Fortelle til sjefen

Drøyer det så lenge som mulig :smiley-ashamed004

Jeg sa det til styrer når jeg var 5 uker. Vi jobbet tett sammen i fjor, og hun vet om hele prosessen med ivf :)

Kjenner at jeg også gruer meg veldig for å fortelle det til sjefen. Hadde virkelig ikke trodd at det skulle gå så fort, men jammen satt den på første (halvhjertede) forsøk. Fant ut av graviditeten etter 3 uker i ny jobb :facepalm: 8+1 i dag

Må vel si det ganske snart. Begynner i ny jobb 1.9 som nattevakt på sykehjem. Ikke det mest gunstige å gå natt som gravid. Tror ikke det skal bli noe problem å få tilrettelagt å gå d/a men vet de har slitt med å få sykepleiere på natt i utgangspunktet så at jeg skulle bli gravid (i tillegg til veldig uplanlagt) passer nok ikke så godt. Men får bare gjøre det beste ut av det. Er nr 5 og selv med en del ekstra mage fra før, føles det ut som det begynner å synes allerede.

Jeg bytter arbeidsplass i desember så jeg blir å si det da, må selvfølgelig fortelle nåværende sjef om formen blir dårlig.. men foreløpig merker jeg skummelt lite, begynner å lure på om jeg egentlig er gravid..

Jeg gruer meg også… jeg vil knapt ha vært i jobben 1 år når jeg må ut i permisjon, redd de skal synes det er litt «dårlig stil». Samtidig.. de fleste har 2-3 barn selv, og har tross alt ansatt en kvinne på 32 :P burde ikke være en bombe.. men føler litt på det likevel..

Forteller det til teamlederen i morgen, avdelingssjefen muligens på torsdag hvis jeg blir sykemeldt. De forventer det nok, siden jeg alt har ei lita ei på 1,5.

Jeg gruer meg også… jeg vil knapt ha vært i jobben 1 år når jeg må ut i permisjon, redd de skal synes det er litt «dårlig stil». Samtidig.. de fleste har 2-3 barn selv, og har tross alt ansatt en kvinne på 32 :p burde ikke være en bombe.. men føler litt på det likevel..
I feel you! Jeg får vært i ny jobb i ca 4 mndr før jeg skal ut i permisjon ett helt år :bag: Gleder meg ikke til å fortelle!

Hadde tenkt til å si det til sjef etter TUL neste uke. Problemet er at vi skal ansette noen i et 50%vikariat (i en annens stilling), og intervjuene er mandag-tirsdag neste uke (jeg har TUL torsdag). Vedkommendes jobb som det skal vikar i ligger tett opp til min på noen felt. Sånn sett hadde det nok vært fint for sjef å vite at jeg skal ut i april, i tilfelle de sitter der med to gode kandidater, og den ene kanskje har kompetanse også på mitt felt og mulighet/ønske om mer enn 50% etterhvert. Det blir nemlig uansett bare 50%vikar etter meg pgr økonomihensyn.

Skal jeg bare like godt si det i dag? Kommer uansett til å si det til sjef om det går galt, for vi er ganske nære venner i tillegg.

Hadde tenkt til å si det til sjef etter TUL neste uke. Problemet er at vi skal ansette noen i et 50%vikariat (i en annens stilling), og intervjuene er mandag-tirsdag neste uke (jeg har TUL torsdag). Vedkommendes jobb som det skal vikar i ligger tett opp til min på noen felt. Sånn sett hadde det nok vært fint for sjef å vite at jeg skal ut i april, i tilfelle de sitter der med to gode kandidater, og den ene kanskje har kompetanse også på mitt felt og mulighet/ønske om mer enn 50% etterhvert. Det blir nemlig uansett bare 50%vikar etter meg pgr økonomihensyn.

Skal jeg bare like godt si det i dag? Kommer uansett til å si det til sjef om det går galt, for vi er ganske nære venner i tillegg.
Jeg hadde sagt det :) jeg har konkludert med at man trenger støtte om det går galt også <3 så jeg er for å fortelle det tidlig

Jeg ville sagt det! God anledning, og det viser at du også er opptatt av at arbeidet ditt blir ivaretatt på en god måte mens du er vekk.

Jeg hadde sagt det :) jeg har konkludert med at man trenger støtte om det går galt også <3 så jeg er for å fortelle det tidlig
Jeg ville sagt det! God anledning, og det viser at du også er opptatt av at arbeidet ditt blir ivaretatt på en god måte mens du er vekk.
Jepp, vi var alene på kontoret, så jeg bare sa det. Han ble kjempeglad og rørt på mine vegne, og satte VELDIG pris på at jeg informerte nå før ansettelsesprosess. Tror det var et lurt valg- for jeg ville nok sagt det uansett om det ikke går bra.

Jeg fortalte det i dag, for jeg har vært ganske dårlig de siste par ukene, og nå er det nesten krise hvor trøtt jeg er! Ingenting annet enn å legge seg og sove som hjelper når den trøttheten kommer 6+6

Jeg tror jeg vil vente så lenge jeg kan. Nettopp begynt i ny jobb, og jeg har vaktbelastning. Det kommer til å bli mer nattjobbing på de gjenværende, og en større kabal for å få det til å gå opp. Så gleder meg ikke akkurat.

Men, det kan jeg egentlig ikke tenke på. Jobben er sekundær.

Min fantastiske leder var den første, etter samboer, som fikk vite det - rett og slett fordi hun spurte rett ut fordi formen min var så dårlig. :)

Back
Topp