Fortelle?

Mine foreldre og søstre vet at vi har vært gjennom IVF. Kommer til å fortelle når de spør hvordan det har gått. Hadde lillesøster og typen på besøk i går, og da var det ikke tema, men de så jo at jeg drakk alkoholfritt, så vil anta at hun kanskje mistenker noe.

Mannen lurte på å fortelle sine foreldre, men tror ikke at svigermor klarer å holde det hemmelig for sin slekt, så jeg ba ham om å vente litt lenger. Vil helst holde det blant de nærmeste nå de første ukene, og synes det er fint at det bare er vi to som vet det ennå!

Har også en god venninne som jeg går tur med hver uke, så hun får nok også vite ganske raskt, men nå er hun på ferie.

Søstra mi sendte meg melding 2 dager før jeg testet positivt med: "Drømte at du var gravid i natt". Så var veldig naturlig å fortelle henne det med en gang. Har også fortalt det til mamma. Hun hadde også drømt det og så hun kunne se det på meg. :woot::wideyed::woot:
Hehe, jeg drømte om og spurte min søster da hun var gravid første gang, det var to dager etter at hun testet selv! Kan si at vi ble rimelig overrasket begge to egentlig.. Hadde aldri spurt henne hvis jeg faktisk trodde at hun var gravid!

Vi har bare fortalt det til et vennepar + ei venninne av samboeren :) Kvier meg faktisk for å fortelle det til nærmeste familie, da flere av de er negativt innstilt på at vi skal ha flere barn pga alderen... Og at jeg er sliten og sover dårlig om dagen pga ho minste på 1 1/2 som våkner på natta og vil ha pupp ennå. Så vi velger å vente til uke 12 med å si noe til dem. Så får det bare briste eller bære :hungover: Må fortelle det til overhodene på jobben oxo, da jeg skal ta blodprøve på Riksen (fosterdiagnostikk) og da er jeg ennå ikke 12 uker.

Ingen vet. Vært på ferie med både venner og familie i hele sommer. De mistenker nok, men lar de leve uvitende en god stund til. Vurderer å ikke si noe før etter oul.

Jeg er førstegangs og har sagt det til noen kollegaer for det føltes godt at de jeg jobber med daglig vet og kanskje tar litt hensyn [emoji4] vi har klart å holdt det skjult for begges familie. Tenker å si det når vi har vært på TUL og sett at alt er bra 10+1, men aller helst til 12.uke om vi klarer

Vi fortalte det til familien min i uke 6 allerede, hans familie i uke 9 og har nå fortalt de nærmeste vennene våre det også. For meg føles det naturlig ettersom jeg er en ganske åpen person som fortalte de rundt meg da det gikk galt sist.

Har ikke sagt noe på jobb enda, men ikke pga frykt for abort. Skulle gjerne ha sagt det nå for det er veldig synlig og syns det er kjedelig når folk mener de visste det fra før.

Uke 11 i dag, så venter hvertfall en uke med å si det på jobb, samtidig som jeg ikke føler meg mindre trygg nå enn om en uke. Legen min mente uke 10 er milepælen og ikke 12, spesielt om man har sett hjertet slå slik vi har:) også viktig å tenke på at man har ekstremt gode odds for at det går bra!

Vi er 6+0 i morgen, så vi har ikke kommet så langt at vi har tenkt på å fortelle noe til noen. For min del kan vi holde det hemmelig til ungen fødes, men jeg regner jo med at magen vil vokse litt etter hvert, så jeg vil tro vi forteller enten etter uke 12, eller kanskje vi klarer å holde det hemmelig til etter oul. Vi får se! :)

Jeg holder på å krepere, så spørs hvor lenge jeg klarer å holde kjeft. Hehe. 6 uker på vei nå i dag, og gleden er stor. Men, jeg løper på dass støtt, for å pisse eller spy, så er ikke sikkert jeg behøver å si noe som helst.

Jeg sliter med å ville fortelle og det å ha det hemmelig. Så da venter vi nok litt til:happy:

I dag fortalte jeg det for første gang til noen andre enn mannen. Fikk besøk av en venninne som hadde med seg et par øl. Kom rett og slett ikke på noen grunn til å takke nei annet enn å si det som det var. Hun ble kjempe glad så det var veldig koselig [emoji173]

Fortalte det til sjefen i dag pga formen. Glad for responsen, for han ble så glad på mine vegne og var veldig forståelsesfull. Gleder meg til å fortelle det til familie og venner om noen uker :)

Vi fortalte det til de kommende besteforeldrene i uke 6. Skulle gjerne ventet med å fortelle det til flere til vi var nådd 12 uker, men nå er jeg så mye kvalm at det ikke nyttet å holde det for med selv på jobb lenger. Så jeg har fortalt det til sjefen, og til dem jeg jobber nærmest med. Og selv om jeg egentlig ikke følte meg klar til å begynne å dele nyheten, føles det litt bra også. Møtes med full forståelse og fleksibilitet.

Min mor fikk vite samme dag og bf. Og foreldrene hans. Og noen venner av meg vet det. Men er vanskelig å holde det skjult alt, har begynt å få mage [emoji21] dette er min nr 2. Første baby er 8 mnd [emoji28]

Vi begynte å fortelle nærmeste familie nå denne uka etter tul er 9 uker på vei. Er skummelt, men hyggelig å dele. Svigermor kom med babyklær i dag, veldig hyggelig, men er jo livredd for at jeg skal miste nå som flere veit om det[emoji28]

Jeg måtte fortelle til noen veninner som var giret på å drikke, unnskyldningen med at jeg ikke kan drikke pga kjøre bil fungerte ikke, så da var det bare å fortelle..

Foreløpig er det min og samboers lille hemmelighet, vi vil vente til uke 12 så vi er helt sikre før vi forteller det til andre. Men, om noen spør, så vil vi ikke juge heller :joyful:

Her har noen venner fått vite ila sommeren pga vi har vært med de over flere dager hvor det hadde vært naturlig å ha vin til maten for eksempel. Alle som vet det nå er nære venner som hadde fått vite om en spontanabort også. Mine foreldre og søsken vet også, og hans får vite det denne uken. Er 11+0 i morgen. Sjefen min vet det også, og fra neste uke forteller vi bare ettersom vi treffer folk, så går jungeltelegrafen etterhvert også.

I mitt første svangerskap fortalte vi ikke det til noen før 15+2. Da var det så koselig å ha denne nyheten bare for oss to :happy: Denne gangen fortalte vi til nærmeste familie i uke 5, og de nærmeste venner i forbindelse med et bryllup og at jeg naturlig nok ikke kunne være med å bestille jentetur 2 uker etter termin:D

Har fortalt det til ei venninne, ellers venter vi til 12 uker hvis det går[emoji4]

Back
Topp