Fortelle?

*CS*

Glad i forumet
Vært hos legen idag og fikk time etter ferien min for å ta masse blodprøver å diverse[:)]
Dette er så spennende[:D] Blir våres 1 så er helt ny når gjelder dette[:)]

Mange av dere som har fortalt familie og venner enda om graviditeten?
Vi kommer til å vente med å si noe før jeg er i uke 12 til venner- men familie kommer til å få vite ganske kjapt[:)]

vi skal vente med å fortelle noe til familen rundt uke 12. De har allerede spurt om jeg er gravid både mamma og svigermor. Det virker som de skjønner det allerede nå, siden jeg har vært litt kvalm og veldig trøtt. Så kan hende de får vite det før. Mamma syns jeg er så kjedelig som sovner tidlig hver kveld etter å ha vært på hytta sammen nå en uke. Har så lyst å skrike ut at jeg er gravid, men har så lyst å vente. Noen andre her som sliter med å holde det skjult? [:D]

Skal holde det skjult en god stund. Mistet i februar i uke 12, og vi hadde fortalt til en del nære venner og foreldre at jeg var gravid. Utrolig nok har det skjedd to ganger nå at folk vi ikke kjenner særlig godt, venner av venner og familie, har spurt oss om hvordan det går og om vi akkurat har fått baby!? Jeg er så sint for at folk ikke kan holde tett, så denne gangen tror jeg bare mamma skal få vite det! Er så vondt når det blir rippet opp i sånn. Men det er jo greit at de HELT nærmeste vet det, sånn at de vet hvorfor man blir lei seg om det går dårlig!

Vi har alt sagt det til foreldra hans og hans ene bror (han har to). Har også fortalt det til min bestevenninne og han til sin bestekompis. Ingen flere venner kommer til å få vite det,men mamman og pappan min skal få vite det snart. Mamma er i Kreta med sin kjæreste og pappa i nord norge på ferie med kona og søskna mine, så de må først komme hjem for vil jo se uttrykka dems[;)]

**Snuppesnella** - er kjedelig når folk ikke klarer å holde munn. Og kan tenke meg det ikke er kult å bli minnet på at dere har mistet [:(] Men denne gangen sitter spiren[:)]
Her vi bor sprer rykter seg raskrere enn en får skifta sokker, så håper familien hvertfall klarer å holde seg[8D]

3 av mine beste venninner visste vi skulle prøve i JULI, så de vet at testen ble positiv, og søstra mi vet. Ellers skal jeg vente lengst mulig med å fortelle andre.. helst bikke 10 uker.

Jeg har fortalt det til de 2 bestevenninnene mine, de jeg er nærmest. De vet vi har slitt, og ble
super glade da jeg fortalte at vi hadde fått det til [:)]

Storesøstra mi fikk også vite det, ettersom hun og tantebarnet mitt er hos oss i helga.

Ellers har vi ikke rukket å snakket om når vi skal fortelle foreldrene våre det, men for min del kan vi bare fortelle
det med en gang [:)] Om vi mister, så er det jo godt å søke trøst hos de... Får høre hva sambo sier [:)]

Å fortelle det offentli tror jeg at jeg vil vente til jeg når den magiske 12 ukers grensen... Om jeg ikke blir
like kvalm som sist da, ble sykemldt fra jobb i over en mnd [8D]

En annen ting er at jeg begynte i ny jobb 1. juli.... Huff. Gleder meg IKKE til å fortelle det der!;) Men gleder meg til å fortelle til mamma!

Vi prøver å holde det for oss selv til 12 uker, men vi gidder ikke finne på løgner når det kommer til familie. Havner vi i en situasjon der det blir naturlig å fortelle det, gjør vi det. ANDRE får ikke vite det før tidligs 16. september[;)]

Jeg har fortalt det til alle jeg hehe[:)] Det gjorde jeg sist gang også[:)] Om noe skulle gå galt, så er det nok tungt når folk spør, men så får vi jo sikkkert masse støtte evt også da[:)]

har ikke sagt det til noen enda. Har ei venninne som er litt mistenksom siden jeg har slutta med røyk og alkohol.. Mulig at hun snart får vite det. Vil gjerne holde det skjult for venner og familie til uke 12. Har en veldig nær slektning som ikke kan holde hemmeligheter, og vil ikke fortelle det til resten av familien uten å fortelle denne slektningen også.

Har dere forresten noen spesielle måter dere skal fortelle familie på?
Jeg har laget ett brev som mamma skal få- på slutten står det "stor klem fra ditt kommende barnebarn"[;)] Tror det blir litt gøy[;)]

ORIGINAL: Pogues

har ikke sagt det til noen enda. Har ei venninne som er litt mistenksom siden jeg har slutta med røyk og alkohol.. Mulig at hun snart får vite det. Vil gjerne holde det skjult for venner og familie til uke 12. Har en veldig nær slektning som ikke kan holde hemmeligheter, og vil ikke fortelle det til resten av familien uten å fortelle denne slektningen også.

Hehe, den plutselige røykslutten får alle til å tro at en er gravid- er sånn jeg har finni ut av før at venner har vært gravide[8D] 

vi hadde store planer om å vente til uke 12 denne gangen... men nærmeste familien fikk vite det dagen etter testen :) ellers venter vi litt :) vi får se hvor lenge :)

Vi har fortalt til noen, også blir det litt som det faller seg.
Vi har foreløpig kun mistet sent i et svangerskap... og hvis vi skal vente med å fortelle til vi føler oss helt trygge blir det etter fødsel[8D], så vi forteller når det faller seg naturlig.
Har man sett hjertet på UL foressten er sjangsen for SA minimalt liten.
Syns det er godt med litt støtte om det går galt.
Men er snakk om famlie og nære venner. Ingen andre som har no med det allikevel[;)]

vi har dratt ganske mange av våre venner og familie inn i prøvinga, vi brukte et år på å bli gravideog da endelig gleden kom klarte vi ikke å holde det for oss selv.

vi sier det kun til de nærmeste venner og famile, de som vi også kommer til å snakke med om vi eventuelt skal miste, men det skal vi jo ikke, heller ingen av dere andre[;)]

Vi har kun sagt det til noen få.. foreldrene mine, søstra mi og søstra hans. Resten vil vi vente med til jeg iallfall er 12 uker på vei, hvis ikke lenger.

Da jeg gikk med snuppa fortalte vi det til nærmeste familie og venner dagen etter positiv test (4uker)

Denne gangen vil vi prøve å vente til uke 12 før vi forteller det til noen. Men det virker som både svigers og mamma misstenker noe.
Også har vi et vennepar som plutselig spurte om jeg var gravid.

Skjønner ikke hvordan folk kan skjønne sånt, er jo ikke akkurat sånn at det har begynnt å vise enda..

Kommer nok ikke til å fortelle det til noen før uke 12. Men viss jeg skulle fortalt det til noen, hadde det blitt mamma[:)]

Vi har fortalt det til hans foreldre, det ble en nødvendighet. Også har vi fortalt det til noen veldig få og nære venner, foreldrene mine får vite etter at vi har vært på UL 12.august, og muligens søskna våre og da.
Resten får vite etter uke 12[:)]

Jeg vil så gjerne fortelle det til vennene mine, for vet de ville fortalt det til meg om de testet positivt. Så tenker fælt for tiden.. Har fortalt det til søstrene mine og mamma. Svigerfamilien skal få vite det om ikke så lenge tenker jeg. Likt må jo være likt?

Sist fortalte vi det til familie + noen få nære venner ved positiv test, resten av vennegjengen rundt uke 10, og omverden fant det ut på facebook o.l rundt uke 12---> [8D] 

Back
Topp