. Gleder meg veldig til jeg er over 12+0, har tul#2 11+6, har sagt til meg selv at om alt er bra da skal jeg prøve å senke skuldrene. Hjalp litt å se liv for en uke siden, og at jeg lett finner en stø og taktfast puls med angelsound<3 grei bekreftelse en gang innimellom når en blir litt tussete..<3
Off det er utrolig hva vi må gjennom:( denne gangen går det nok fint siden du har vært å sitt liv! Når du mistet i uke 11+5 hadde du vært å sett at fostere var i live da? Jeg har selv mistet 2 ganger men har da aldri sett liv. Nå er jeg 11+1 og har sett ett bankende hjerte i uke 7 å uke 9

Off det er utrolig hva vi må gjennom:( denne gangen går det nok fint siden du har vært å sitt liv! Når du mistet i uke 11+5 hadde du vært å sett at fostere var i live da? Jeg har selv mistet 2 ganger men har da aldri sett liv. Nå er jeg 11+1 og har sett ett bankende hjerte i uke 7 å uke 9
Nei, det var første gangen. Så var bare til legen før jeg begynte å blø.. Fosteret hadde mest sannsynlig sluttet å utvikle seg en stund før. Så vet jo ikke om hjertet hadde slått. Hadde i allefall ganske stor livmor og skikkelig rier... Andre gangen var etter at jeg hadde fått sønnen vår. Da tenkte jeg også at det ikke var vits med ul siden jeg hadde fått et friskt barn.. Så vet ikke der heller.
Med sønnen vår var vi på ul i uke 6, 9 og 12<3
Krysser fingrene for at alt går bra nå. Hørte hjertelyd senest i går<3

Kjenner jeg blir litt små nervøs når jeg hører om disse triste historiene ❤️jeg har vært på tidlig ul de tre andre gangene men denne gangen har jeg ikke vært enda, er 11 uker, ska på ul om 3 uker , håper ikke det er noe galt da ❤️

Jeg slapper ikke av:(
Er 9+2 nå og kjenner på hver minste ting. Har hatt en MA tidligere og er helt på tuppa. Den gang ble det oppdaget hos legen i uke 14, da hun ikke fant fosterlyd eller så noe på ultralyd. Ble henvist direkte til gynekolog spesialist i samme bygg. Hun fant et fint lite fostet uten hjertelyd.
Var hos legen i forrige uke og uken før og tok hcg blodprøve. Steg med 9000 på 4 dager. Men slår meg ikke til ro. Har første offisielle kontrolltime hos legen i morgen. Da ville hun se etter fosteret på ul sa hun. Har helt angst siden hun ikke var helt "god" på å finne fosteret sist. Har time seint på dagen så hun kan ikke bare "henvise" meg videre som sist.
Får så "kjeft" av mann, søster og mamma på at jeg er så pessimistisk. Har lovet dem at jeg fra i morgen etter legetimen, hvis alt ser fint ut, skal prøve å være litt optimistisk:rolleyes:

Litt oppdatering. Var til lege for 3 uker siden. Hun ville da prøve å finne foster og se hjerteslag på ul. Men fikk det ikke til. Så et "grøtete" bilde av et væskefylt hulrom. Hun fikk etterhvert hjelp av en annen lege som mente det var for tidlig å se noe men begge mente kanskje at de hadde sett antydning til hjerteslag. Og siden jeg ikke hadde hatt noen blødning regnet de med alt var vell. Legen min ville ikke skrive ut svangerskapspapirer før neste time sa hun. Jeg gikk fra legetimen og visste ikke om jeg skulle le eller grine. Fikk ny time fredag 13.mai.
Da er jeg 12+6.
Nå et jeg så psykisk sliten. Er "innstilt" på at hun ikke skal finne hjertelyd og at jeg har hatt en til MA. Har mistet de hovne og ømme brystene som nå er tilbake til normal size. Er fortsatt ekstrem kvalm om kveldene men det var jeg forrige gang også. Har en forferdelig smak i munnen hele tiden og smerter i ryggen. Føler meg ikke oppblåst lenger og er ikke trøtt og søvnig men heller meget opplagt.
Kvir meg til fredag. Og har allerede planlagt at siden det er langhelg så må vi gjøre alle innkjøp i morgen for på fredag blir vi opptatt... Helt på tuppa med andre ord. :grumpy:
Mannen min orker ikke høre på meg eller snakke om det når jeg setter i gang.
I tillegg starter 2 uker med hjemmeeksamen på fredag.
Hadde eksamen 5 dager etter påvist MA i fjor. Hadde legeerklæring på å få den utsatt men fant trøst i å grave meg ned i bøkene mellom smertehelvete. Og tok eksamen og bestod.
Dette ble mye syting og klaging. Beklager det men må bare lette på trykket.
En ting er i hvertfall sikkert på fredag renner tårene hos meg uansett:arghh:

Litt oppdatering. Var til lege for 3 uker siden. Hun ville da prøve å finne foster og se hjerteslag på ul. Men fikk det ikke til. Så et "grøtete" bilde av et væskefylt hulrom. Hun fikk etterhvert hjelp av en annen lege som mente det var for tidlig å se noe men begge mente kanskje at de hadde sett antydning til hjerteslag. Og siden jeg ikke hadde hatt noen blødning regnet de med alt var vell. Legen min ville ikke skrive ut svangerskapspapirer før neste time sa hun. Jeg gikk fra legetimen og visste ikke om jeg skulle le eller grine. Fikk ny time fredag 13.mai.
Da er jeg 12+6.
Nå et jeg så psykisk sliten. Er "innstilt" på at hun ikke skal finne hjertelyd og at jeg har hatt en til MA. Har mistet de hovne og ømme brystene som nå er tilbake til normal size. Er fortsatt ekstrem kvalm om kveldene men det var jeg forrige gang også. Har en forferdelig smak i munnen hele tiden og smerter i ryggen. Føler meg ikke oppblåst lenger og er ikke trøtt og søvnig men heller meget opplagt.
Kvir meg til fredag. Og har allerede planlagt at siden det er langhelg så må vi gjøre alle innkjøp i morgen for på fredag blir vi opptatt... Helt på tuppa med andre ord. :grumpy:
Mannen min orker ikke høre på meg eller snakke om det når jeg setter i gang.
I tillegg starter 2 uker med hjemmeeksamen på fredag.
Hadde eksamen 5 dager etter påvist MA i fjor. Hadde legeerklæring på å få den utsatt men fant trøst i å grave meg ned i bøkene mellom smertehelvete. Og tok eksamen og bestod.
Dette ble mye syting og klaging. Beklager det men må bare lette på trykket.
En ting er i hvertfall sikkert på fredag renner tårene hos meg uansett:arghh:
Huff, skjønner godt at dette er belastende for både deg og partner. Håper de finner at alt er i orden på fredag!!! <3

Back
Topp