Fortsatt kvalm

Gnorky

Elsker forumet
Noen flere? Trodde virkelig dette skulle ha gitt seg nå. Men kaster fortsatt opp daglig og har null matlyst.. Er 17 uker i dag.

Er kvalm om det går for lang tid mellom måltid ogfor lang tid til morgenmåltid enda. Får også halsbrann/kvalme etter noen måltider. Kaster ikke opp da, men har kun kastet opp en dag i hele svangerskapet. Jeg ligger heller i forsterstilling og vrir meg enn  å spy:P

Kvalm om morgenen, spesielt hvis jeg ikke har sovet lenge nok. Men det er bedre nå heldigvis. Sist kastet jeg opp hele svangerskapet, fra begynnelse til slutt. Ikke at det er noen trøst... :p

Litt kvalm enda ja. Men heldigvis mye mindre enn før. Da var det jo hele tida. Nå er det mest om morgenen og noen ganger ellers..

Jeg har ikke kommet så langt som deg, men fortsatt veldig kvalm og spyr.
Ble være etter jeg passerte uke 12.Håper det snart gir seg. Prøvd alle gode råd der ute men ingen ting hjelper denne gangen. Var kvalm i forje svangerskap men etter jeg begynte på sea band slapp den i uke 13.
Ønsker deg god bedring og håper kvalem gir seg snart hos deg

Vet hvordan du har det. Er i uke 19 nå og kaster fortsatt opp og har gått ned flere kg. Har prøvd 5 forskjellige kvalmestillende med lite effekt, noen av de har hjulpet i noen dager bare. Synes seaband kanskje hjelper litt, om ikke annet psykisk. Kanskje verdt ett forsøk?

Jeg var veldig kvalm i første trimester, men kastet aldri opp. Nå i andre trimester derimot blir jeg superkvalm på all offentlig transport, og da kaster jeg også opp. Senest idag på vei til ultralyd... :/

Hva er sea band, hva koster det og hvor får man tak i det?

Noen andre tips??!

Vi er en liten gjenga ja.. "Godt" å vite at man er flere.
Håper det gir seg snart for hele hurven!

Stakkars deg... Er en del uggen enda, men kaster ikke opp. Har liksom kontroll over det....

LilleSpire skrev:
Jeg var veldig kvalm i første trimester, men kastet aldri opp. Nå i andre trimester derimot blir jeg superkvalm på all offentlig transport, og da kaster jeg også opp. Senest idag på vei til ultralyd... :/

Noen andre tips??!

Jeg kjøpte sea band på danskebåten, brukes mot sjøsyke. Det legger press på akupunktur punkter på håndledda. Mulig du får de på apoteket? Er i hvertfall uten risiko for våres dyrebare i magen.

Postafen er reseptfritt legemiddel og fås i matbutikken (mot bil/sjø syke) går over i plasenta så bør kun brukes om det er strengt nødvendig. (hjalp ikke meg)

Ellers synes jeg kaffe(utrolig nok) lindrer litt for meg, ingen ting annet jeg har prøvd fungerer spesielt bra

Kat84 skrev:

LilleSpire skrev:

Noen andre tips??!

Jeg kjøpte sea band på danskebåten, brukes mot sjøsyke. Det legger press på akupunktur punkter på håndledda. Mulig du får de på apoteket? Er i hvertfall uten risiko for våres dyrebare i magen.

Postafen er reseptfritt legemiddel og fås i matbutikken (mot bil/sjø syke) går over i plasenta så bør kun brukes om det er strengt nødvendig. (hjalp ikke meg)

Ellers synes jeg kaffe(utrolig nok) lindrer litt for meg, ingen ting annet jeg har prøvd fungerer spesielt bra

Kanskje jeg skal prøve det. :)

Prøvde akupunktur forrige svangerskap, det hjalp ikke i det hele tatt. Men er jo verdt et forsøk!

Det finnes vel 8-9 legemidler der ute vi kan få under graviditeten, men trur ikke ett eneste er risikofritt for fosteret, så jeg har valgt å heller ofre noen kg. Jeg er heldigvis ikke så dårlig og går ned så mye eller blir så dehydrert at det er skadelig for meg eller vesle gutten. Heldigvis.

Du har ikke fått afipran fra legen din da?(resept)
Jeg har ikke vært spykvalm, men har vært ganske kvalm til tider, og det tok de verste toppene..Og når jeg ikke er sååå kvalm, så tar det alt :-)

lnie skrev:
Du har ikke fått afipran fra legen din da?(resept)
Jeg har ikke vært spykvalm, men har vært ganske kvalm til tider, og det tok de verste toppene..Og når jeg ikke er sååå kvalm, så tar det alt :-)

Går over i placenta det og, men ikke bevist noen varige skader på fosteret, jeg ville ikke brukt det om det ikke er strengt nødvendig. Ingen legemidler om det ikke er strengt nødvendig.

Jaaaa, jeg er kvalm 24/7 og spyr også. Heldigvis spyr jeg ikke like mye som i begynnelsen, da klarte jeg ikke å holde på maten. Har spydd x 2 i dag, Holder på å bli gal, og eier ikke matlyst i det hele tatt.

Jeg har ett tips forresten; ikke drikk melk om morgenen! Har skjønt at jeg blir dårligst de dagene/morgenene jeg har drukket melk til frokost. Så skal slutte med det nå... Drakk saft idag, og ikke vært kvalm så langt idag (bare bittelitt, men det skyldes nok alt for sen lunsj...)

Back
Topp