Fortelle?

MissCherie

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Jeg merker det er vanskelig å holde på hemmeligheten nå i sommer, da det er så mange sosiale anledninger. Når jeg ikke drikker alkohol er det mange som lurer, spesielt de nærmeste, da de venter på at vi skal prøve på nummer to[emoji38]Da sønnen vår rundet to merket jeg forventningene om nr to kom..

Derfor har flere av våre nærmeste venner nå fått vite at jeg er gravid. Dette er jo de jeg naturlig ville ønske å prate med om det skal gå galt.

Foreldre ønsker jeg å vente lenger med, da de blir så veldig glade og engasjerte. Kjenner at om det går galt orker jeg ikke deres sorg i tillegg. Får litt dårlig samvittighet for at de ikke får vite det først, men..

Når forteller dere?

Hadde det ikke vært for sommeren hadde jeg veldig gjerne ventet til etter uke 12! Men med ferietur med hans familie nå så måtte vi fortelle det siden formen min var laber og jeg pleier å være gla for et glass vin på ferie. Det var ikke alle på hans side da, så er bare kommende onkel og tante som vet. På lørdag reiser vi på ferie med min familie, og da er det hele gjengen.. Kommende oldeforeldre, mine tanter og onkler, mine søskenbarn, foreldrene mine.. Skulle ønske jeg slapp å si det der, men jeg må nok det! Så nå bør dette lille frøet klore seg fast og bli der til mars :happy:

Vi har valgt å fortelle det til våre foreldre altså kommende besteforeldre, oldemor og ei tante. Siden jeg nå er litt i tvil om den holder seg fast til mars, har vi bestemt oss for å vente med å si det til flere før vi vet sikkert at alt er bra. Har tatt hcg mandag og i dag og får svar på de prøvene i morgen eller fredag men jeg har lest litt om MA og begynner å lure på om jeg vil vente tom jeg har vært på tul før jeg sier noe.. Det er om to uker. Men vi får vente og se. Jeg er jo full av symptomer, så vil jo helst tro at alt er bra.

Vi har valgt å fortelle det til våre foreldre altså kommende besteforeldre, oldemor og ei tante. Siden jeg nå er litt i tvil om den holder seg fast til mars, har vi bestemt oss for å vente med å si det til flere før vi vet sikkert at alt er bra. Har tatt hcg mandag og i dag og får svar på de prøvene i morgen eller fredag men jeg har lest litt om MA og begynner å lure på om jeg vil vente tom jeg har vært på tul før jeg sier noe.. Det er om to uker. Men vi får vente og se. Jeg er jo full av symptomer, så vil jo helst tro at alt er bra.

Ikke for å bekymre deg mer, men man kan være full av symptomer med MA og. Kroppen skjønner ikke at man ikke er gravid lenger. Skjønner ikke at noen tørr å fortelle før etter TUL, men nå er kanskje ikke alle preget av dårlige opplevelser heller. Det er jo sånn at det går bra for de aller fleste så det her går helt sikkert bra! [emoji4]

Vi venter til uke 16/17 med å fortelle noen. Er 6 uker i morgen og må bare ta alt som skjer i sommer som det kommer. Det har gått galt så mange ganger og da har de nærmeste fått vite om graviditeten rundt uke 8. Synes det har vært helt forferdelig å måtte fortelle at det har gått galt. Det orker jeg ikke flere ganger. Så nå venter vi til vi er godt over 12 uker, vet kjønn og magen synes [emoji4]

Ikke for å bekymre deg mer, men man kan være full av symptomer med MA og. Kroppen skjønner ikke at man ikke er gravid lenger. Skjønner ikke at noen tørr å fortelle før etter TUL, men nå er kanskje ikke alle preget av dårlige opplevelser heller. Det er jo sånn at det går bra for de aller fleste så det her går helt sikkert bra! [emoji4]
Vi har valgt å fortelle det, da vi synes det ble riktig for oss. Vi vil naturlig nok også dele det med de som nå har fått vite det dersom vi mister og det er det mulig vi deler med flere også, da det kan være behov for å snakke med noen andre enn hverandre om det.
Med førstemann fortalte vi det tidlig, alt gikk fint og vi hadde mye støtte som jeg tror var viktig og riktig for oss da. Men denne gangen har vi valgt å vente litt lenger enn vi gjorde sist.

At MA kan skje uten at man merker det er jeg klar over, men jeg velger å høre på legen min og venter på svar i morgen før jeg bekymrer meg mer enn nødvendig. Jeg har en god følelse og velger å holde meg positiv til jeg får dårlige nyheter. :happy:

Vi har valgt å fortelle det, da vi synes det ble riktig for oss. Vi vil naturlig nok også dele det med de som nå har fått vite det dersom vi mister og det er det mulig vi deler med flere også, da det kan være behov for å snakke med noen andre enn hverandre om det.
Med førstemann fortalte vi det tidlig, alt gikk fint og vi hadde mye støtte som jeg tror var viktig og riktig for oss da. Men denne gangen har vi valgt å vente litt lenger enn vi gjorde sist.

At MA kan skje uten at man merker det er jeg klar over, men jeg velger å høre på legen min og venter på svar i morgen før jeg bekymrer meg mer enn nødvendig. Jeg har en god følelse og velger å holde meg positiv til jeg får dårlige nyheter. :happy:

Det har nok med tidligere erfaring å gjøre som jeg sa. Det var ikke ment som noe kritikk.
Jeg har hatt 5 MA og er redd for det igjen. Det er ingen garanti uansett hva legen sier. Derfor forteller vi senere for jeg vil ikke ha oppmerksomhet rundt tapet. Det var godt med støtte de første gangene, men den siste gangen gjorde det bare alt verre. Man må gjøre det som føles riktig. Lykke til!

Jeg har fortalt det til to på jobben og broren min. De på jobben merket jo på meg at noe var galt. Alle er klar over at det er tidlig og at det kan gå galt. Er første ganni jeg er gravid så har jo litt behov for å snakke om det også. Skal i utdrikningslag når jeg er i uke 11. Da vil de vennene som er der få vite det. Vanskelig holde det skjult da. Vil fortelle foreldrene mine det neste gang jeg ser de:) Samboer har sakt det til en kamerat og jeg har sakt at han forteller det til de han har behov til.

Vi er i uke 8 i morgen, og nå vet de i aller nærmeste familie det. Men det er mest siden vi har vært masse med familie og det er ikke mulig å skjule [emoji4]

Selv mistet jeg tidlig forrige gang, men da kjente jeg at jeg hadde veldig behov for å prate med venninner. Derfor er jeg ikke såå redd for å fortelle nå. Men klart, er jo ikke noe gøy å måtte ta en stor ringerunde[emoji19]Spesielt ikke til de som selv vil kjenne på en sorg rundt det, altså nærmeste familie. Derfor får de vite det til sist denne gangen[emoji51]

Svigerfamilien vet det siden vi har vært mye sammen med de i ferien og jeg ikke kan skjule den konstante kvalmen :depressed:

Bestevenninnen min kommer på besøk når jeg er rett over 10 uker, kommer til å si det til henne da hun bor langt unna og jeg ønsker å si det direkte når jeg har mulighet. Øvrig familie og venner kommer jeg til å vente med til jeg er 12 uker, evt. 13 når jeg har første svangerskapskontroll med ultralyd :)

Vi har sagt det til de nærmeste voksne i familien, da de uansett ville reagert på at jeg ikke drikker vin til maten [emoji12] jeg gidda ikke uansett å skole meg rundt denne gangen og. Vi har en SA bak oss, men krysser fingrene for at spira klorer seg fast [emoji173]️

Jeg måtte fortelle det til familien i rundt uke 6-7. Jeg skulle i 5 komfirmasjoner og var kvalm som fy.
Trengte psykisk støtte rett og slett :-)

Vi skal på festival med store deler av familie når jeg kommer til å være 7+1. Jeg har ikke lyst å fortelle så tidlig, men tror nesten vi blir nødt. Om vi ikke gjør det, vil de uansett vite at jeg er gravid med en gang, og det er mye hyggeligere å få lov til å fortelle det selv.

Vi har fortalt det til svigers siden formen min ikke har vært på topp. Veldig spent hvordan det går fremover, for vi skal på festival og fester med venner, og de kommer til å legge merke til at jeg ikke drikker. Hadde håpet å holde det for oss selv inntil videre.

Vi har fortalte det til familie og nærmeste venner da de har vært med på ferden våres med å prøve siden jeg har vansker og sist jeg var gravid som endte i MA så var dem god støtte så følte det bare var godt at dem viste det nå er vi 6+2 og har en mye bedre følelse alle sammen rundt oss å så håper vi det går bra

Fant ut at jeg er gravid med nr to på mandag. Denne gangen har jeg ikke "behov" for å si det til noen. Sagt det til ei venninne. Føler for å vente lengst mulig med å si det, ikke fordi jeg er redd for å Miste men føler bare ikke for det. Håper bare magen ikke kommer så Tidlig som sist. Da kunne man se det i uke 10.
Med første barn sa vi det til. Mine foreldre når vi fikk vite det selv og svoger i uke 6.

Er 8+3 . Ikke fortalt det til familie eller barn enda. Bare en veninne og de øverste hodene på jobb.

Søstra mi sendte meg melding 2 dager før jeg testet positivt med: "Drømte at du var gravid i natt". Så var veldig naturlig å fortelle henne det med en gang. Har også fortalt det til mamma. Hun hadde også drømt det og så hun kunne se det på meg. :woot::wideyed::woot:

Back
Topp