Fortelle til sjefen

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Når skal dere fortelle til sjefen? :) Vi skal på firmatur (en del alkohol inkludert) i månedsskifteaugust/september, så blir å fortelle det da

Sjefen min kommer tilbake fra mammaperm i skiftet september/oktober, så håper jeg greier å holde det skjult til da! Jeg går raskt opp i vekt når jeg er gravid, så vi får se.

Jeg har heldigvis ikke sjefene rundt meg men skal på firmafest i oktober så må nok fortelle det da hvis jeg ikke klarer å skjule det enda ❤️ Gruer meg.. er det flere som kjenner på det?
Jeg gruer meg også litt til å fortelle. Men det er mest siden jeg var mye borte forrige svangerskapet. Og kom tilbake fra permisjon i år. Føler det er litt for tett jobbmessig.

Jeg begynner i ny jobb til uka. Vet ikke hvordan det er med fare for slag og spark mot magen, så jeg bør vel fortelle det tidlig. :dead:

Ønsker å vente til uke 12 etter UL og NIPT test, men mulig jeg må fortelle før da jeg må til bedriftslegen før jeg begynner i ny stilling i oktober. Får se...

Jeg har heldigvis ikke sjefene rundt meg men skal på firmafest i oktober så må nok fortelle det da hvis jeg ikke klarer å skjule det enda ❤️ Gruer meg.. er det flere som kjenner på det?
Ja! På mange måter er det jo bedre jo tidligere man forteller det til sjefen.. jeg er likevel nervøs, for jeg startet i ny jobb i mars, og planla ikke å bli gravid så kort tid etter. Føler på at jeg virkelig skal «brette opp ermene» inntil jeg går inn i barsel

Håper å kunne vente til 12 uker, men skal på reise med sjefen om et par uker. Forhåpentligvis er formen fortsatt fin, men hvis ikke blir det nok å fortelle det.

Gruer meg litt. Sjefen kommer garantert til å ta det pent, men det vil aldri være et godt tidspunkt å ta permisjon i jobben min :confused5

Fortalte veilederen min idag i uke 6 for ønsker å få jobben tilpasset grunnet intens kvalme. Skal ta turen til legen i morgen da.

Ja! På mange måter er det jo bedre jo tidligere man forteller det til sjefen.. jeg er likevel nervøs, for jeg startet i ny jobb i mars, og planla ikke å bli gravid så kort tid etter. Føler på at jeg virkelig skal «brette opp ermene» inntil jeg går inn i barsel
Samme her, begynte også i mars!! Når tenker du å si ifra?

Samme her, begynte også i mars!! Når tenker du å si ifra?
Ikke bestemt meg ennå, men de kan regne, og jeg tenker at de nok vil sette pris på at jeg er ærlig og forteller tidlig så de kan planlegge rundt det.
Uke 12 er jo den typiske tiden man forteller det, så selv om jeg vil dele nyheten med nære venner og foreldre før det, tenker jeg det er et godt tidspunkt for sjefen

Jeg har sagt det til nåværende sjef( er sykepleier på sengepost) og begynner i ny jobb 1/11 Gruer meg til å fortelle det til ny sjef!

Jeg satser på å fortelle det til nærmeste sjef etter TUL 8+4 (5 uker til i dag!). Sa det tidlig til ham sist og, og han ble bare kjempeglad på mine vegne. Han vet at vi prøver også, så han blir ikke sjokka. Ved å gi ham god tid så har han god tid til å finne vikar også. Jeg tok et år perm sist, og det synes han bare var bra, for er lettere å finne vikar til et helt år sa han...

Jeg må fortelle det nå. Hadde tenkt å vente en stund. Men vi skal organisere mye på avdelingene de neste ukene fordi vi har lite ansatte og da tenker jeg det er viktig at de vet at jeg ikke kan regnet med i mange månedene fremover. Tvilliggravid så går nok ikke lenger enn desember, uansett form. Kan ikke fly etter desember heller. Vi reiser mye i jobben.

Har fortalt min nærmeste sjef og var hos bedriftslegen for å diskutere 50 % jobb, så var vel nødt til å si det pga kvalmen. Har satt opp plan på å jobbe deltid og kun på ettermiddagen når den verste kvalmen har gitt seg. Må nok se det an neste uke om jeg er like "bra/dårlig" som nå og at det ikke blir verre for da må jeg vel ta full SM. Sjefen og bedriftslegen (to menn) var veldig forståelsesfulle!

Fortalte det i går til nærmeste sjef da jeg kommer til å trenge tilrettelegging etterhvert.

Jeg jobber i hjemmetjenesten som sykepleier og tenker å si det denne uken mtp. at vi har brukere med smitte og noen som røyker inne..

Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle til sjefen. Begynner i ny jobb om 3 uker.. Trodde aldri vi skulle bli gravid på første forsøk, så trodde jeg hadde god tid til å komme inn i jobbrutiner og jobbe noen måneder før jeg ble gravid. Luksusproblem!

Back
Topp