Fortelle til søsken

Snart4kids

Gift med forumet
Når skal dere fortelle til søsken? Lille mage knært har 3 søsken og jeg veit de ønsker seg en liten så de kommer til og bli så glade. Jeg er usikker på om vi klare å holde det tett til uke 12 jeg. Tenker at de store kan forstå hvorfor jeg er dårlig osv.

Tenker å vente lengst mulig - helst til uke 12-13 når jeg har forsikret meg at alt ser greit ut på TUL:) men får se hvordan formen blir utover og om det er bedre å si det før. Er litt redd for at de begynner å snakke om det til alle :nailbiting:

Tenker å vente lengst mulig - helst til uke 12-13 når jeg har forsikret meg at alt ser greit ut på TUL:) men får se hvordan formen blir utover og om det er bedre å si det før. Er litt redd for at de begynner å snakke om det til alle :nailbiting:

Tenker det samme som deg...Ho på snart 8 klare ikkje å holde på hemmeligheter:hilarious:

Jeg har sagt det til hun på 13, mest fordi formen er så rævva, slik at hun skjønner hvorfor ting er som de er akkurat nå:) hun ble veldig glad❤

Resten får vite det etter TUL, da jeg ikke klarer å skjule magen stort lengre etter den uka regner jeg med - eneste ulempen med å være gravid med femtemann, magen kommer super fort:hilarious:

Nå vet ikke samboer om dette enda, siden han er borte på jobb og kommer hjem på mandag, så vet ikke hva han tenker, men selv er jeg en person som gjerne forteller til venner og familie før «de hellige 12 uker», sist fortalte vi foreldre i uke 9, og tenkte kanskje kjøre samme stil denne gangen.
Men merker jeg er veldig usikker på hvor lenge jeg vil vente med å si det til storesøstra her, hun har ønsket seg søsken sååå lenge og mast om det, så hun blir nok i ekstase. Vil ikke at hun skal vite det etter alle andre heller - hun er 5.
noen som har erfaringer med å si det til dem tidlig? Typ uke 8-9?

Her skal vi ikke si det før etter tul. Da er jeg ca 10+3. tenker det er fint. Har begynt å få mage og er så sliten og trøtt at jeg vet ikke hvor lenge vi kan holde det! :hilarious: Vi har bestilt t skjorter til ungene som vi skal gi når vi forteller det til de! Gleder meg!! :joyful:

Her skal vi ikke si det før etter tul. Da er jeg ca 10+3. tenker det er fint. Har begynt å få mage og er så sliten og trøtt at jeg vet ikke hvor lenge vi kan holde det! :hilarious: Vi har bestilt t skjorter til ungene som vi skal gi når vi forteller det til de! Gleder meg!! :joyful:
Har også bestilt t-skjorte til storesøster, den har ligget klar siden før jul, kjøpte den heldigvis litt stor:D Gleder meg sånn til å gi den til henne! Tenker å gi den til pappaen først, når han kommer hjem på mandag - siden han ikke vet noe enda.

Jeg skal faktisk ikke fortelle det til barna før etter ordinær ultralyd

Planen her var å vente til uke 12, meen jeg klarte ikke å holde det hemmelig lenger:p fortalte det til barna herom dagen at de skulle få en lillebror/lillesøster i januar, eldstemann felte ett par tårer og det ble full jubel :Heartred:Heartred

Planen her var å vente til uke 12, meen jeg klarte ikke å holde det hemmelig lenger:p fortalte det til barna herom dagen at de skulle få en lillebror/lillesøster i januar, eldstemann felte ett par tårer og det ble full jubel :Heartred:Heartred
Herre så koselig da :smiley-bounce016

Har også bestilt t-skjorte til storesøster, den har ligget klar siden før jul, kjøpte den heldigvis litt stor:D Gleder meg sånn til å gi den til henne! Tenker å gi den til pappaen først, når han kommer hjem på mandag - siden han ikke vet noe enda.

Så spennende! :D

Skal fortelle etter ul i uke 12 :) eldste har kjempe lyst på en lillesøster vet jeg, så om det er jente tror jeg hun kommer til å gråte av glede :p

Vi har 1 på 3år og vi tenker å vente lengst mulig. Han er for liten til å forstå at det kommer baby etter jul. Og han klarer heller ikke holde det hemmelig til andre. Så er nok flere som får vite det før han. Vi mistet førstemann i uke 17,så har ikke noen gyllen uke vi ventet til. Vil hvertfall at det skal være lett å se en baby på UL bildene.

Hvordan klarer du å vente så lenge?o_O jeg hadde aldri i verden klart å skjule magen til da:hilarious:
Nei jeg klarer nok heller ikke å skjule magen til da siden det er mitt tredje svangerskap, tenker å komme med rare unnskyldninger hvis han spør:angelic:5 åringen har vært så gira på en baby at jeg tør rett å slett ikke å fortelle noe før da. Jeg vil ikke ta han med på et eventuelt tap hvis det viser seg at noe er galt/noe galt skjer. :(

Så koselig :smiley-bounce012 hvor gamle ca er de?

Holder det hemmelig til uke 12-13 de klarer uansett ikke å holde det hemmelig :D

Her venter vi til etter 12 uker. De blei så lei seg sist når jeg mistet.

De er snart 7 og 9 år:happy:
Mine 3 er ca på samme alder. Jeg bare lure på om de holder det hemmelig eller for alle vite det når barna veit.?? Har lyst til og si det til ungene men ikke at hehe byda ska vite det enda heller. Hehe

Back
Topp