Fortsatt misfornøyd på magen

ings

Glad i forumet
Junibarna 2015
Her vil snuppa fortsatt nødig ligge på magen, noen andre som også har det sånn?

Ikke videre glad for å ligge på gulvet i det hele tatt, forsåvidt (vil helst bæres og opp for å se), men på magen er det helt krise. Ingenting er spennende nok til å distrahere henne lenger enn et par minutter. Hun blir kjempefrustrert!

Veldig nysgjerrig, blid og pratsom liten frøken, men så langt ikke særlig fysisk av seg... Hun er fem måneder om en drøy uke.
 
Så akkurat en YouTube-video hvor dama la ungen oppå en ammepute med leker foran.. Da kommer hun litt høyere med hode og ligger ikke så flatt!
Verdt et forsøk.
Hvis ikke prøvde hun også sånn blå, stor treningsball (hvis du har). Holdt henne i hendene og gynget fra side til siden, litt frem og bak.

Min liker heller ikke ligge på matta lenger enn noen minutter av gangen. Har prøvd leker, synging, tulling ++ ingenting hjelper ;)
 
Så akkurat en YouTube-video hvor dama la ungen oppå en ammepute med leker foran.. Da kommer hun litt høyere med hode og ligger ikke så flatt!
Verdt et forsøk.
Hvis ikke prøvde hun også sånn blå, stor treningsball (hvis du har). Holdt henne i hendene og gynget fra side til siden, litt frem og bak.

Min liker heller ikke ligge på matta lenger enn noen minutter av gangen. Har prøvd leker, synging, tulling ++ ingenting hjelper ;)

Jeg legger henne på magen på kanten av babynestet, så hun kommer høyere med brystet, med leker foran. Ikke det heller er moro nok. Ligge på magen oppå meg funker også bare et par minutter... :confused:
 
Last edited:
Min haaaater gulvet! Han kan ligge et par minutter, rygg eller mage, spiller ingen rolle, så er det hyling. Han er sterk, men blir så frustrert av å ikke komme noen vei. Han kommer til å bli mer fornøyd når han lærer å åle seg, tror jeg. Og når han blir flinkere til å få tak i ting. Gleder meg også til han kan få mer å spise, er så godt når man kan gi dem noe i hånda hvis man må få noe gjort. De der fruktnettene de kan suge og tygge på er geniale, storesøster kunne få en sånn og kose seg med det i en halvtime. :)
 
Her vil snuppa fortsatt nødig ligge på magen, noen andre som også har det sånn?

Ikke videre glad for å ligge på gulvet i det hele tatt, forsåvidt (vil helst bæres og opp for å se), men på magen er det helt krise. Ingenting er spennende nok til å distrahere henne lenger enn et par minutter. Hun blir kjempefrustrert!

Veldig nysgjerrig, blid og pratsom liten frøken, men så langt ikke særlig fysisk av seg... Hun er fem måneder om en drøy uke.
Har hun lært å rulle? Her kom nemlig interessen for å ligge på gulvet i det hele tatt, og spesielt magen, når hun klarte seg litt selv på en måte:)
 
Har hun lært å rulle? Her kom nemlig interessen for å ligge på gulvet i det hele tatt, og spesielt magen, når hun klarte seg litt selv på en måte:)

Nei, det har hun absolutt ikke.. Og lærer vel ikke det med det første heller når hun ikke vil ligge...
 
Han liker ikke å ligge på ryggen. Blir sint når han ikke kommer noen vei. Tror kanskje det blir bedre når han skjønner rullingen :)
 
Her vil snuppa fortsatt nødig ligge på magen, noen andre som også har det sånn?

Ikke videre glad for å ligge på gulvet i det hele tatt, forsåvidt (vil helst bæres og opp for å se), men på magen er det helt krise. Ingenting er spennende nok til å distrahere henne lenger enn et par minutter. Hun blir kjempefrustrert!

Veldig nysgjerrig, blid og pratsom liten frøken, men så langt ikke særlig fysisk av seg... Hun er fem måneder om en drøy uke.
Har du vært hos manuellterapeut? Her ville ikke snuppa ligge på magen og hadde tydelig favorittside m søvn og amming. Viste seg hun hadde en låsning i nakken som gjorde at det var vondt og tungt å ligge på magen...Etter to behandlinger så vil hun ligge på magen heele tiden:) Anbefaler en sjekk! Trenger ikke henvisning fra legen, og er gratis å behandle barn under 12 år.
 
Har du vært hos manuellterapeut? Her ville ikke snuppa ligge på magen og hadde tydelig favorittside m søvn og amming. Viste seg hun hadde en låsning i nakken som gjorde at det var vondt og tungt å ligge på magen...Etter to behandlinger så vil hun ligge på magen heele tiden:) Anbefaler en sjekk! Trenger ikke henvisning fra legen, og er gratis å behandle barn under 12 år.

Nei, jeg har ikke det. Helsesøster mente på 3-mnd-kontroll at vi burde ta henne med til manuell terapeut om det vedvarte forbi 4 mnd, og det har det jo gjort, så da får vi gjøre det. Hun er glad og fornøyd og har ikke tydelig favorittside, men det skader vel ikke. Har vegret meg litt for det, for kritiske stemmer mener jo at den låsning-behandlingen av småbarn har tatt litt av og er unødvendig. Men jeg tar ikke sjansen og skal få det sjekket ut! Takk for tips!
 
Nei, jeg har ikke det. Helsesøster mente på 3-mnd-kontroll at vi burde ta henne med til manuell terapeut om det vedvarte forbi 4 mnd, og det har det jo gjort, så da får vi gjøre det. Hun er glad og fornøyd og har ikke tydelig favorittside, men det skader vel ikke. Har vegret meg litt for det, for kritiske stemmer mener jo at den låsning-behandlingen av småbarn har tatt litt av og er unødvendig. Men jeg tar ikke sjansen og skal få det sjekket ut! Takk for tips!

Siden det har vart så lenge så er det jo greit å sjekke. Og manuellterapeut er jo mer utdannet enn kiro? Så tenker det er tryggere. Her har vi kun kiro. Våre "problemer" har kommet og gått så derfor har ikke vi gått. Orker ikke lenge mageleie, men er fornøyd når hun ligger
 
Siden det har vart så lenge så er det jo greit å sjekke. Og manuellterapeut er jo mer utdannet enn kiro? Så tenker det er tryggere. Her har vi kun kiro. Våre "problemer" har kommet og gått så derfor har ikke vi gått. Orker ikke lenge mageleie, men er fornøyd når hun ligger

Ja, enig! Manuellterapeuter er jo fysioterapeuter med videreutdanning, så det er lite mystisk ved det. Har bestilt time nå til en som har spesialkompetanse på babyer, skal bli godt å få sjekket det!
 
Her har det heller ikke vært populært å ligge på ryggen eller magen. Begynte å ta veldig korte økter på ryggen hver dag, jeg la meg ned ved siden av. Etterhvert ville han ligge litt og litt lenger.
Når han ligger på ryggen, kan du bøye det ene benet og strekke ut det andre og vri han rundt på magen (i retning det utstrakte benet). Mini synes det var en spennende bevegelse, gøy å plutselig snu helt rundt!
Lykke til hos manuell-terapeuten! Forstår at du er kritisk, jeg er og det. Men hva gjør man ikke for disse små❤️.
 
Nei, jeg har ikke det. Helsesøster mente på 3-mnd-kontroll at vi burde ta henne med til manuell terapeut om det vedvarte forbi 4 mnd, og det har det jo gjort, så da får vi gjøre det. Hun er glad og fornøyd og har ikke tydelig favorittside, men det skader vel ikke. Har vegret meg litt for det, for kritiske stemmer mener jo at den låsning-behandlingen av småbarn har tatt litt av og er unødvendig. Men jeg tar ikke sjansen og skal få det sjekket ut! Takk for tips!
Jeg er også av den kritiske typen..derfor brukte vi lang tid på å bestille time til tross for kolikkgråt:rolleyes: Men forskjell på manuellterapeuter og kiropraktorer. Ingen får "knekke" min lille i vertfall! Nå er snuppa vår friskmeldt etter 4 korte behandlinger. Verdt å sjekke ut:) Lykke til!
 
Back
Topp