Fortsatt i jobb?

Oktoberjenta

Elsker forumet
Hva slags jobb jobber dere med hvis dere fortsatt er i full jobb?
og dere som er blitt sykemeldte, hva er grunnen, og hvor mange prosent er dere sykemeldt? Og når tid ble dere det?

Jeg ble 40% sykemeldt nå på mandag, da var det første dag tilbake etter ferien.

Jeg jobber på kontor og har fått dagen tilrettelagt men sliter meg helt ut og ligger paddeflat med vondt i foten og opp i ryggen når jeg er ferdig på jobb, så da kastet jeg inn håndkle slik at jeg kan nyte svangerskapet litt mer:). Og nå er det bare kjekt å være gravid! Vondtene er der, men ikke i nærheten så gale:)

Jobber 100% som sykepleier. Første feriedag i dag, tilbake om 3 uker og så får vi se hvordan formen er da.

Jeg ble 40% sykemeldt nå på mandag, da var det første dag tilbake etter ferien.

Jeg jobber på kontor og har fått dagen tilrettelagt men sliter meg helt ut og ligger paddeflat med vondt i foten og opp i ryggen når jeg er ferdig på jobb, så da kastet jeg inn håndkle slik at jeg kan nyte svangerskapet litt mer:). Og nå er det bare kjekt å være gravid! Vondtene er der, men ikke i nærheten så gale:)

det er bra du nyter siste tiden nå og ikke må slite deg helt ut. Men hvordan tilrettelagte jobben for deg da?

Jeg har bare 50% stilling, jobber fortsatt. Vanskelig å beskrive jobben min med få ord, men jobber med barn, lite fysisk og en del kontorjobb. I tillegg legger arbplassen godt opp, jeg kan egentlig disponere tiden som jeg vil så lenge det blir nok timer per mnd :)

jobbet på sykehjem, men sykmeldt 100% pga bekkenløsning...

Jobbet 100% på butikk med betonggulv. Ble først 30% sykemeldt pga bekkenløsning, er nå 100% sykemeldt pga kynnere som kan utvikle seg til rier.

Eg jobbe på en skole med multi funksjonshemma, har jobba 100% inntel eg for 14 daga tok ferie :)
Veit enda ikkje om eg bynne på igjen etter ferien sia to av de eg jobbe med til tider er veldig uberegnelig og utagerer!
Siden arbeidsgiver ikke har mulighet til tilrettelegging så blir sykemelding eneste alternativ!

Eg jobbe på en skole med multi funksjonshemma, har jobba 100% inntel eg for 14 daga tok ferie :)
Veit enda ikkje om eg bynne på igjen etter ferien sia to av de eg jobbe med til tider er veldig uberegnelig og utagerer!
Siden arbeidsgiver ikke har mulighet til tilrettelegging så blir sykemelding eneste alternativ!

Åå, men hvordan er det med sykepenger vs svangerskapspenger? Var hos jordmor og hun snakket om svangerskaps penger når ikke jobben kunne tilrette legge. Men ser at det er mange sykemelder seg

Jeg har 100% stilling på en travel sykehusavd. Er 40% sykemeldt. Sliter nå veldig med bekkenet! Legen sier jeg ikke skal gå hvis det gjør vondt (noe det gjør ved hvert skritt!), men vil ikke sykemelde meg mer. Såå spent på hvordan det blir med tilrettelegging når jeg ikke skal gå :/

Jobbet 80% som frisør fram til ferien min, ikkeno problem når j var på jobb, men var liggende når j kom hjem pga bekkenet. Så etter ferien skal j nok prøve meg på 3 dager i uka ca, ikkeno vits å jobbe bare for å glede alle andre... J har jo ei lita tulle hjemme på 3,5 år også:)

Silje :-)

Åå, men hvordan er det med sykepenger vs svangerskapspenger? Var hos jordmor og hun snakket om svangerskaps penger når ikke jobben kunne tilrette legge. Men ser at det er mange sykemelder seg

E ikkje heilt sekker på det!
Legen min va først imot sykemlding på det grunnlaget, men så neste gang eg va der sa han at vi måtte snakkes nærmar ferie slutt før arbeidsgiver va pliktig til å tilrettelegge, men dem va jo ikkje pliktig til å opprette ei ny stilling liksom!
Han nevnte ikkje svangerskaps penger så har ikkje tenkt på det!

det er bra du nyter siste tiden nå og ikke må slite deg helt ut. Men hvordan tilrettelagte jobben for deg da?

.. De har vel ikke tilrettelagt såå mye;). Hehe. Bare at jeg slipper evt tunge løft, og løping mellom etg. og bak på lager. Men de har sagt at om jeg trenger ny kontorstol eller noe annet så må jeg bare gi beskjed:).
Er veldig deilig med kortere dager:) Mer overskudd til min kjære og hunden vi har. :)

Jeg jobbet som renholder fram til jeg ble gravid. Da ble jeg først 100% sykemeldt til uke 18 pga at jeg har en diabetes som måtte kontrolleres bedre, og pga kvalme. Så jobbet jeg 50% i 4 uker og har vært 100% sykemeldt siden, fordi jeg så blodsukkeret ble for ustabilt pga jobben.
Jeg hadde helst sett at jeg kunne jobbet 50% større del av sv.skapet, samarbeidet godt med arbgiver for å få det til ;)

100% på sykehjem (men ikke i pleie). Har drøye 2 uker ferie igjen, og 5 uker jobb etter dette før permisjon. Tror nok helt sikkert det kommer til å gå kjempebra :)

100% i jobb, men ferie nå. Skal prøve 100% etter ferien også så får vi se om jeg holder ut den siste mnd før permisjon. Jobber i skole. Mellomtrinnet så lite man må hjelpe til med av tøy og bøy så skal nok gå bra. Er hjemme alene mye av tida da sambo er på anlegg, så 2-åringen krever mye og etter sengetid er som eegel mor også ferdig

Jeg jobber som salgsingeniør og reiser ute å besøker kunder, samt kontorjobb. Men nå som det er fellesferie er det veldig stille. Jobber 100%, men kjenner at kontorjobb tar på ryggen. Har heldigvis ikke bekkenløsning og håper jeg slipper det :)

Back
Topp