Fortelle til storesøsken

Abcdefg000

♡2014♡2023♡
Junibollene 2023
Hei! Dere som har barn fra før: når planlegger dere å fortelle dem om graviditeten og den nye babyen?
 
Ønsker å vente så lenge som mulig, men vil at storebror skal få vite det før alle andre får vite det. Så usikker på hvor lenge vi kan vente, men tenker rundt uke 12 dersom alt går fint. :)
 
Gleder meg masse til å fortelle barna, men har et håp om å holde det hemmelig helt til vi forhåpentligvis får vite kjønn i uke 14 ca. Her er det bare gutte-barnebarn i slekta (alle 9), og uansett hva det blir synes jeg det er artigere å avsløre det sammen med et navn (hvis vi har det klart) ;)
 
Tror ikke minsten på 2 forstår helt enda. Men skal forberede han på det. Er bare litt usikker på hvordan jeg gjør det. Hørt at det finnes bøker som kan være fine til å forklare slikt da.
 
Tenker at vi vil vente til det er greit at de forteller det videre. Det virker ikke rett å be dem holde på noen hemmelighet. De er 5 og 7 år, og lillesøster på 5 vil nok ikke klare det mange sekunder .
 
Jeg tror ikke 2-åringen forstår så mye av det, men jeg skal etterhvert prøve å forklare at mamma har baby i magen. Venter nok til vi er klar til å fortelle det til alle da (etter uke 12 og TUL) siden mini prater myyye og plutselig kan si «baby mage mamma» :hilarious:
 
1,5 åringen vår skjønner ikke, men vi venter uansett fordi hun er en sugekopp akkurat nå. Er redd for at hun blir å peke på magen min og si «baby» foran folk. :hilarious: Så må nok vente til ca 12 uker. :) Hadde vært gøy om vi klarte å lære henne det litt før vi skal fortelle familien, så hun kan si det selv!
 
1 åringen vår sier enda bare da-da-da og forstår fint lite, så her har vi allerede fortalt det. Har ikke sagt hun må holde det hemmelig heller :hilarious:
Hehe. Sikker på at dere ikke skal ta en lengre prat med henne om konfidensialitet og hemmelighold? :hilarious: :hilarious:
 
Back
Topp