Fortid, ekser og bilder

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
utenom tema...

Jeg var sammen med eksen min i 7 år, det ble slutt for 2 år siden. Og nå vil sambo at jeg skal kaste alle bildene fra den tiden. Jeg har ingen kontakt med eksen, har han heller ikke på face, og føler absålutt ingenting for han. Men alikevell så synes jeg det gjør veldig vondt å slette alle bildene fra den tiden. dette er bilder av resier og opplevelser, generelt livet mitt i de 7 årene.
Jeg forstår hvor han kommer fra, men samtidig så føler jeg han må forstå at jeg hadde et liv før vi møttes også.
Bildene er godt gjemt, han kommer aldri til å finne dem, og jeg ser ikke på dem. Det er bare godt å vite de er der, på en måte..(??)

Jeg sitter på do på jobb og gråter, gjerne jeg er helt kokko! Noen som har noen råd? erfaringer?

utenom tema...

Jeg var sammen med eksen min i 7 år, det ble slutt for 2 år siden. Og nå vil sambo at jeg skal kaste alle bildene fra den tiden. Jeg har ingen kontakt med eksen, har han heller ikke på face, og føler absålutt ingenting for han. Men alikevell så synes jeg det gjør veldig vondt å slette alle bildene fra den tiden. dette er bilder av resier og opplevelser, generelt livet mitt i de 7 årene.
Jeg forstår hvor han kommer fra, men samtidig så føler jeg han må forstå at jeg hadde et liv før vi møttes også.
Bildene er godt gjemt, han kommer aldri til å finne dem, og jeg ser ikke på dem. Det er bare godt å vite de er der, på en måte..(??)

Jeg sitter på do på jobb og gråter, gjerne jeg er helt kokko! Noen som har noen råd? erfaringer?
Ta vare på bildene! ❤ Jeg hadde en kjæreste for mange år siden som styra sånn og var sjalu uten grunn. Jeg forstod han og tilrettela mer enn jeg skulle gjort. Erfaringsvis hjelper det nemlig ikke så mye å tilrettelegge mer og mer for noens sjalusi - for det dukker gjerne opp nye ting som vil plage han uansett. Nei, sett en stopper nå, det er ditt levde liv og man sletter ikke minner selv om noen er sjalu på fortiden. ;) Ikke sikkert kjæresten din er slik jeg beskriver over her altså. Bruk heller tid på trygge han på at han er den du vil ha og at det er jo den største tillitserklæringa i verden at du nå ønsker et barn med han velkommen :)

En liten forumsnik her. Jeg har alle bildene av mine exer. Kunne ikke falle meg inn å slette de, har fotoalbum i hyllen i stuen der det er bilder av exen også. Men har de ikke på veggen akkurat. Kun mini som har bilde av pappaen sin på rommet sitt da.
Er jo som oftest bilder av gode minner og opplevelser som du sier, blir feil å måtte slette alt bare fordi han er med på de. Vil tro at mange at du og venner er med på endel av bildene også, skal hele fortiden bare fjernes da?
Men kan være greit å gi han beskjed om at du ikke vil slette de. Kjipt om han skulle oppdage de. Skaper han seg helt får du heller bare skjule de, men er alltid greit å prøve å være ærlig.

Takk for svar <3

Det er akkuratt slik jeg føler det! Jeg skjønner ikke hvorfor han skal være usikker på meg, og sier selv han ikke er det. Men det virker jo slik!

Han forstår ikke hvor jeg kommer fra..

Jeg vet at jeg aldri hadde forlangt det samme om situasjonen hadde vært omvendt, jeg vet at han har en fortid, men jeg stoler på han.

Dette er bare veldig vondt. Han kommer aldri til å se min side

Helt enig med de over. Man har levd et liv før også, og man kan ikke late som man ikke har det. Som du sier så er det ikke noe man ser på ofte, og man tar jo ikke vare på det pga følelser for eksen, men pga at det er minner fra en tid i livet! Lykke til med å forklare han dette. Håper og tror at han vil forstå det!:)

Takk for svar <3

Det er akkuratt slik jeg føler det! Jeg skjønner ikke hvorfor han skal være usikker på meg, og sier selv han ikke er det. Men det virker jo slik!

Han forstår ikke hvor jeg kommer fra..

Jeg vet at jeg aldri hadde forlangt det samme om situasjonen hadde vært omvendt, jeg vet at han har en fortid, men jeg stoler på han.

Dette er bare veldig vondt. Han kommer aldri til å se min side
For meg blinker det noen varsellamper nå, og det kan hende at det er helt feil og at han er en kjempeflott kjæreste utenom dette! Men jeg sier det bare for jeg har som sagt vært i et forhold som til slutt ble helt uutholdelig på grunn av dominans og sjalusi. Han kom i fra Tyrkia, og hadde kanskje et litt gammeldags syn på hvordan kvinner skal te seg. Det var umulig for han å forstå min side, og til sist måtte jeg bare avbryte forholdet for han fikk så stor makt over meg at det var skremmende. Jeg ble "vant" til det fordi det gikk så gradvis. I starten var det til og med litt sjarmerende at han "beskytta" meg sånn. Pass nå bare på ❤ Håper det ikke er slik med din kjærest.

Jeg tenker at det har alt å si hvor man oppbevarer disse bildene. Sier seg selv at man ikke har de i lommeboka eller i rammer på veggen .
Syns ikke han kan kreve at du skal kaste bilder fra 7 år av livet ditt fordi han er usikker. Da får heller han jobbe med seg selv. Regner med at de 7 årene har vært med på å gjøre deg til den personen du er i dag, til den personen samboeren din ønsker være sammen med, Det er ikke bare personene man minnes når man ser på bilder, men også hendelser og følelser som slett ikke trenger være knyttet direkte til eksen ;)

Helt enig med de over. Man har levd et liv før også, og man kan ikke late som man ikke har det. Som du sier så er det ikke noe man ser på ofte, og man tar jo ikke vare på det pga følelser for eksen, men pga at det er minner fra en tid i livet! Lykke til med å forklare han dette. Håper og tror at han vil forstå det!:)

Det er godt å høre at det ikke er jeg som er helt på bærtur her :)
jeg prøver å forklare han hva jeg mener og føler. Og at jeg ikke føler noe for eksen. men han vil ikke forstå.
Forhåpentligvis vil han skjønne med tiden hva jeg mener, og at det er han jeg elsker <3

For meg blinker det noen varsellamper nå, og det kan hende at det er helt feil og at han er en kjempeflott kjæreste utenom dette! Men jeg sier det bare for jeg har som sagt vært i et forhold som til slutt ble helt uutholdelig på grunn av dominans og sjalusi. Han kom i fra Tyrkia, og hadde kanskje et litt gammeldags syn på hvordan kvinner skal te seg. Det var umulig for han å forstå min side, og til sist måtte jeg bare avbryte forholdet for han fikk så stor makt over meg at det var skremmende. Jeg ble "vant" til det fordi det gikk så gradvis. I starten var det til og med litt sjarmerende at han "beskytta" meg sånn. Pass nå bare på ❤ Håper det ikke er slik med din kjærest.

Jeg tenkte det same i noen sekunder. for mange år siden var jeg sammen med en som va sykelig sjalu, han ga meg husarrest, låste meg inne på rommet og kontrollerte meg. Han var også voldelig. jeg er liiiivredd for å havne oppi det samme igjen!!!
Men sambo er fantastisk på alle måter, alt jeg har drømt om og mer. han trenger gjerne bare litt tid på å forstå dette.
Han har ingen esker over lang tid, så det er gjerne mangel på erfaring?

Jeg tenker at det har alt å si hvor man oppbevarer disse bildene. Sier seg selv at man ikke har de i lommeboka eller i rammer på veggen .
Syns ikke han kan kreve at du skal kaste bilder fra 7 år av livet ditt fordi han er usikker. Da får heller han jobbe med seg selv. Regner med at de 7 årene har vært med på å gjøre deg til den personen du er i dag, til den personen samboeren din ønsker være sammen med, Det er ikke bare personene man minnes når man ser på bilder, men også hendelser og følelser som slett ikke trenger være knyttet direkte til eksen ;)

Jeg er helt enig, som jeg skulle skrevet det selv!! jeg prøvde å forklare han dette da vi diskuterte det for første gang for 2 uker siden.
Dessuten har han ingen grunn til å være usikker, det vet han også. det er nok bare sjalusi vil jeg tro. Og bildene ligger godt gjemt på en ekstern harddisk, så han vil aldri se dem. derfor skjønner jeg ikke hvorfor det plager han heller...

Jeg tenkte det same i noen sekunder. for mange år siden var jeg sammen med en som va sykelig sjalu, han ga meg husarrest, låste meg inne på rommet og kontrollerte meg. Han var også voldelig. jeg er liiiivredd for å havne oppi det samme igjen!!!
Men sambo er fantastisk på alle måter, alt jeg har drømt om og mer. han trenger gjerne bare litt tid på å forstå dette.
Han har ingen esker over lang tid, så det er gjerne mangel på erfaring?
Veldig godt å høre! Det kan godt være mangel på erfaring, og da er det ekstra viktig at han får erfaringen det er å måtte akseptere at du har levd et liv før han kom inn i bildet. Håper han forstår - om enn vil han kanskje gjøre det med tiden. :)

Takk for gode svar alle sammen! det hjelper VELDIG!!! <3

Har iallefall fått tenkt på noe annet enn graviditeten de siste timene da, haha. se på det positive :p

Jeg ville spurt hvorfor han vil du skal kvitte deg med gamle bilder.
Man trenger jo ikke henge opp klinenilder og lignende, men at noen andre enn du skal ha problemer med dine bilder blir bare for dumt.
Lykke til :)

Jeg ville spurt hvorfor han vil du skal kvitte deg med gamle bilder.
Man trenger jo ikke henge opp klinenilder og lignende, men at noen andre enn du skal ha problemer med dine bilder blir bare for dumt.
Lykke til :)

Enig i det. Håper han forstår med tiden. Og kanskje bare glemmer hele greia, det er helt tåpelig i mitt syn...

Han er nok bare redd for at du glorifiserer det som har vært. Menn sammenligner seg selv veldig med 'konkurrentene' og han har nok lett for å tenke at det må ha vært sååååå bra siden dere var sammen i 7 år og du tar vare på bildene osv....
Det viktige her er at du er urokkelig i at du beholder alt som er viktig for deg og at han lærer det... Gir du lillefingeren for at han skal føle seg bedre, mister du fort hele armen :)
Men han er sikkert en finfin fyr! Du må bare ikke la negative følelser spise deg opp :)

Han er nok bare redd for at du glorifiserer det som har vært. Menn sammenligner seg selv veldig med 'konkurrentene' og han har nok lett for å tenke at det må ha vært sååååå bra siden dere var sammen i 7 år og du tar vare på bildene osv....
Det viktige her er at du er urokkelig i at du beholder alt som er viktig for deg og at han lærer det... Gir du lillefingeren for at han skal føle seg bedre, mister du fort hele armen :)
Men han er sikkert en finfin fyr! Du må bare ikke la negative følelser spise deg opp :)

Du har nok rett i det du sier med den konkurreringen.. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få han til å innse at det er han jeg vil være med. Jeg vil/skal jo ha barn med han. Det var aldri snakk om barn med eksen, det vet han. Jeg skjønner egentlig ikke hele greia. Men det ser ut som han gir seg litt når jeg tar den strenge tonen tilbake.
Jeg synes iallefall at det går over streken når han forlanger at jeg skal slette hele fortiden min.

Han går over grensen, og det er nok bare tough love som funker for at han skal bli trygg nok til å slippe tanken, vær ærlig og konsekvent :) og fortell at du elsker han og at du ikke finner deg i sånt tull :)

Back
Topp