Fortelle?

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Når forteller dere det til de nærmeste? Eller har dere kanskje allerede gjort det? Hvordan?

Vi snakket litt om det i går, og ble enige om at vi ikke nødvendigvis ønsker å vente så lenge med å fortelle til nærmeste familie. Går det galt, så forteller vi jo det uansett.. Vi bort laaaang unna all familie, så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det.. skulle helst sagt det ansikt til ansikt.. Vi skal i bryllup om en ukes tid (med hele hans familie), men vil ikke stjele oppmerksomhet fra brudeparet.. samtidig kan det jo bli vanskelig å skjule iom at det er masse jeg ikke skal spise/drikke..

Det er mulig at jeg tar en telefon til mamma, pappa og søsknene mine..

Vi sa det til foreldrene vår når jeg var 5+1, og til søsknene våre i går 6+3

TuMmY LoVe

har ikke fortalt ennå, er 4+3 og er litt usikre på om vi forteller før uke 12

Hadde jeg ikke hat barn fra før hadde vi nok fortalt det til besteforeldre osv nå, (mine søsken og bestevenninner vet det) Men siden snuppa blir 5 år nå og virkelig ønsker seg lillebror eller søster vill jeg at henne skal vite det først og kunne si det til besteforeldre selv :) Men det blir nok ikke før uke 12 :)

Vi har fortalt det til foreldre og søsken + noen venner :) Vi syns ikke det er så nøye, de får jo vite det hvis det skulle gå galt igjen uansett. Jeg kunne ikke velge hvem jeg skulle ringe til først, så sendte bilde av noe babyklær jeg har kjøpt med teksten: handla litt i dag men blir ikke brukt før i april ;) da ble det første mann til mølla for å ringe meg istedet :)

❤ alle gode ting er tre ❤

Forteller hvis situasjonen blir slik at føler vi må. Ellers tar vi det som det faller naturlig underveis. Vil vente til etter tidlig ul om et par uker for å fortelle familie. Da er jeg 7+4 på vei. Så vente til etter uke 12 med resten av verden;)
To vennepar vet d nå.

Vi fortalte det tidlig, da har man mange der til å støtte seg til om det går galt

TuMmY LoVe

Vi fortalte det til mine og hans foreldre når jeg var 5 uker på vei. Kommer til å fortelle to venninner til at jeg er gravid, mens resten må vente til vel passert 12 uker;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Ikke fortalt enda.. og aner ikke kordan gjøre d heller :p drøyer d lengst mulig denne gangen...

Min søster og bestevenninne vet det nå. Nærmeste familie og venner får vite etter uke 12, og resten av verden når det begynner å synes, tenker vi.

Vi fortalte det til familien når jeg fant det ut:) 4 uker.. Syns det er greit de vet om det om noe skulle gå galt også:) Resten får vite det når det er gått 12:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte jeg skulle vente til jul jeg! haha... Men det går vel ikke... hadde ikke forventet å bli gravid før litt nærmere jul da, så hadde en plan om å lage den årlige fotoboka i julegave til besteforeldrene, og så ta f.eks ultralyd bilde på den siste siden. Ser de ikke før jul,så kunne kanskje klart å holde det hemmelig til det. Men vil ikke risikere at de hører det fra noen andre heller...

Vi skal fortelle til foreldre og resten av verden når jeg har vært på tidlig ul 15 sept, da er jeg 11+4. Til nå er det et 3 gode venninner og sjefen min som vet det :)

Vi har ikke sagt det til noen enda, er 6+1 uker i dag. Tror vi kommer til å si det til min bror i uke 9, for han er flink til å holde på hemmeligheter :). Så får vi se om jeg greier å skjule det for mamma og pappa til uke 13, blir nok vanskelig da! Venner, resten av familien, barna våre og deretter resten av verden får vite det rett etter at vi har fortalt foreldrene våre i uke 13. Orker ikke å holde det skjult lenger da:D

Jeg veksler veldig imellom å vente til uke 12 eller fortelle før, til foreldrene mine. Men tror nok jeg venter til uke 12... eller evt etter første kontrolltime som er uke 8-9 en gang :) Sålangt vet bare en god venninne av meg det. Tenkte at hun kunne vite det i tilfelle noe går galt, så har jeg noen å snakke med. Kommer helt sikkert til å fortelle foreldrene mine også hvis det går galt, men jeg tenker at man kan jo ikke tenke "jeg må fortelle det med en gang, så hvis det går galt kan jeg bare støtte meg til de" for det blir som å forberede seg på at det skal gå galt.. jeg tenker heller at det størst sannsynlig kommer til å gå bra og at jeg forteller det når jeg føler for det! :)

• Liker
Reactions: Ada
Mamma og pappa fikk vite det i det jeg testet. Vi var på ferie og jeg skulle bare teste for å utelukke :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg holder helt tett. Ingen skal vite det, bare mannen min og jeg. Foreldre, venninner og ungene får vite det etter uke 13. Venta til uke 13 med nr2, og syns det var deilig at ingen viste det ;-)

Storesøster 2009
Lillesøster 2013
Lille spire 2015

Her vet mamma det, ei venninne av mamma som er som ei tante for meg vet det, svigers vet det, sjefen og ei god venninne vet det :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har ikke fortalt det til noen enda, og vet ikke helt når vi forteller det. Tar det som det kommer og som det passer seg :P

Back
Topp